CD-DVD recenzije 1.2007.

CD-DVD recenzije 1.2007.The Good The Bad & The Queen - ”The Good The Bad & The Queen”
Virgin / EMI 2007.

Ako je Damon Albarn s Blurom uspio kirurški precizno ”pohvatati” hedonistička stremljenja razigranih britanskih ’90-ih godina, te kasnije polučiti mega-uspjeh s evergreenima kao što su nabrijana dvominutna bomba ”Song 2” i gospelom nadahnuta ”Tender”, danas, nakon vrhunskog hi-tech koncepta interaktivnih Gorillaza, zvuči... pa, rezignirano i depresivno. U ispravljanju tog neveselog dojma ne pomažu niti zanimljive Simenonove dub i bas intervencije koje slasno mirišu na ”Guns of Brixton”, ”Robber Dub” i ”Armagideon Time” - čovjek je očito bio gladan svirke nakon raspada legendarnog Clasha.

Klasična hip-hop produkcija traženog Danger Mousea, afro-beat dionice 66-godišnjeg nigerijca Tonyja Allena i gitaristički vez bivšeg pistolerosa gorko-slatkih The Verve osjetno uhu ugađaju Damonov autorski rukopis naslonjen na započeta world music istraživanja s Blurovog posljednjeg albuma ”Tink Tank”, no i dalje ne mijenjaju atmosferu ploče; teške, maglovite zime u... Londonu, recimo.

Zbirna ocjena uratka ”The Good The Bad & The Queen” bi glasila: dobar koncept, svirači s pedigreom, pjesme na razini konkretnijih skica i prosječan album nastao tek kao mehanički spoj navedenih predispozicija ovih high-class glazbenih dokoličara.

Laibach - ”Volk”
Mute / EMI 2007.

Kao opozit albumu ”The Good The Bad & The Queen” Laibachov posljednji album ”Volk” je pak sjajan primjer kada uzrečica ”vuk sit, a ovce na broju” dobija svoj puni smisao. Na vrhu prividno ledene sante još jednog koncepta sjaji topla i pulsirajuća ”Rossiya”, pjesma koja priziva duh davne ”Across the Universe” besprekorno odrađene u suradnji s Anjom Rupel, vlasnicom vanvremenskog vokala grupe Videosex.

Svaka pjesma na albumu inspirirana je i bazirana na odabraniodržavnim himnama interpretiranih od strane Laibach kolektiva. Numere slušatelju ostavljaju nepregledne prostore za bezgranično maštanje o prošlosti, sadašnjosti i budućnosti svijeta i nacija, posebno onih s Balkana.

”Volk” na njemačkom znači ”narod”, a na slovenskom ’”vuk” - načulite uši i ne budite bespomoćne ovce. ”Volk” tjera na razmišljanje, što je, po mom skromnom mišljenju, najbolja moguća preporuka za jedan pop album.

Objavljeno 10.01.2007.

Kada pričamo o tome tko je najviše utjecao na moj glazbeni ukus moram ti reći da su to... pa, moji roditelji. Oni su razgovarali pjevajući. Stvarno. Stalno su pjevali... ujutro, navečer, stalno. Pogotovo moj otac. On je Irac, znaš? Nakon par pinti piva samo bi pjevao na sav glas. U takvoj atmosferi sam odrasla do 14-te godine mada se tada uopće nisam planirala baviti pjevanjem...
Roisin Murphy, intervju za RiRock.com