Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Sound and vision - Omotnice albuma

Sound and vision - Omotnice albumaU muzeju grada Rijeke 26. siječnja u 22 sata otvorena je izložba “Sound and vision”. Riječ je o izložbi omotnica ploča i CD-a rock i pop glazbe koju su priredili Društvo za istraživanje popularne kulture iz Zagreba, Branko Kostelnik, Vanja Babić i Željko Marciuš. U flajeru kojeg sam dobio na presici piše da su: “Omoti pop i rock glazbe, a posebice oni najartificijelniji, oduvijek privlačili pozornost publike i stručne kritike. Stoga se mnogi od njih svrstavaju u red vrhunskih ostvarenja suvremene umjetničke scene, a njihovim vrednovanjem i prezentitranjem bave se brojne svjetske galerije i kustosi.”

Svakako se slažem s navedenom tvrdnjom, koja se, jasno, prvenstveno odnosi na omotnice Andy Warhola što ih je radio za Rolling Stonese, album Sticky fingers i za grupu Velvet Underground, poznati omot s bananom -peel and see.

Zašto o ovome pišem? Omoti ploča su uzrokovale moj interes u muziku, pogotovo heavy metal, a taj interes ne jenjava niti dan danas. Međutim, taj omot, uzročnik moje “Quest for metal” nije rad nekog priznatog umjetnika, čak niti ne znam tko je autor. Dakle riječ je o omotu ploče “Number of the beast” grupe Iron Maiden. Naime, za vrijeme novogodišnje kupovine u robnoj kući Ri na kraju 1982. godine, šećući se kao dijete od šest godina dućanom s pločama, primjetio sam omotnicu kakvu nikada nisam vidio do tada. Stripovski crtež, pun boja, ali ne nakakvo diznijevsko milo stvorenje, već raščerupani ispečeni demon koji koncima upravlja samim vragom, a oko nijh vatra, dim i neka sitna crna bića (?). Odmah sam htio tu ploču. Ipak, bilo je problema uvjeriti majku da je baš heavy metal bend sa sotonističkom ikonogrfafijom upravo ono što treba razvoju njezina djeteta.
No, zbog mojih gnjavljena i ostalih dječjih strategija, popustila je pa sam ploču dobio kao novogodišnji dar uz potpise ostalih članova šire obitelji.
Tako sam zavolio metal preko omotnica za ploče i u budućnosti sam mnogo albuma kupio upravo zbog uzbudljivih, demonskih-stripovskih omotnica.

Bez obzira što se mnogi posprdno odnose prema metal omotnicama, po mom mišljenju one su jedne od onih koje kod adolescenata, ali i odraslih ljudi (pogotovo fanova SF i horor stripova) izazivaju najviše pažnje. Sumnjam da se u ikojem drugom muzičkom pravcu toliko pažnje posvećuje omotnicama i da se albumi kupuju baš zbog omotnice kao što je slučaj kod metala. Možda te omotnice jesu stereotipne (lubanje, đavoli, raspadajući leševi), ali pale!
Vrijedi svakako izdvojiti omot albuma ”Ride the lightning” grupe Metallica, albuma ”Peace sells but whos buying” grupe Megadeth, albuma ”South of heaven” grupe Slayer, Danzig III koju je uredio dizajner filma ”Alien”, slavni Giger (između ostalog napravio je omotnicu za Emerson, Lake i Palmer, koji eto nisu metal, ali iznimka potvrđuje pravilo) itd...
Stoga, ova izložba će svakako biti uzbudljiva, ali s obzirom na viđeno na flajeru biti će previše općih mjesta u rock omotnicama, od navedenih Stonesa, Velveta, pa do Bowiea, Roxy Musica, dok bi pravi izazov bila izložba metal omotnica.

Marin Tomić

Objavljeno 28.01.2007.

Vremeplov

Naravno da je teško. Zašto bi i bilo lako? Za ono što se voli treba se i boriti. Ma šta... sve su profesije teške. Dobro, ovo naše je posebno teško, al’ ko nam je kriv da smo to odabrali. Sami smo se odlučili i što sad... zašto da kukamo? Treba šutjeti i raditi!
Drago Mlinarec (na pitanje: da li je profesija muzičara posao za manijake - 1979)