CD-DVD recenzije 4.2006.

CD-DVD recenzije 4.2006.Elvis Costello - ”My Flame Burns Blue”

[Deutsche Grammophon 2006]

Elvis Costello ne prestaje dokazivati status renesanskog čovjeka suvremene glazbene scene. Nakon rock albuma „The Delivery Man“ (2004.), autorske suradnje sa suprugom, jazz pjevačicom i klaviristicom Dianom Krall u pjesmama s njezina posljednjeg izdanja „The Girl In the Other Room“ (također 2004.) i albuma orkestralne glazbe za Shakespearov „San Ivanjske noći“ koji je iste godine objavio pod nazivom „Il Sogno“ za etiketu Deutsche Grammophon, prvi Costellov album u 2006. ponovo je iz kataloga tog uglednog njemačkog nakladnika.

„My Blue Flame Burns Blue“, snimka Costellova nastupa na velikom North Sea Jazz Festivalu u nizozemskom Haagu 2004., mogla bi se nazvati „rock’n’jazz“ izletom svestranog engleskog pjevača i skladatelja. Uz pratnju Metropole Orkest big banda pojačanog sekcijom gudača i u aranžmanima koje su napisali on i njegov dugogodišnji klavirist Steve Nieve, ali i jazzisti kao Bill Frisell, Vince Mendoza i Sy Johnson, Costello je tada izveo nove verzije nekih već poznatih pjesama („Almost Blue“, „Clubland“, „Watching the Detectives“), nekoliko do sada nesnimljenih, te skladbe jazz velikana Charlesa Mingusa (uvodna „Hora Decubitus“) i Billyja Strayhorna (naslovna „My Flame Burns Blue“).

„Ova ploča objašnjava što sam radio prethodnih 12 godina, dok u rukama nisam imao električnu gitaru“, objašnjava Elvis Costello svoje afinitete za jazz koji imaju dodirnih točaka s njegovim CD-om balada za glas i klavir „North“ što ga je 2002. također izdao za Deutsche Grammophon. „My Flame Burns Blue“ sadrži i bonus disk 45-minutnu verziju „Il Sogna“.

Tracklisting:

1. Hora Decubitus
2. Favourite Hour
3. That’s How You Got Killed Before
4. Upon A Veil Of Midnight Blue
5. Clubland
6. Almost Blue
7. Dust (Nihonban Nomi No)
8. Speak Darkly, My Angel
9. Almost Ideal Eyes
10. Can You Be True?
11. Put Away Forbidden Playthings
12. Episode Of Blonde
13. My Flame Burns Blue (Blood Count)
14. Watching The Detectives
15. God Give Me Strength
16. Il Sogno Suite - Prelude...

INXS - ”Switch”

[Universal 2005.]

INXS su se vratili sa ”dugoočekivanim” novim studijskim albumom, na kojem se predstavio njihov novi vokal. JD Fortune odabran je za novog pjevača INXS-a nakon velikog hit reality showa ”Rockstar” koji su organizirali ostali članovi grupe.

INXS su ”na nogama” sa novom energijom u bendu i novim pjesmama, koje nimalo ne odstupaju od njihova dosadašnjeg rada sa tragično preminulim prvim pjevačem Michael Hutchenceom. Novi album ”Switch” sadrži 10 novih pjesama uključujući i novi hit singl ”Pretty Vegas” i na prvo slušanje zvuči sasvim pristojno, unatoč mnogim skepsama koje su pratile povratak australske grupe na scenu. Više nego slušljivo i iznenađujuće OK, mada priznajem - malo je scary, koliko glas JD Fortunea sliči Hutchenceovom.

Tracklisting:

1.Devil’s Party
2.Pretty Vegas
3.Afterglow
4.Hot Girls
5.Perfect Strangers
6.Remember Who’s Your Man
7.Hungry
8.Never Let You Go
9.Like It Or Not
10.Us
11.God’s Top Ten.

