CD-DVD recenzije 4.2007.

CD-DVD recenzije 4.2007.Nine Inch Nails - ”Year Zero”
Nothing Records 2007.

Dugoočekivani album Trenta Reznora ”Year Zero” nakon svih mogućih promo fora (”gubljenje” stickova sa singlovima tijekom koncerata uz apokaliptične vizije budućnosti izgovorene u važnijim intervjuima iz usta samog masterminda Nine Inch Nailsa) napokon je došao u CD shopove i na glazbene internet download servise.
Ono što je singl ”Survivalism” nagovijestio ostvaruje se na albuma u potpunosti iz pjesme u pjesmu. Sve ono što volite kod NIN-a je tu. Bezgrešno dizajniran paket odličnih ”pomaknutih” pjesama Trenta Reznora vam je pred nosom. Bogata je to porcija koja izaziva obilno slinjenje, kako zakletih fanova, tako i ljubitelja svega onoga što ih čini jednim od najvećih živućih bendova na svijetu.

Tracklisting:
1. Hyperpower!
2. The Beginning Of The End
3. Survivalism
4. The Good Soldier
5. Vessel
6. Me, I’m Not
7. Capital G
8. My Violent Heart
9. The Warning
10. God Given
11. Meet Your Master
12. The Greater Good
13. The Great Destroyer
14. Another Version Of The Truth
15. In This Twilight
16. Zero-Sum

Kings of Leon - ”Because of the Times”
RCA 2007

Treće diskografsko izdanje američkih suthern rockera Kings Of Leon ”Because The Times” za štovatelje rada obitelji Followil donio je, suma sumarum, sasvim ugodno iznenađenje - preobrazbu iz peri-deri drapanja žica i glasnica na tragu nervoznih Black Crowesa u skuliranije sviranje na tragu U2 iz doba ”The Joshua Tree” i ”Rattle And Hum” albuma.
Gostovanje na turneji ”Vertigo 05” uz U2 ostavilo je traga, gitare Leona su više atmosferične na foru ”ima-me-nema-me”, bas je napumpan i nosi pjesme uz bas bubanj, na koje se melodije i vokali lijepe ”kao po loju”. Svakim novim slušanjem ”Because The Times” postaje sve bolji album. Odlično.

Tracklisting:
1. Knocked Up
2. Charmer
3. On Call
4. McFearless
5. Black Thumbnail
6. My Party
7. True Love Way
8. Ragoo
9. Fans
10. The Runner
11. Trunk
12. Camaro
13. Arizona

Wilco - ”Sky Blue Sky”
Nonesuch 2007

Šestim studijskim albumom ”Sky Blue Sky”, nasljednikom Grammyjem nagrađenog ”A Ghost Is Born!” Jeff Tweedy i njegovo ”alter” country društvo nastalo razlazom skupine Uncle Tupelo, isporučili su novu dozu glazbenog dopa za sve fanove ovakve vrste pop glazbe. O da, Wilco je pop koliko je to i rani Neil Young u sukusu s Radioheadom, Nashvilleskom barskom coutry-rock bagrom i Pink Floydima. Neopisivo. Ako vam riječ ”rock” nešto predstavlja, ovo je pravi proljetni album za vas - koliko god ta teza potrošno i konzumeristički jeftino zvučala. ”Sky Blue Sky” također zorno pokazuje koliko je bazobrazno nadmeni Warner izgubio puštanjem Wilca u ruke manje izdavačke kuće Nonesuch.

Tracklisting:
1. Either Way
2. You Are My Face
3. Impossible Germany
4. Sky Blue Sky
5. Side With The Seeds
6. Shake It Off
7. Please Be Patient With Me
8. Hate It Here
9. Leave Me (Like You Found Me)
10. Walken
11. What Light
12. On And On And On

Black Rebel Motorcycle Club - ”Baby 81”
Red Int / Red Ink 2007

Neumorni restauratori psycho rockijanja koji se jednako napajaju s My Bloody Valentine i Jesus And Mary Chain nasljeđem kao i nepoderivom Grateful Dead voltažom, nakon prošloalbumskog lutanja ”ištekanom” akustikom i coutry putevima vraćaju se svojoj prokušanoj formuli: distorzije i ravnjaci odvrnuti do maksimuma izdržljivosti pojačala. To bi ujedno bila preporuka za novi album dječaka iz San Francisca - slušati glasno, glasno i glasno. Drugačije, nemojte niti pomišljati na klikanje tipke/ikone ”Play”.

