Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Intervju : Nebojša Simeunović Sabljar – ‘’Kada izađete na stage sve maske padaju’’

Intervju : Nebojša  Simeunović Sabljar – ‘’Kada izađete na stage sve maske padaju’’U studiju Fabrika uveliko se snima sedmi studijski album benda DŽA ILI BU. Par dana prije toga bend je nastupio u, za sada, najvećem srpskom TV showuTri Boje Zvuka. Našlo se vremena i za razgovor koji je s nama obavio pjevač i frontmen Nebojša Simeunović Sabljar.(Foto: A. Blažić Pavlović)

RiRock.com: Prije svega Hvala na poklonjenom vremenu u pauzi snimanja novog albuma - smetam li?

Sabljar: Ne smetaš ako se želiš priključiti back vokalima.


RiRock.com: Prvo mi odgovori na neka pitanja pa ulazimo u gluhu sobu.

Sabljar: Dogovoreno.


RiRock.com: Jedan ste od bendova koji u regiji najviše svira tijekom godine, tko ima koristi od toga: bend, publika, menadžeri ili netko treći?

Sabljar: Pazi ovako… Sve ovisi kako tko gleda na život. Ako je bitna duhovna strana onda su bend i publika oni koji dobivaju. Ukoliko gledamo materijalno onda su menadžeri i organizatori uvijek na najvećem dobitku. U bendu DŽA ILI BU svi imamo posao. Bubnjar je taksist, gitarist se bavi montažom garažnih vrata, ja sam video montažer. Glazba je ono što svi radimo isključivo iz ljubavi, a ne iz materijalne koristi. U Srbiji su bendovi, kako nekad, tako i sad okrenuti sebi samima bez ikakve medijske podrške, osim ako nisu ušli u politiku ili politika u njih.
S obzirom da je DŽA ILI BU uvijek imao samo svoj put, bez uplitanja političkih i menadžerskih klanova, sponzora i velikog novca, bili smo prisiljeni sve raditi sami. Shvaćajući težinu situacije u kojoj se nalazimo još 90-ih godina osnovali smo vlastiti studio ”Fabrika” u kojem snimamo albume, radimo produkciju i montiramo svoje video spotove. Također, svatko u bendu ima svoj dio posla. Nekom je to organizacija koncerata, nekom snimanje i produkcija, nekome prodaja majica i diskova na koncertima itd. Tako smo napravili malu komunu koja savršeno funcionira sama za sebe bez vanjskih utjecaja.


RiRock.com: Jako interesantan podatak. Pitao bih sljedeće, godišnjica je vašeg legendarnog albuma ‘’Strašni Sud’’. S ove točke gledišta koliko ima mlade publike koja zna stare kompozicije?

Sabljar: Album ”Strašni Sud” je za bend DŽAILI BU bio prekretnica. Prvi put smo snimali u ozbiljnom studiju i imali producenta Igora Borojevića (Partibrejkers). Za nas je to bila prilika da učinimo nešto vrijedno po čemu će bend biti upamćen. Mislim da je vrijeme pokazalo da je energija koju smo dali tih dana u studiu pokazala da smo bili u pravu! Album je izašao 1995. godine i donio je pjesme kao što su ”Ustani i Kreni” i ”Vječna Lovišta” koje su bile na neki način prvi naši veći hitovi, barem na prostoru Srbije i Bosne i Hercegovine, tada. Pjesma ’Ustani i Kreni’ je svojom porukom budila nadu ljudima tijekom mračnih devedesetih. Zato je postala svojevrsna himna starije generacije ali također i nove mlađe publike. Mlađi prate i upijaju priče od starijih tako da danas ne mogu zamisliti koncert bez te pjesme. Očigledno je da ona danas živi neki svoj novi život jer poruka ove pjesme je vječna.


RiRock.com: Hvala. Sve više se nameće i internet u radu glazbenika. Formulirati ću pitanje na ovaj način You Tube - relevantno ili lažno predstavljanje uspjeha?

Sabljar: You Tube je potpuno relativno mjerilo uspjeha. Bendovi se takmiče u broju pregleda, a svima je nadam se jasno da tko može platiti može i naštimati broj pregleda do nevjerojatnih cifri. Ne vidim tu ništa osim brojeva koji nisu nikakvo mjerilo. You Tube će zabilježiti svaki pregled, čak i onoga koji se zgražava nad tom glazbom, a došao je do toga jer mu je ‘’to tamo ‘’ negdje iskočilo. Živi nastupi su jedino relevantni što se tiče uspjeha. Zato mi nastojimo što više putovati i svirati jer jedini način da se glazbom dođe do ljudi je iskrenost živih nastupa. Svaka glupost ili foliranje se može sakriti putem video klipova ali kada izađete na stage sve maske padaju.


