CD-DVD recenzije 8.2006.

CD-DVD recenzije 8.2006.Bob Dylan - ”Modern Times”

”Modern Times” je prvi Dylanov studijski album nakon pet godina diskografske pauze i albuma ”Love & Theft”, a od početka njegove bogate karijere 44. album. Umjetnički i komercijalno uspješan kantautor, podjednako hvaljen (i osporavan ponekad) od publike i kritike, Dylan je u ovo ”moderno doba” snimio ”klasično dylanovski” materijal koji se krije iza naziva preuzetog iz kultnog filma Charlieja Chaplina. Album se donekle oslanja na njegove esencijalne radove poput ”Blood on Tracks”, ”Blonde on Blonde” te na izvrsni ”Oh Mercy” u produkciji Daniela Lanoisa, i osim deset klasičnih boogie, country rock, rhythm’n’blues i jazz-swing ”uboda” te omota u duhu starog dobrog LP-a, predstavlja Dylana koji se glazbeno osvrće na američke 30-te i 40-te godine, a tekstualno, bez eksplicitnosti kojom se služi Neil Young, secira političku svakodnevicu pod vladavinom Georgea W. Busha.

James Dean Bradfield - ”The Great Western”

Premijerno solo izdanje pjevača i gitariste grupe Manic Street Preachers više je nego ugodno iznenađenje za mnogobrojne fanove ove velške skupine. ”The Great Western” je nazvan prema željezničkoj pruzi kojom je krajem ’80-tih James često putovao, između južnog Wallesa i Londona. Nakon odrađene posljednje Manics turneje ”Lifeblood Tour”, sjeo je u vlak koji vozi na istoj liniji i vraćajući se u rodni kraj radio skice za pjesme koje će se naći na njegovom solo albumu. Fanovima Manicsa svakako preporučamo Bradfieldov samostalni CD koji otkriva gdje se krije gotovo sva glazbena moć kultnog benda koji je (osim Ritchieja Edwardsa) preživio burne ”sex, drugs & r’n’r” ispade i osporavanja o ”salonskom ljevičarenju”. Tijekom jeseni slijedi album i basiste Nickyja Wirea, za koji je Bradfield napisao jednu pjesmu (i obrnuto, na ”The Great Westernu” je tekst za pjesmu ”Bad Boys and Painkillers” potpisuje Wire), što potvrđuje da su Manicsi živi i zdravi, mada su kao bend ”na odmoru”. Zato je ”Western”, koji kao i Dylan stiže iz Columbijinog kataloga, pravo osvježenje za ljubitelje pametnog brit zvuka.

Neil Young - ”Living with War”

Neskriveno politički angažiran album nastao je za dva tjedna u Los Angelesu, a svih deset pjesama Neil Young je u potpunosti ”posvetio” omrznutom američkom predsjedniku i njegovoj agresivnoj politici. Odlična i direktna kritika Busha, njegove vojne politike i katastrofalno loše birokracije, urezana je u svaku minutu CD-a, a sam Young ga je opisao kao ”metal folk protest”. Ovoga puta bez pratećeg benda Crazy Horse, Young je još jednom dokazao vitalnost i borben duh još jednog američkog (po rođenju kanadskog) buntovnika s razlogom. Album se unatoč tome što Young svira bez Crazy Horse postave glazbeno može usporediti s kultnim ”Ragged Glory” iz 1990. godine.

Tom Petty - ”Highway Companion”

Objavljen od etiketom ”American recordings” producenta Ricka Rubina, čiji potpis stoji iza posljednjih radova pokojnog Johnyja Casha i jednih Red Hot Chili Peppers, uvodi nas u svijet Pettyjevih post Traveling Willburies i Wildflowersrs radova - točnije u nove pjesme nakon punih 12 godina pauze. Najavni singl ”Saving Grace” prikazuje ga u punoj formi, čemu je osjetno pomogla odlična produkcija Jeffa Lynnea, kao i suradnja gitariste Mike Campbella iz Heartbreakersa. Dobrom zvuku na ”Highway Companion” albumu kumovao je i sam Petty koji je napisao sve pjesme i odvirao većinu instrumenata na albumu.