Tracklisting:
1. Took Out a Loan
2. Berlin
3. Weapon of Choice
4. Window
5. Cold Wind
6. It’s Not What You Wanted
7. 666 Conducer
8. All You Do is Talk
9. Lien on Your Dreams
10. Need Some Air
11. Killing the Light
12. American X
13. Am I Only

Ry Cooder - ”My Name Is Buddy”
Nonesuch 2007.

O doživljajima mačka Buddya i njegovih prijatelja, miša Leftya okrunjenog Lenjinovim kačketom (sic!) i slijepog žapca propovjednika Toma, u teškim vremenima depresivne Amerike u doba prohibicije, štrajkova i sindikalno-mafijaških ”akcija” Ry Cooder progovara svojim najjačim oružjem - muzikološkim znanjem. Uz čak 17 skladbi i mnoštvo gostiju od kojih se ističu legendarni folk pionir Pete Seeger i vrsni harmonikaš Flaco Jimenez, Ry (Buddy) vas vodi na putovanje američkim prostranstvima uz odličnu glazbenu pratnju oslonjenu na izvorni country, cajun, folk, jazz, blues i bluegrass.

Defitivno zanimljivo glazbeno štivo za sve one zakačene na soundtrack ”O Brother where Art thou?” i Springsteenov ”Seeger Sessions”, a prava početnica za one koji će tek otkriti onu drugu, danas gotovo nepostojeću ”staru” Ameriku s početka prošlog stoljeća. Ili, Liku i Velebit recimo. Odlično izdanje.

Tracklisting:
1. Suitcase in my Hand
2. Cat and Mouse
3. Strike!
4. J. Edgar
5. Footprints in the Snow
6. Sundown Town
7. Green Dog
8. The Dying Truck Driver
9. Christmas in Southgate
10. Hank Williams
11. Red Cat Till I Die
12. Three Chords and the Truth
13. My Name is Buddy
14. One Cat, One Vote, One Beer
15. Cardboard Avenue
16. Farm Girl
17. There’s a Bright Side Somewhere

V.A. - ”DOPar zvuk (Zlatna Koogla 2007)”
DOP/Menart 2007.

Nastavljanje započete misije izdavanja ove kompilacije nakon dodjeljivanja Zlatnih Koogli dobra je tradicija unatoč tome što je ovogodišnja ”off” domaća nagrada podbacila posjetom poblike tijekom finalne večeri dodjele istih u zagrebačkoj Tvornici. Možda ”podbačaj” bude poticaj organizatorima da dodjelu Koogli prebace u neku drugu sredinu koja može ponuditi svu potrebnu infrastrukturu i potporu - u Rijeku, na primjer.

Od ”pljuvačkog” otvaranje albuma laureata Koogle 2007. Ede Maajke do finaliziranja CD-a sa smirujućom jazzy numerom ”Distance” Henrija Radanovića i zaključnom ”Tišinom”, ”DOPar zvuk” nudi zanimljiv prikaz aktualnog stanja (geografski proširene) domaće glazbene scene, neušminkane u svoj svojoj raznolikosti. Favoriti: već spomenuti Edo, Ramirez, Quasarr (bez lokalpatriotizma), Letu štuke, Rundek Cargo Orkestar, Svadbas, Elemental i Overflow.

”DOPar zvuk” referentni je vodič za uspavane radijske glazbene urednike.

