CD-DVD recenzije 9.2006.

CD-DVD recenzije 9.2006.Heavy Trash - ”Heavy Trash”

Matt Verta-Ray je Kanađanin koji je oduvijek smatrao da je Johnny Cash veća fora od Kissa. Kada se preselio u New York, tu je teoriju pretvorio u praksu svirajući bas u indie-rock bendu Madder Rose, a zatim je stvorio specifičan žestoki gitaristički stil u grupi Speedball Baby. Jona Spencera ne treba posebno predstavljati. Još kao student semiotike na newyorškom fakultetu pokrenuo je noise bend Pussy Galore. Bend je ostavio rag iako nije dugo trajao, te na taj način poštedio generacije bubnjića, no njegov sljedeći projekt - Jon Spencer Blues Explosion postoji već punih 14 dugih godina u kojima su Jon, bubnjar Russell Simins i gitarist Judah Bauer izdali sedam albuma od kojih su ”Orange”, ”Now I Got Worry” i ”ACME” i dan danas tražena roba. Zajednički projekt Matt Verta-Raya i Jona Spencera ”Heavy Trash” je prava poslastica za ljubitelje njihovog ujedinjenog zvuka spletenog oko rockabilly zvuka.

Thom Yorke - ”The Eraser”

Baš kad su se vratili s rasprodane američke turneje, a krenule su priče o novom albumu, Thom Yorke, frontman Radioheada, najavio je izlazak prvog samostalnog uratka jednostavno nazvanog ”The Eraser”. Album, bez većih iznanađenja, nastavlja tamo gdje su Radiohead krenuli s albumima ”Kid A” i ”Amnesiac”.Yorke je napisao sve pjesme i odsvirao sve instrumente, a producent je njegov dugogodišnji suradnik Nigel Godrich.

Ian Brown - ”The Greatest”

Ako ne znate tko je Ian Brown, zasigurno ste tamo negdje krajem ’80-ih i početkom ’90-ih barem načuli za manchesterski bend The Stone Roses, čiji je Brown bio frontman i pjevač. Grupa se sredinom 90-ih raspala, a Ian je krenuo u solo karijeru objavivši album ’Unfinished Monkey Business’, nakon čega su uslijedili ’Golden Greats’, ’Music Of The Spheres’ i ’Solarized’. Nikada nije uspio ponoviti uspjeh Rosesa, no ostvario je solidnu karijeru i,eto, dogurao do svog prvog ’Greatest’ izdanja. Nedugo nakon objavljivanja ove kolekcije hitova, izdavačke kuće Polydor i Fiction na tržište su izbacili DVD naslova ”The Greatest Promos”.

Vatra - ”Aritmija”

Praksa stalnog skidanja singlova je pokazala dobar prijem pjesama ”Mornarska majica” i ”Ruska”, koje ponajviše odskaču od prosjeka posljednje ploče ove virovitičko-zagrebačke formacije. Vatri treba odati počast za najuporniji domaći bend u zadnjih desetak godina - sve što su postigli do sada izvire iz njihove želje za probitkom, međutim nikako da ubodu ”ono nešto” i postanu toliko željeni žitelji A1 lige domaće glazbene scene. Ipak, ovo je sasvim solidan album s par brilijantnih trenutaka, čije slušanje nažalost kvari loša Denikenova produkcija bubnjeva, što je ujedno i jedina zamjerka uz ”tanku” minutažu ovog 30- minutnog CD-a.

Mate Bogut

Objavljeno 05.09.2006.

Coutry glazba je jednostavna - tri akorda i istina.