Johnny Cash - ”American V: A Hundred Highways”

[American 2006]

Dva mjeseca prije treće godišnjice smrti Johnnyja Casha (12.9.2003.) objavljen je peti (i posljednji?) nastavak njegove suradnje s producentom Rickom Rubinom iz serije American koja se u diskografskoj karijeri te country legende smatra podjednako važnom poput prvih ploča za etiketu Sun iz 50-ih i najpopularnijeg Cashova opusa za kompaniju Columbia iz 60-ih.

Posljednji rezultat Cash-Rubinovih studijskih sessiona, započetih 1994., bio je album „American IV: The Man Comes Around“ iz studenoga 2002., nakon kojega se Johnny Cash odmah posvetio radu na novim snimkama svjestan da će one – zbog njegova ozbiljno narušenog zdravlja najvjerojatnije biti i posljednje što ih ostavlja za sobom. U namjeri da ispiše svoj glazbeni testament, „American V: A Hundred Highways“, nije ga spriječio ni gubitak supruge June Carter u svibnju 2003.

Osim jednom već snimljene Cashove skladbe „I Came To Believe“, ovo posthumno izdanje sadrži i njegovu posljednju napisanu pjesmu „Like the 309“, dok se u izboru obrada odlučio za kolege kantautore: od velikana americane Hanka Williamsa („On the Evening Train“) i Brucea Springsteena („Further On (Up the Road)“ do country/gospel istomišljenika Larryja Gatlina (uvodna „Help Me“) te kanadskih autora-pjevača Gordona Lightfoota („If You Could Read My Mind“) i Iana Tysona („Four Strong Winds“), uključujući jedan od najpoznatijih naslova, „Love’s Been Good To Me“, pisca, skladatelja i interpreta Roda McKuena.

Svaki sastojak tipično Cashovog koktela duhovnih i svjetovnih emocija može se u retrospektivi očitati kao njegova poruka pred odlazak u vječnost, bez obzira na autorske motive pojedine pjesme. Obavezno glazbeno štivo.

Tracklisting:
1. Help Me
2. God’s Gonna Cut You Down
3. Like The 309
4. If You Could Read My Mind
5. Further On Up the Road
6. The Evening Train
7. I Came To Believe
8. Love’s Been Good To Me
9. A Legend In My Time
10. Rose Of My Heart
11. Four Strong Winds
12. I’m Free From The Chain Gang Now.

Snow Patrol - ”Eyes Open”

[Polydor 2006.]

Publika je Snow Patrol bolje upoznala s reizdanjem njihovog trećeg album ”Final Straw” sada već davne 2004. godine. Postižu izniman uspjeh i u Americi, prestigavši Coldplay, Muse, pa i Beatlese. 2005. bend napušta Mark kojeg zamjenjuje Paul Wilson, bivši član benda Terra Diablo. Također, iste godine, prateći klavijaturist na kocertima Tom Simpson postaje punopravnim članom Snow Patrola. Popularnost im raste dok nastupaju kao predgrupa U2 na njihovoj prošlogodišnjoj Vertigo turneji, a nastupili su i na Live 8 koncertu.

Novi album ”Eyes Open” grupe The Snow Patrol objavljen prije nekih mjesec dana ušao je na britansku ljestvicu prodaje odmah na prvo mjesto. Naime, zabilježio je prodaju od preko 120.000 primjeraka. Ovaj album je sa gotovo duplo većom prodajom nadmašio svog drugoplasiranog konkurenta. Kada se zbroji prodaja albuma na poziciji 2, 3 i 4 još uvijek je ”Eyes Open” zabilježio veću prodaju - kažu statističari. Ako i zanemarimo sve te silne podatke o prodaji, ”Eyes Open” ostaje zbirka pjesama koju preporučamo, pogotovo ako ste ljubitelj zvuka na tragu U2 i Coldplay.

