Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Intervju: Hal - Estradnjaci vani mogu eventualno prodavati kokice

Intervju: Hal - Estradnjaci vani mogu eventualno prodavati kokiceNedavno je u Splitu premijerno promoviran ”Trilogy”, trostruki album cijenjenog riječkog gitarista Damira Halilića Hala, poznatog kao vrsnog stručnjaka fingerstyle tehnike sviranja gitare. Novi glazbeni uradak idejnog začetnika Hal’s All Star Guitar Festivala, objavljen u izdanju Dancing Beara, po mnogočemu je specifičan album.

Radi se o neobično bogatom izdanju - trostrukom albumu snimanom diljem svijeta. Većina materijala je snimljena u Nashvilleu, drugi CD je snimljen u Rimu, a ostatak materijala je rađen u Hrvatskoj, u Rijeci, Zagrebu, dok je dio snimaka stigao iz Njemačke i Engleske. Ono što je neobično, osim toga što je to trostruki album, jest i to što se sastoji od tri potpuno žanrovski različita CD-a. Prvi možemo uvjetno staviti u kategoriju pop-rock glazbe, drugi je nastavak mojih prethodnih albuma, ”Infinity” i ”Ocean”, to je uglavnom glazba za solo gitaru, dok je treći CD, opet uvjetno rečeno, fusion glazba.

Na albumu se pojavljuje više od dvadeset gostiju. Riječ je zaista o eminentnim svjetskim glazbenicima. Od domaćih su tu moja stalna suradnica Meri Tošelj koja je otpjevala i napisala tekstove za nekih sedam-osam pjesama na albumu, zatim Marko Lazarić koji sada studira bubnjeve u Los Angelesu, Robert Justinić i drugi.

Većinu skladbi s prvog CD-a nemoguće je kategorizirati. Osim što uvjetno možemo govoriti o pop-rock žanru za prvi CD, moram spomenuti i da sam posljednih dana dobio nekoliko recenzija albuma u kojima su recenzenti primijetili da se radi o vrlo originalnim rješenjima, kako u pogledu kompozicije tako i aranžmana. U svakom slučaju, album bi trebalo poslušati u cijelosti jer jedna pjesma ne otkriva ništa i ne daje cjelovitu sliku, kaže Damir Halilić Hal koji potpisuje sve aranžmane i kompozicije, osim dviju skladbi.
Jedna je blues standard ”Crossroads”, posveta blues legendi Robertu Johnsonu, a druga je obrada ”Na brigu kuća mala”, tradicionalna hrvatska pjesma kojom nastavljam tradiciju stavljanja na album barem po jedne stvari koja se temelji na hrvatskoj tradicionalnoj glazbi. U inozemstvu se uvijek zanimljivo predstaviti nečim hrvatskim. Ljudi uvijek žele čuti nešto izvorno. Osim toga, imamo izuzetnu glazbu koja još uvijek nije u svijetu predstavljena na adekvatan način, smatra Hal.

Na albumu ”Trilogy” nalazi se glazba koja se ne može kategorizirati, tu ima puno novih rješenja. To je zapravo mješavina elemenata raznih žanrova i stilova spojenih u autorske kompozicije, otkriva Hal i o početku rada sa svojim svojim eminentnim suradnicima dodaje:
Kako sam ”osuđen” ići na Zapad, naime, preko pola mojih nastupa prošle godine bilo je izvan Hrvatske, tamo sam stekao mnoge kontakte, a budući da sam vani dobio dobre recenzije, automatski me ljudi kontaktiraju. Kod nas nedostaje učinkovitosti. Kada je u pitanju plasman hrvatske glazbe vani, čovjek je osuđen sam na sebe, tako da ni ne očekujem puno poticaja sa strane, mada mislim da bi to bilo normalno. Materijal će ionako biti objavljen vani 2007. godine, kaže Hal i dodaje da je uvjeren da će mu, nakon prvih odličnih recenzija izvana, plasman albuma na strana tržišta biti znatno olakšan.

Sada npr. čitamo kako je Severina dobila novi auto, a ja prolazim tisuće kilometara mjesečno, ali mi nitko nije dao auto nego sam si ga sam kupio. Glazbenici koji svojim nastupima u inozemstvu promoviraju Hrvatsku na najbolji mogući način kao i svi oni talentirani pojedinci i bandovi obično nisu sponzorirani kao izvođači koje favoriziraju hrvatski mediji, a koji vani mogu eventualno prodavati kokice, misli Hal.