RiRock.com: MTV - regionalni komercijalni program - zašto nema DŽA ILI BU na MTV-u?

Sabljar: Na regionalnom MTV-u odlučuju ljudi koji se slijepo drže zadanog klišea koji se vodi pričom da se vrti samo takozvana ”komercijalna” glazba. Po njima, pjesma mora biti elektro, pop, reggae ili nekakva kombinacija svega toga. Glazba mora biti vesela, melodija što gluplja, po mogućnosti da podsjeća na glazbu za reklamu za uloške koje upijaju 2x više ... tekst što bezličniji, da nekog slučajno ne pogodi. DŽA ILI BU se na svu sreću nikad nije uklapao u taj kliše. Odgovor im je uvijek bio da smo suviše alternativni za njihovu listu. Rekao bih da smo za imena koja se tamo vrte surova komercijala. DŽA ILI BU odsvira stotinu koncerata godišnje i ima svoju publiku diljem regije. Reći ću ono (namjerno neću reći bendovi), što se na MTV-u vrti, su uglavnom oni koji mogu nastupati isključivo na festivalima jer u gradovima gdje smo svirali ne bi prodali više od 3 karte u samostalnom izdanju. Uostalom, koga još normalnog koji sluša Rock and Roll boli k ... za regionalni MTV. Pa evo, da li ti možda gledaš MTV?


RiRock.com: Ne uopče ne pratim taj kanal osim ako mi nije određeno poslom.

Sabljar: Pa o tome ti i pričam.


RiRock.com: OK, onda se bavimo kritikama – kritizirate stvarnost u svojim pjesmama, ali vidite li izlaz tj. ako vidite koji je izlaz za opstanak Rock And Roll-a na ovim prostorima?

Sabljar: DŽA ILI BU je uvijek imao dio pjesama koje su imale kritički a rekao bih i buntovnički stav prema svim lošim stvarima koje nas okružuju. Kao tekstopisac svih tih pjesama mogu reći da su one uvijek bile usko povezane s onim što osjećam ili s nečim što mi se uistinu dogodilo u životu. Zbog toga smo često nailazili na medijsku blokadu pogotovu kada se radilo o pjesmama koje su kritizirale režim. Sjećam se jednog gostovanja u Radio Beograd-u ranih 90-ih kada sam u rukama držao radijski primjerak svog albuma ‘’Strašni Sud’’ gdje je polovica pjesama bila precrtana markerom. Rekli su mi da su to pjesme koje ne mogu ići u program. Tako je bilo i sa pjesmom ‘’Živeo Staljin I Svetska Revolucija’’ koja je nakon što je izbila na prvo mjesto tadašnje Top Liste uklonjena, a sljedećeg tjedna se nije pojavalia u retrospektivi prošlotjednih pjesama. Takvih priča bend Dža ili Bu ima mnogo ali je sve to prošlost - evo snimamo sedmi album i mislim da je to odgovor na sve.
A ako me pitaš za opstanak Rock ’n’ Rolla ja to vidim u iskrenom izražaju, a ne u površnom bavljenju glazbom, kako to danas mnogi rade. Naravno, također jedna od bitnih stvari u vezi s tim je i to da se bendovi trebaju držati zajedno, kako bi scena opstala. Rock n Roll scena s kraja 80ih i početka 90ih je upravo, zahvaljujući tome, postojala i bila jaka jer su se bendovi potpuno različitih glazbenih pravaca (punk, rock, rockabilly, metal, hard core, reggae...) družili i međusobno podržavali. To bih preporučio i mladim bendovima danas.


RiRock.com: Zastupljeni ste na festivalima, gdje ste sve do sada nastupali (festivalski) i da li je to pomoglo bendu?

Sabljar: Festivali koje smo svirali posljednjih godina donekle su pomogli popularizaciji benda u regiji. Nastupali smo na Exit Festivalu i Koncertu Godine (Novi Sad), Belgrade Calling-u prije Billy Idol-a, zatim na Zaječarskoj Gitarijadi, na Taxirat-u (Skoplje), Silvertown Shine Festival-u (Srebrenica), Duka Fest-u i Ljeto na Vrbasu (Banja Luka), TLO-u, Skladište Fest-u, Rock Village-u, na šabačkom Ljetnom Festivalu i mnogim drugim. To nam je omogućilo da u turneje koje smo radili, uključimo veliki broj gradova na području Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore i Makedonije. Svirali smo na InMusic festivalu u Zagrebu ali na žalost nismo još uvijek uspjeli napraviti neku veću priču u Hrvatskoj osim 4-5 manjih svirki. Nadam se da će ovaj intervju nešto promijeniti. Bilo bi nam drago da napravimo jednu veću turneju po Hrvatskoj.


