CD-DVD recenzije 10.2006.

CD-DVD recenzije 10.2006.Depeche Mode - ”Touring The Angel” Live DVD 2006.

’Touring The Angel’ svjetska turneja kojom su Depeche Mode obišli najveći dio naše koncertno raspoložive planete, jedna je od najposjećenijih, najuspješnijih i od kritike i njihove publike najhvaljenijih turneja unazad godinu dana. ’Turneja ’Touring The Angel’ vjerojatno jedna od onih na kojima smo najviše uživali. U snagu i spektakularnost live nastupa legendarne grupe mogli su se uvjeriti i svi hrvatski fanovi prilikom ovogodišnjeg rasprodanog koncerta u velikoj dvorani Doma Sportova.

Luksuzno limitirano trostruko DVD izdanje donosi kompletan video zapis koncerta održanog u veljači ove godine u Milanu i gomilu dodatnih sadržaja na 2 DVD-a, te live audio CD na trećem disku. Prvi DVD uključuje više od 20 live pjesama, uključujući i favorite poput ’I Feel You’, ’Enjoy The Silence’, ’Just Can’t Get Enough’ i ’Precious’. Drugi DVD pak donosi dvije extra live pjesme, dokumentarac o bandu Antona Corbijna, EPK-ove i medijske najave turneja.
Samo ove godine Depeche Mode su svirali ispred više od 2 i pol milijuna ljudi u tridesetijednoj državi diljem svijeta. Tiraža posljednjeg studijskog albuma ’Playing The Angel’ prešla je 2 milijuna u svijetu, a isti je dohvatio čelnu poziciju na chartovima u čak 18 zemalja.

The Killers - ”Sam’s Town”

Album ”Sam’s Town” snimljen je u produkciji Flooda i Alana Mouldera (Smashing Pumpkins, U2 itd.) i mnogima će koji su upoznali bend putem prošlog albuma ”Hot Fuss” potvrditi već znano - Killersi, ”američki britanci” iz Las Vegasa su jedan od najboljih novih rock bendova današnjice. Istini za volju, na drugom uratku nisu donijeli ništa revolucionarno kao što je bio slučaj s prvijencem, no pak imaju pregršt dobrih pjesama upakiranih u suvremenu prigodnu synth-rock produkciju. Sasvim dovoljno za trasiranje jedne, po svemu sudeći uspješne karijere - u uzlaznoj putanji.

The Stranglers - ”Suite XVI”

Zanimljiv je podatak da su The Stranglers imali čak 32 top40 hita u karijeri tijekom koje su nanizali i veliki broj zlatnih i platinastih albuma. S novim albumom ”Suite XVI” Stranglersi bi bez problema mogli nadmašiti uspjeh prethodnika, jer novih 11 pjesama predstavljaju band u punoj snazi koja će mnoge podsjetiti na njihove same glazbene početke od prije tridesetak godina. Band se ovim albumom vratio na klasičnu postavu s četiri člana, od kojih su trojica članovi originalne postave. Basist Jean Jacques Burnel ponovo je stao pred mikrofon, Davea Greenfield svira klavijature, Jet Black bubnjeve a tu je i najmlađi član banda Baz Warne koji dijeli pjevačke dionice sa Burnelom. Ništa revolucionarno, no sasvim solidno izdanje Stranglersa.

Jamelia - ”Walk with me”

Nakon dvogodišnje pauze Jamelia se vraća sa svojim ponajboljim albumom u karijeri nazvanim ”Walk with me”. U 12 pjesama koje se nalaze na albumu osjeća se ogroman produkcijski i vokalni pomak, puno zreliji tekstovi , a iza svega stoji pjevačica kojoj je tek 25 godina.
S hitovima ”Superstar”, ”Thank You” i ”See It in a Boy’s Eyes” koju je napisala zajedno s Chris Martinom iz Coldplay, s posljednjeg albuma prodrmala je svjetske top liste. Da je album kvalitetan dokazuje i nagrada MOBO koju je dobila za najboljeg UK izvođača, a pohvale za svoj rad primala je sa svih strana, uključujući i glazbene legende poput Eltona Johna i Bona iz U2.
Malo žešća Jamelia, inovativnija na polju moderne produkcije, i dalje je dovoljno komercijalna da napadne vrhove top lista. Na odličnoj ”Beware of the Dog” posudila je sample iz kultne ”Personal Jesus” skupine Depeche Mode, dok na pjesmi ”Do Me Right” udružuje snage s hip hoperom Afrika Bambaataaom.

