CD-DVD recenzije 7.2006.

CD-DVD recenzije 7.2006.Paul Simon - ”Surprise”

[Warners 2006.]

Točno šest godina nakon posljednjeg albuma,˝You’re the One˝, Paul Simon (dobitnik čak 16 Grammy nagrada) se gotovo nečujno napokon oglasio potpuno novom zbirkom pjesama naslovljenom ˝Surprise˝. Kao glavni asistent Simonu pojavljuje se Brian Eno - glazbeni avanturist, bivši član rane postave art-rock grupe Roxy Music i traženi producent koji potpisuje radove U2, David Bowieja i Talking Headsa.

Njih dvojica su uz malu pomoć prijatelja, među kojima su gitarist Bill Frisell i poznati klavijaturist Herbie Hancock, kreirali 11 zanimljivih i uhu ugodnih autorskih pjesama pojačanih elektronskim intervencijama i beatovima. Album je sniman u Londonu, Nashvileu i New Yorku. Prvi singl skinut s ploče ˝Surprise˝ je ˝Father and Daughter˝. ˝...We don’t mean to mess things up, but mess them up we do. And then it’s Oh, I’m sorry. Here’s smilig photograph of love when it was new. At birthday party. Make a wish and close your eyes: surprise, surprise, surprise˝.

Svjetsku slavu postigao je šezdesetih u duetu s Artom Garfunkelom; njihovi ”Sound of Silence”, ”Mrs. Robinson” i ”Bridge Over Troubled Water” i danas se pamte. Dvadeset godina nakon toga na vrh top-ljestvica Paul Simon popeo se briljantnim albumom ”Graceland” snimljenim u suradnji s južnoafričkim glazbenicima, s kojeg se pjesme poput ”You Can Call Me Al” još slušaju.

Tracklisting:
1. How Can You Live In The Northeast
2. Everything About It Is A Love Song
3. Outrageous
4. Sure Don’t Feel Like Love
5. Wartime Prayers
6. Beautiful
7. I Don’t Believe
8. Another Galaxy
9. Once Upon A Time There Was An Ocean
10. That’s Me
11. Father And Daughter.

Pink Floyd - ”Pulse” (2 DVD)

[EMI 2006.]

Ovoga tjedna objavljeno je dugoočekivano, novo DVD djelo Pink Floyda - ’Pulse’, koje donosi njihov live nastup iz 1994. godine. Radi se o video zapisu već objavljenog istoimenog live albuma. Video materijal je snimljen tijekom veike ’Division Bell’ turneje iz 1994. kada je band nevjerojatnih 14 dana zaredom punio Londonsku Earls Court Arenu. Ovo dvostruko izdanje uključuje cijeli koncert kao i backstage snimke, te do sada neobjavljene materijale.

Razloga za posjedovati ovaj DVD u svojoj kolekciji je dosta, no najvažniji je svakako raritetna izvedba cijelog albuma ’The Dark Side Of The Moon’ od strane Gilmoura, Masona i Wrighta. Izvedba tog esencijalnog albuma nalazi se na drugom disku, dok prvi uključuje klasike kao što su ’Shine On You Crazy Diamond’, ’Another Brick in The Wall’ i ’Learning To Fly’, te mnoge snimke s turneje koje najbliže do sada portretiraju jedan od najvećih bandova svih vremena.

Sjajnu audio komponentu ovog izdanja prati i ništa slabija video prezentacija, za koju je zaslužan dugogodišnji grafički suradnik benda Storm Thorgerson. Miks DVD-a je u 5.1 surroundu digitalnog masteringa.

Ljiljana Buttler - ”The Legends Of Life”

[Snail Records 2006.]

Kada je krajem 2002. godine nakon dugotrajnog uvjeravanja ipak pristala prekinuti desetgodišnju pauzu i ući u studio Liljana Buttler bila je kategorična u tome da ne želi nastupati. Tri godine i stotine rasprodanih koncerata kasnije gospođa Buttler sa istom ekipom završava svoje drugo izdanje ”Legends Of Life”. Na sreću štovatelja balkan sevdah sounda upakiranog u finu produkciju.

Na albumu unatoč impresivnoj glazbenoj podlozi i vrhunskoj produkciji definitivno dominira njen glas - ”fino tkan crni baršun, strujanjem zraka, polako se spušta iz zvučnika puneći prostor toplinom i emocijama davno zaboravljenog vremena kada smo u majčinom naručju bili zaštićeni od životne ludnice”, opisuju njeni izdavači dojam i ne griješe previše u sipanju superlativa.

Dvanaest dragulja romsko etno nasljeđa nanizani su vještom filigranskom rukom glazbenika koji svaku pjesmu doživljavaju na vrlo osoban način. Dobro da se Ljiljanu dalo nagovoriti… ovo je autohtoni Balkan blues album.

Korn - ”Live On The Other Side” (DVD)

[Live Nation / Virgin / NCM 2006.]

Korn DVD ”Live On The Other Side” sadrži snimku rasprodanog koncerta, održanog 29. studenog 2005. u Hammerstein Ballroom u New Yorku. Bonus dio donosi 37-minutni dokumentarac ”See You on the Other Side”, snimke iza bine i razgovore s članovima banda.

Korn su u suradnji s tvrtkom Live Nation ponovo pokrenuli ”Family Values” turneju koja starta 27. srpnja tekuće godine. Krenula je usporedno i promocija, od lipnja se DVD prikazuje u preko 100 kino dvorana preko National CineMedia Big Screen Concerts.

Prvi band koji se razvio iz anonimnosti u svjetske metal gigante je upravo Korn. Dečki su osnovali scenu na zapadnoj obali SAD-a (L.A.) i danas čine njezinu okosnicu. Prvim albumom ”Korn” najavili su razvoj neometal scene, drugim ”Life Is Peachy” potvrdili su se kao studijski majstori (još više eksperimentiraju s novim zvukovima), a trećim ”Follow The Leader” probijaju sve granice koje su ograničavale tešku glazbu i ulaze u mainstream (ne po zvuku nego po prodaji). Osnivanjem vlastitog festivala ”Family Values” podupiru razvoj ostalih bandova sličnog glazbenog opredjeljenja i pokazuju da su za predodređeni za velike stvari - što potvrđuje i posljednji album s novim gitaristom ”See You on the Other Side”. Nakon što su im jednom prilikom formalno dodijeljeni ključevi njihovog rodnog grada, pioniri nu-metala Korn su ove godine dobili još veće priznanje. Mala uličica u Bakersfieldu u Kaliforniji je preimenovana u ”Korn Row”, uz dodataka da je famozni ’R’ u imenu okrenut naopako kako bi podjećao na njihov logo.

Tracklisting:
”Here To Stay”
”Twist”