RiRock.com: Bilo bi lijepo ako bi ovaj intervju pomogao. No idemo dalje.. Vaš za sada posljednji album ‘’Kukovo Leto’’ bio je zapažen na prostoru Srbije, Bosne i Crne Gore. Je li to možda zasluga legendarnog producenta Theodore Yanni-a?

Sabljar: Drago mi je što si to pitao. Theodore Yanni koji je poznat po svom producentskom radu s grupama Azra, EKV, ELORG i drugi pristao je producirati i DŽA ILI BU. Mislim da je uspio našu energiju vjerno prenjeti na snimku i bilo je pravo zadovoljstvo raditi s čovjekom tako velikog iskustva.


RiRock.com: I naravno uslijedila je turneja, pretpostavljam.

Sabljar: U pravu si, poslije izlaska albuma, imali smo jednu beskonačnu turneju od preko stotinu koncerata na kojoj smo puno putovali i družili se. Kad se probudimo dan poslije svirke u nekom gradu, a prije odlaska u sljedeći, moj kum Vaske - gitarist i moja malenkost pravili bismo pjesme uz jutarnju kavu i rakiju. Pjesme su nastajale jedna za drugom i ubrzo smo shvatili da treba što prije uči u studio i snimiti ih.


RiRock.com: Snimanje albuma je u tijeku. Kakve planove za budućnost ima bend Dža ili Bu?

Sabljar: Kao što si rekao, trenutno radimo na novom sedmom studijskom albumu, koji će se zvati ”Sedma sila”. Ovo je ekskluzivna vijest i vi ste prvi koji saznajete naziv albuma. On bi po nekim starim pravilima zapravo trebao biti dupli album jer ima 20 pjesama. Na njemu će biti i dosta gostiju iz bendova s kojima smo svirali i družili se devedesetih, kao što su Bjesovi, Goblini, Ateist Rap, Autogeni Trening i drugi. Ovo je prvi album koji radimo s dvije gitare jer već dvije godine radimo kao petorka. Album odiše punk energijom, hard rock rifovima i tekstovima kakve je DŽA ILI BU uvijek donosio. Očekujemo da će album izaći na jesen a onda nas čekaju promotivni koncerti ili kako smo to već formulirali, turneja diljem regije.


RiRock.com: I dolazimo do još jednog problema a to je izdavaštvo. Do sada ste mijenjali izdavače - kakva su vaša iskustva? Ima li svrhe izdavati nosače zvuka ili se prepustiti digitalnoj prodaji albuma?

Sabljar: Nekada sam bio veliki kolekcionar pa i dan-danas imam na tisuće vinila, diskova i kazeta. Zato ću uvijek biti na strani izdavanja čvrstih medija. Kada sam kao klinac kupovao ploče, to je bio čitav jedan mali ritual. Kupiš album, odeš kući, staviš ploču na gramofon i slušaš, a uz to gledaš omot, čitaš tekstove pjesama, stvaraš čitavu jednu sliku o tom bendu. Danas je to samo gomila track- ova na kompjuterskoj plej listi. Samim tim slika benda se gubi. To sebi ne želim dopustiti.

Što se tiče novog albuma DŽA ILI BU ”Sedma sila”, nadam se da će izaći kao i prethodni za PGP na tvrdom nosaču zvuka, to jest CD-u. U Hrvatskoj se publika može upoznati s radom DŽA ILI BU preko kompilacijskog CD-a ”Retrovizor”, koji je izašao za diskografsku kuću ”Slušaj Najglasnije” Zdenka Franića. Iznenadila me je odlična recenzija koju je ova kompilacija dobila u Hrvatskoj. Zato bih preporucio svima koji se žele upoznati s radom DŽA ILI BU da dođu do ovog izdanja.


RiRock.com: Za kraj razgovora, što bi imao za poručiti prije svega mladoj publici u Hrvatskoj?

Sabljar: Djeco slušajte mamu, tatu i DŽA ILI BU!

RiRock.com: Samo to?

Sabljar: Postojimo već 28 godina, izdali smo 6 albuma , vrijeme je da se napokon upoznamo. Pozdrav svim čitateljima RiRock.com-a i završit ću ovaj razgovor s ‘’Vidimo se uskoro!’’


RiRock.com: Hvala na odvojenom vremenu!

Sabljar: Hvala i tebi i sad marš u gluhu sobu - obećao si!

Ivica Stanković

Objavljeno 01.06.2015.

Vremeplov

Svatko tko se bavi glazbom a kaže da mu popularnost nije bitna, taj ili laže ili je glup. Mislim da sam bio jasan.
Toni Aničić Koja (Đubrivo)