Tracklisting:
1. You’re All I Have
2. Hands Open
3. Chasing Cars
4. Shut Your Eyes
5. It’s Beginning To Get To Me
6. You Could Be Happy
7. Make This Go On Forever
8. Set The Fire To The Third Bar - Snow Patrol & Martha Wainwright
9. Headlights On Dark Roads
10. Open Your Eyes
11. Finish Line
12. Untitled
13. In My Arms
14. Warmer Climate.

Sting - ”Songs From the Labyrinth”

[Universal 2006.]

Ove jeseni Sting zalazi u novo glazbeno područje albumom glazbe Johna Dowlanda (1563-1626), proslavljenog skladatelja i pjevača iz vremena engleske kraljice Elizabete. Stingu se na njemu pridružuje cijenjeni svirač lutnje Edin Karamazov, glazbenik koji se ne ograničava samo na ranu glazbu već se posvećuje istraživanju lutnje u kontekstu suvremene glazbe i njezinim mogućnostima improvizacije. Karamazov je održao brojne uspješne recitale na najznačajnijim svjetskim pozornicama te europskim i američkim festivalima, a 2004. Aquarius Records objavio je njegov CD „Concerto In Dialogo“.

Album „Songs From the Labyrinth“ što ga Sting opisuje kao „soundtrack Dowlandova života u riječima i glazbi“ objavljuje Deutsche Grammophon, najpoznatija svjetska diskografska kuća posvećena klasičnoj glazbi. Glazbu Johna Dowlanda Sting je upoznao početkom 80-ih i priznaje kako ga ona „lagano proganja“ više od 20 godina. „Prije, otprilike, dvije godine moj dugogodišnji gitarist Dominic Miller dao mi je dar koji je izradio posebno za mene: lutnju, instrument iz 16. stoljeća s mnogo žica. Fascinirao me i zadubio sam se u glazbu za lutnju. U meni je oživjelo trajno zanimanje za djelo Johna Dowlanda koji je napisao velik broj pjesama za lutnju. Dowland je zapravo bio prvi poznati engleski kantautor i zato je zadužio živote mnoge od nas“.

John Dowlanda živjeo je živopisnim životom. Prije negoli je 1612. postao lutnjist na dvoru kralja Jamesa I većinu karijere proveo je u inozemstvu, u službi kraljeva, vojvoda i prinčeva diljem Europe koja ga je smatrala jednim od najvećih glazbenika njegova vremena. Godine 1595. poslao je pismo Sir Robertu Cecilu, ministru vanjskih poslova kraljice Elizabete I, zakljinjući se na vjernost engleskom prijestolju u nadi da će biti pozvan da se vrati na kraljevski dvor. Trebao je pričekati 17 godina kako bi se njegova želja ostvarila. Izvatke iz tog neobičnog pisma Sting uključuje na novi album u obliku kratkih recitacija kojima ožuvljava duh i okus Dowlandovih vremena.

„Ovaj se projekt nikad uistinu nije trebao pojaviti na ploči. Bio je rad to iz ljubavi. Želio sam svladati te pjesme u čemu smo Edin i ja iz radoznalosti ustrajali, a mislim da se pretvorio u album kad smo na nj odlučili uvrstiti citate iz Dowlandova pisma. Oni koji poznaju Johna Dowlanda doživljavaju ga kao sjetan lik, no umio je pisati apsolutno vesele pjesme, pune strasti i sreće“. Sting nastavlja: „Nisam pjevač školovan za taj repertoar ali vjerujem da ću Dowlandovim pjesmama udahnuti svježinu koju iskusniji pjevač možda ne bi mogao. Za mene su to pop pjesme 16. stoljeća i tako ih doživljavam: prekrasne melodije, fantastični tekstovi i odlična pratnja“. Album „Songs From the Labyrinth“ će se u Japanu pojaviti 27. rujna, ostatak svijeta ugledat će ga 9. listopada, a USA dan kasnije.

Anton Cvijić, Ana Varljen

Objavljeno 09.08.2006.

Ako je glazba hrana ljubavi, svirajte.