The Mars Volta - ”Amputechture”

Otkako su skladatelj/gitarist Omar Rodriguez-Lopez i tekstopisac/pjevač Cedric Bixler-Zavala 2001. napustili grupu At the Drive-In i posvetili se novom projektu The Mars Volta, njihov opus prerastao je okvire prvog EP izdanja ”Tremulant” tematskim albumima ”De-Loused In the Comatorium” iz 2003., u koprodukciji Ricka Rubina i ”Frances the Mute” 2005. Ti su naslovi promovirali Mars Voltu u vodeću eksperimentalnu metal atrakciju, dijelom zahvaljujući zajedničkim nastupima s Red Hot Chili Peppersima čiji su basist Flea i gitarist John Frusciante sudjelovali u snimanju prvog albuma.
John Frusciante je gost i na novom CD-u ”Amputechture”, podjednako beskompromisnom ostvarenju sastavljenom od skladbi čija dužina varira od 7 do 17 minuta (”Tetragrammaton”), a na kojemu se po prvi put u funkciji studijskog glazbenika pojavljuje Pablo Hinojos-Gonzales, također bivši član grupe At the Drive-In. Uglavnom, radi se o odličnom ”epskom” rock albumu za zahtjevnije slušateljstvo.

The Rapture - ”Pieces of the people we love”

”Echoes”, prijelomni album kvarteta The Rapture, te sveprisutni singl ”House Of Jealous Lovers”, prije tri godine umnogome su pripomogli novom uzletu dance funk/punka, da bi se grupa zatim upustila u intenzivan režim koncertnih turneja kojima je naglasila svoj međunarodni status.
Uobličen i snimljen tijekom posljednjih 18 mjeseci, drugi CD ”Pieces Of the People We Love” nadopunjuje plesni Rapture potisak iskustvima obraćanja publici s impresivnog broja dosadašnjih nastupa uživo, za što su se pobrinuli koproducenti većine materijala Paul Epworth i engleski remiks majstor Ewan Pearson, kao i najzaposleniji među njima, Danger Mouse.
Od uvodne pjesme ”Don Gon Do It” i singla ”Get Myself Into It” jasno je da u ”Pieces Of the People We Love” pronalazimo odličnu, izravnu gitarističku dance ploču koja zvuk Talking Headsa i Gang Of Four prebacuje 20 godina unaprijed.

The Panic Chanell - ”One”

Skupina The Panic Channel, s upravo objavljenim debi albumom ’One’ nova su snaga američkog alternativnog rocka i jedan od bendova od kojih se dosta očekuje u skorijoj diskografskoj budućnosti. Tri četvrtine ovog benda čine članovi kultnih Jane’s Addiction, s tim da ovoga puta mjesto vokala zauzima mladi Steve Isaacs. Sama glazba na albumu ’One’ spoj je sjajnih riffova i jakih melodija, uz dozu Navarrove gitarističke imaginacije, a band je na debi albumu ’One’ nastavio na zdravim temeljima iskrene svirke, bez ikakvih udaranja na velika medijska zvona. Sasvim solidna rock ploča.

DJ Shadow - ”Outsider”

Nekoliko suradnika i pjevača ima DJ Shadow na novom, trećem CD-u ”The Outsider” koji uključuje i novi kalifornijski hip hop hibrid hyphy underground dvojac Keak Da Sneak i Turf Talk, pa sve do miš maša funka, folka i rocka. Ovaj osnivač i član projekta A Tribe Called Quest je mnoge zadivio svojim albumom ”Introducing”, a dobru tradiciju inteligentnog sempliranja nastavio je i novim materijalom. ”Outsider” se ipak ponajviše drži hip hop nasljeđa newyorkške rap scene ’90-ih.

Anton Cvijić

Objavljeno 10.10.2006.

Upravo sam ”on the road” s bendom i napokon je sve super.