Shoplifters - ”A Fresh Start”.

Shoplifters - ”A Fresh Start”.Shoplifters iz Novog Sada svojim drugim albumom definitivno pokazuju sebe kao bend koji zna što želi od svoje muzike. Ne izlažući se riziku da koketiraju sa postmodernim zadiranjem u druge muzičke pravce, ovaj bend nudi post-punk ili pop-punk muziku – melodične i pjevne pesme koje i potpunom laiku mogu ponuditi pozitivu tj. pridobiti i onaj dio publike koji ih do sada nije čuo.

Može se tumačiti da li su pod utjecajem Boba Moulda ili su okrenuti novijim imenima iz iste muzičke branše, ipak ovaj bend svojom energijom putem ovog albuma prijeti da sa svojim sljedećim izdanjima ide ‘stepenicu po stepenicu’ naviše.

Produkcija je slabija i pojedina tehnička rješenja (kod vokala npr.) daju slabiju sliku kada je ovaj muzički pravac u pitanju. Jedini problem čitavog albuma a tiče se benda je disritmičnost (i disharmonija) koja na trenutke para sliku savršenstva muzičke ideje koju dobivate od ovog benda (pjesma ‘Even Odds’, ‘Safe & Sorry’). Ta disritmičnost je primjetna kako u pojedinim djelovima gdje je solo u pitanju tako i u onim djelovima pjesmama gdje treba iz rifova preko tonova ući u refren (‘Carnivore Heart’, ‘We’ve Got A groovy Thing Goin’). Ako se uzme u obzir da su pred njima godine dokazivanja onda treba sačekati da ‘kilometraža’ učini svoje!

Ona bolja strana ovog albuma je što ima previše kvalitetnih pjesama koje bi, da je drugo vrijeme (ono iz prošlosti kada je bilo više mogućnosti da putem radio stanica plasirate svoju muziku) bile potencijalni radio hitovi – počevši od ‘Older’, preko ‘Familiar Song’, ‘She’s My Diary’ (da je bolje produkcijski urađena pa da se usporedi sa pjesmama Green Day grupe), odlična ‘Aftermath’, ‘Anniversary’, ‘Clear Blue Sky’.

Vokal je definitivno potencijal na kome treba raditi kako bi dobio onu dozu profesionalnosti na koju je navikla publika u Evropi (ako ovaj bend pretendira biti na listi festivala koji nude muziku ovakvog profila).

Netko je jednom rekao da treba biti poznavatelj sopstvenog jezika da bi pjevao na tuđem – o čemu pjevaju u svojim tekstovima ostaviti ćemo nekom da sa engleskog govornog područja analizira…

Bend Shoplifters svakako koketira sa komercijalom – nudeći rješenja koja su nametnuta ovim pravcem. Ne nude ništa novo (melodijski) - ali nude svoju muziku – svoja harmonska rješenja. Da li iza toga stoji rock and roll ili želja da se dođe do novca ostaje da dokažu na svojim nastupima. Za sada su dokazali da su ljubitelji kvalitetne muzike i da su to pretočili u svoje ideje…

Ivica Stanković

Objavljeno 10.02.2014.

Svirajući s ljudima raznolikih izričaja čovjek širi vidike, a Rijeka ima pregršt kvalitetnih glazbenika koji imaju što za reći.