Kod nas se radi euforija oko nečega što to uopće ne zaslužuje. U Hrvatskoj je sve u raspadu, a mediji rade sve protiv ove zemlje stvarajući kriterije koji za rezultat imaju da premalo hrvatske glazbe izlazi izvan granica ove zemlje, premda imamo izuzetno talentiranih glazbenika koji ni po čemu ne zaostaju za svjetskim. Što se mene tiče, o meni nitko ništa ne mora pisati u Hrvatskoj. Ja ne gajim iluzije da će se nešto promijeniti u glavama raznih kvazi-urednika, a ionako mi je egzistencija vezana uz nastupe vani. Kod nas je situacija takva da će nas to agresivno neznanje koje prevladava u medijima stajati upropaštavanja talenata, a iz trenutne situacije kojom očito gotovo nitko nije zadovoljan možemo vidjeti efekte takve medijske politike. Dok, primjerice, Elvis Stanić dobiva malo prostora za sve one nagrade koje je dobio, istovremeno nas dnevni tisak bombardira Severininim slikama tako da zahvaljujem uredniku koji nas tim putem obavještava o zaista bitnim stvarima za hrvatsku glazbu i na taj način poručuje javnosti da se ustvari ne treba puno zamarati raznim Stanićima jer štikle su trenutno vrhunski intelektualni domet koji zaslužuje neprikosnovenu medijsku pozornost. Tamara Obrovac je nedavno bila u New Yorku, a ona može funkcionirati vani, pogotovo u live verziji. No, i ona bi teško dospjela tamo da nije imala potporu ministarstva, što je pohvalno ali takvih primjera je premalo. Teško je funkcionirati kao slobodnjak, zaključuje Hal, i dodaje kako je razmišljao o odlasku na Zapad, u Englesku ili Njemačku, ali je za svaku takvu avanturu potrebno imati novac.

Nadam se da ću do iduće godine, kada će album biti izdan i na stranim tržištima, uspjeti organizirati promotivnu turneju i dovesti ljude koji su radili na albumu zbog toga što su i oni sami spremni doći. Mislim da je moguće organizirati jednu turneju s njima, naravno, ne sa svima. Mislim da bi Hrvatskoj publici bilo interesantno vidjeti kako sviraju i kakav je to profil muzičara. Oni su svoj posao u studiju odradili s nevjerojatnom preciznošću i profesionalnošću, kazao je Hal i dodao kako je ”Trilogy” u svakom slučaju jedan od najvećih projekata hrvatske diskografije.

To je ono što sam uvijek želio napraviti, ali nikada nisam bio u poziciji napraviti. Zašto tri CD-a i tolika žanrovska raznolikost? To je moj izričaj koji je prirodan nastavak onoga što sam naučio i čime sam se bavio. Budući da uživam u glazbi, nikada se nisam mogao opredijeliti za jedan žanr. Glazbu dijelim na dobru i lošu, a takav je pristup težak za izdavača jer je problem kako promovirati takve projekte, zaključio je Damir Halilić Hal, dodavši kako je, govoreći o njegovom novom albumu, potrebno spomenuti i izvrsni rad dizajnera Dalibora Marinkovića koji je napravio dizajn omota i bookleta.

Tko su gosti na albumu?

Na albumu ”Trilogy” gostuju eminentna imena kao što su gitarist John Jorgenson koji je radio s Eltonom Johnom, Willyjem Nelsonom, Sheryl Crow, zatim bubnjar JD Blair koji je svirao na sedamnaest stvari na albumu, a sad svira sa Shanijom Twain, potom saksofonist Jim Horn koji je svirao s ”Rolling Stonesima”, Royom Orbisonom, Dianom Ross, Tinom Turner. Tu je i perkusionist Glen Caruba, pjevačica Suzy Bogguss nominirana za nekoliko Grammyja, producent Woody Mann, gitarist i blues-harp svirač Pat Burgesen, talijanski perkusionist Lucrezio DeSeta, njemački gitarist Thomas Kleemaier, Steve Herman, Michael Roach koji je osnovao najveću europsku udrugu za promicanje bluesa The European Blues Association i brojni drugi vrhunski glazbenici.

Ivana Kocijan - Novi list / obrada: Ri-rock.com

Objavljeno 02.08.2006.

Vremeplov

Važnost riječkih bendova bila je prije svega njihov značaj u Rijeci odnosno tadašnjoj socijalističkoj i samoupravnoj Jugoslaviji. Krajem sedamdesetih, u vrijeme punka, rad primjerice Parafa i Termita ili ljubljanskih Pankrta zasigurno bi bio zapažen i u Londonu, jer su to bili odlični bendovi u tom žanru.
Goran Lisica Fox, riječki glazbeni promotor