Yeah Yeah Yeahs - ”Show Your Bones”

[V2 2006]

”Show Your Bones” pojavio se na policama CD shopova - Karen O, bubnjar Brian Chase i gitarist Nick Zinner snimili su ga s producentom Squeak E Cleanom dok je za mix zaslužan Alan Moulder. U međuvremenu, njihov prethodni album ”Fever To Tell” (2003.) nominiran je za Grammy u kategoriji najboljeg alternativnog albuma; Karen O pala je s pozornice u Sydneyu i skoro slomila vrat; ”Fever To Tell” dostigao je zlatnu nakladu u SAD-u i Velikoj Britaniji; objavili su DVD ”Tell me What Rockers to Swallow” problematičnog sadržaja (scena nasilja); Nick je objavio knjigu fotografija ”I Hope You Are All Happy Now” da bi mu kasnije ukrali kameru; video za ”Maps” nominiran je za MTV Video Music Awards u kategorijama Best Art Direction/Best Cinematography/Mtv2 Award; The New York Times proglasio je ”Fever To Tell” najboljim albumom godine...

Veseli činjenica kako će nakon objavljivanja albuma, najavljenog izvrsnim singlom ”Gold Lion”, Yeah Yeah Yeahs objaviti datume turneje.

Tracklisting:

1.Gold Lion
2.Way Out
3.Fancy
4.Phenomena
5.Honeybear
6.Cheated Hearts
7.Dudley
8.Mysteries
9.The Sweets
10.Warrior
11.Turn Into.

Jack Johnson & Friends - Curious George / OST

[Universal 2006]

Jack Johnson, profesionalni surfer s Havaja koji je postao jedan od najomiljenijih američkih kantautora novog milenija, javlja se četvrtim samostalnim albumom „Jack Johnson And Friends: Sing-A-Longs And Lullabies“, ujedno službenim soundtrackom animiranog filma „Curious George“. Istoimeni mali majmun, omiljeni lik dječje literature iz pera Hansa Augusta Reya i njegove supruge Margaret, prvi put progovara pjesmama skladatelja i pjevača koji je i sâm nedavno osjetio zadovoljstvo očinstva, pa se utoliko spremnije prihvatio zadatka pisanja i interpretacije tako specifičnih filmskim songova.

Johnsonov dopadljiv, nepretenciozan pristup s dosadašnjih albuma „Brushfire Fairytales“ (2001.), „On And On“ (2003.) i „In Between Dreams“ (2005.) trenutno je prepoznatljiv i u devet novih skladbi za djecu i odrasle na CD-u „Curious George“ koji uključuje i tri dueta. U njima, Johnsonovi su partneri njegovi prijatelji-kantautori Ben Harper, G. Love i Matt Costa. Prva dvojica nezaobilazni su pri svakom spomenu Johnsonove glazbene karijere jer su među prvima uočili njegov kantautorski talent i pomogli mu da se afirmira. Od 13 uvrštenih snimki dvije su obrade: „We Are Going To Be Friends“ White Stripesa te poznate pjesme „Three Is the Magic Numbers“ iz stare televizijske serije „Schoolhouse Rock“, koja je na albumu preimenovana u „The 3 R’s“.

Da bi dodatno naglasio kako CD „Curious George – Original Soundtrack“ pripada njegovoj redovitoj diskografiji, Jack Johnson na njemu koristi svoj stalni prateći sastav Adam Topol (bubnjevi), Merlo Podlewski (bas) i Zach Gill (klavir), pa tako i na prvom singlu-video broju „Upside Down“.

Ana Varljen

Objavljeno 14.04.2006.

Vjeruj u ljubav. Vjeruj u čaroliju. Do vraga, vjeruj u Djeda Božićnjaka. Vjeruju druge. Vjeruj u sebe. Vjeruj u svoje snove. Ako ti nećeš, tko će?