Tracklisting:
1. Moš’ me pljuvat - Edo Maajka
2. Vatra je đava ili legenda o trubadurima - St!llness
3. Jeebena - Connect
4. Luna park - Ramirez
5. Briljantno - Indigo
6. Drž’ se - Batida
7. Neki drugi svijet - Quasarr
8. Sjaji - Florijan
9. Plašiš me - Yammat
10. Škojarska pisma - Luky
11. Put u sumrak - Rundek Cargo Orkestar
12. Brala moma kapini - Ezerki & 7/8
13. Sunce - Letu štuke feat. Darko Rundek
14. Volim te - Maja Vučić
15. Malo vremena - Vroom
16. Nek te uvijek vodi put do mene - Svadbas
17. Iz dana u dan - Elemental
18. Masquerade - Overflow
19. Beginning… - Goran Delač
20. Distance - Henry Radanović
20. Tišina - Bog

E.N.I. - ”Oči su ti ocean”
Dallas 2007.

Unatoč stvarno odličnom otvaranju albuma s tri udarne skladbe (”Oči su ti ocean ”, ”Mona Lisa” i ”Traži se dečko”) slika ”nekih novih” E.N.I.-ca ipak se razvodnjuje i zamućuje kao ”sol u čaju” kroz svaku sljedeću pjesmu što slijedi otvarajući trojac. Umjesto koncentriranja na zadanu formu ukupnog dojam (vizualno, stilski...) osobno bi mi bilo draže da su više pažnje posvetile pomnijem odabiru jačih autorskih rukopisa koji su trebali/mogli biti dijelom albuma ”Oči su ti ocean”. Ovako, sve staje na, istini za volju, produkcijski zahtjevnom pokušaju, čiji je krajnji rezultat stoji dijelom utopljen u klasični domaći pop mish-mash obrazac - za svakog ponešto, a malo toga osobitog ustvari - osim navedena tri autorska (i izvođačka) zgoditka Vave Simcicha i Zorana Predina, kojima se donekle približavaju solidne ”Mensogne (Francuska)” i ”Prvi dan”. O izvođačkim kvalitetama cura nema potrebe lamentirati - izvedba je neupitno dobra.

Čini se da bi im sljedećih (mogućih) deset godina o(p)stanka na sceni bilo daleko ugodnije ako se profiliraju kao interpreti zathtjevnijih autorskih rukopisa uz neophodno odbacivanje nepotrebne prtljage iz vremena ”Satena” (vidi pod: Dixie Chicks). Sam po sebi nameće se Jing/Jang zaključak - polovica albuma ”Oči su ti ocean” (pjesme 1 ,2, 3, 10, 11) kvalitetom”debelo” odskače naspram one druge, slabije. Dovoljno? To je na vama. Bolje od Divasica i ”Familije” Husar? Da, neusporedivo.

Tracklisting:
1. Oči su ti ocean
2. Mona Lisa
3. Traži se dečko
4. Ja znam
5. Sol u čaju
6. Kraj
7. Za tebe
8. Vatra
9. Gore je bolje
10. Prvi dan
11. Mensonge (Francuska)
12. Oči su ti ocean - Svadbas verzija
13. Ja znam - Remix

Air - ”Pocket Symphony”
Virgin 2007.

Najavni singl ”Once Upon A Time” podsjetio je kako francuski dvojac umije sigurno i zaigrano ploviti mirnim vodama chill-outa s ponekim zvučnim skretanjima, čisto za ”refresh” materijala - ovoga puta, u potrazi za muzama, zaveslali su pravcem Dalekog Istoka uz povremeno korištenje tradicionalnih instrumenata porijeklom iz Japana. Bez revolucije, bez iznenađenja, s pažljivo odmjerenom dozom bacharachovskih vanvremenskih stilizacija Air su isporučili 12 prepoznatljivih lakih komada za ugodno ispunjavanje ambijenta.

Vokalna gostovanja Jarvisa Cockera (ex-Pulp) i Neil Hannona (Divine Comedy) u novim pjesmama Dunckela i Godina u funkciji su upotpunjavanja forme započete još na neponovljivom remek-djelu ”Moon Safari” - red vlastitih vokalnih rješenja, red instrumentala, red gostovanja. I dobro da je tako, u slučaju Air French Banda, vrijedi maksima ”manje je više”. Džepne simfonije su vrijedne pažnje.

Tracklisting:
1. Space Maker
2. Once Upon A Time