Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Intervju: Saša Antić – ”TBF je ono šta najbolje znamo radit”

Intervju: Saša Antić – ”TBF je ono šta najbolje znamo radit”U posljednjoj seriji intervjua za RiRock.com magazin uspjeli smo uhvatiti i Sašu Antića, samozatajnog „masterminda“ splitskog TBF–a, čiji je album „Galerija Tutnplok“ upravo izašao ovih dana. Sudeći prema onome što smo čuli njihov novi album predstavlja više nego dostojnog nasljednika iznimno uspješnog “Maxon Universala”.

Iako dečki nisu “skandalozni” poput nekih njihovih kolega mnogo toga imaju za reći – ponajviše u svojim pjesmama, što ustvari i jest osnovni razlog njihove velike popularnosti. Saša je autor svih tekstova na „Galeriji“, pa je ovaj razgovor s njim bio prava prigoda za bolje upoznavanje s novim radovima omiljene splitske družine.

Dakle, nema štiklanja, skidanja, predoziranja, napumpavanja mlađahnih sponzoruša ali ima zdrave pameti i zanimljivih promišljanja. Priloženi intervju samo je podsjetnik da pažljivo poslušate naoko nerazumljive “tutn” i “plok” zvukove kako odzvanjaju u vašoj glavi.

RiRock.com: Kakve su prve reakcije na „Galeriju Tutnplok“? Fanovi, kritika... vi sami. Jeste li zadovoljni? Čini mi se da je Lukić dosta dugo peglao produkciju...

Saša (TBF): Uglavnom su dobre reakcije, a i mi smo uglavnom zadovoljni kolko se može bit. Malo se oteglo sve skupa, al glavno da se nije prepeglalo.

RiRock.com: Kako je teklo stvaranje vašeg četvrtog albuma? Kada se rodila ideja da bude upravo „galerijski“ koncipiran?

Saša (TBF): Tekstovi su nastali u zadnje tri godine, muzika također, snimili smo demo u garaži prošlo lito, a „Smak svita“ je snimljen u drugi misec 2007. dok smo već čekali Lukija da uvati vrimena za početak snimanja u studiju. Počeli smo snimat u petom misecu i snimali još cili šesti, i negdi tu smo mozgali o nazivu albuma i pala nam je na pamet ideja o galeriji. Tu je nastupija prof. Toni Horvatić kojemu se svidila ideja i koji je odabra radove za galeriju, a rič Tutnplok je jedna interna zajebancijana od prije sedan godina i napokon je došla na red ka idealan naziv galerije. Mislin da se radi o čisto estetskim kriterijima.

RiRock.com: Tko su ljudi koji su vam pomogli ostvariti projekt?

Saša (TBF): Tu je bija Menart ka izdavač, Luky ka producent, Sara i Ksenija ka back vokali na par stvari, studio Profesionalci+ ka likovni oblikovači, i prof. Toni Horvatić ka selektor radova, i naravski tu su i svi autori radova. Provjerite na www.galerijatutnplok.com.

RiRock.com: OK. Za one koji još nisu čuli vaš novi CD – koja je ustvari tema izložbe?

Saša (TBF): U galeriji se nalazi 13 radova, svaki je vezan uz pojedinu pismu i njenu osnovnu ideju. Ne radi se o strogo definiranom konceptu, niti su radovi rađeni inspirirani pismama, tako da je ostavljeno prostora za svakoga da ih doživi na svoj način, ka i pisme, a tili smo ponudit nešto više kad već možemo. Drago nam je da su to radovi mladih splitskih likovnih umjetnika i da smo stvorili prostor u kojem je ponuđeno puno sadržaja za um, dušu i tijelo.

RiRock.com: Na omotu je skulptura atomske gljive na vrhu koje stoji golfer koji slavi s rukama u zraku jer je taman ”ubo” lopticu u rupu. Znači li to da kada se ovaj naš svijet napokon uništi do kraja da će netko (vi?) slaviti?

Saša (TBF): Na coveru je fotografija skulpture Vojina Hraste Golf 4 iz ciklusa od četiri skulpture na kojima je zajednički motiv igrač golfa. Ova skulptura nam je bila najimpresivnija i cila priča je i krenila od nje na coveru, a naš doživljaj i ono šta želimo poručiti publici je simboličko sažimanje lokalno-globalnog trenutka u kojem golfer predstavlja vrh svjetske i domaće elite moći i tendencije razvoja domaćeg turizma suprostavljen sa nuklearnom prijetnjom i sve većom militarizacijom u svitu u kojem je apsurd da je upravo teško naoružanje argument za ravnopravan i civiliziran dijalog. Skulptura izgleda kao pehar koji dobiva pobjednik golf turnira, a mi slavimo kako god okreneš, to nema veze sa svitom nego sa našim bolesnim glavama.

RiRock.com: Iscrpan odgovor. Novi se album nekako prirodno naslanja na „Maxon“, ne mislim na ponavljanje gradiva nego više kao da vas još drži isti film – manje je promjena u zvuku i općem pristupu negoli kod prijašnjih albuma. Kada ste, uvjetno rečeno, „izašli“ iz hip-hopa (ili ping-ponga)? Nakon Lukijevog odlaska u solo vode ili...

Saša (TBF): Radi se jednostavno o istoj metodi rada ka na „Maxonu“, koja je sada malo unaprijeđena. Naša muzika je rezultat timskog rada i zadovoljstvo u tome nije u samom produktu nego još više u samom procesu stvaranja di se usuglašavaju ljudi sa različitim muzičkim afinitetima. Šta se tiče finalnog zvuka to je stvar Lukijevog doživljaja. A mi smo još uvik najbolji ping pong bend na svitu, i naravno naš najbolji album je naš slijedeći album.

RiRock.com: TBF je bend često percipiran samo kao tri MC-ija. Je li to tako? Koliki je stvarni udio „svirača“? Meni je recimo vaš bubnjar odličan, oduševio me svirkom prije dvije godine na Ljetnoj pozornici u Opatiji.

Saša (TBF): Mislin da će pažljivijem slušatelju bit jasno koliki je udio instrumentalista u TBF-u. Uostalom MC-i su tu samo da bi zabavili publiku i kroz zajebanciju naveli da razmisle o nekim stvarima. Bitna je muzika. Poanta TBF-a su nastupi uživo, a to se vidi po izboru pisama na koncertima. Albumi su priča za sebe i trudimo se složiti ih tako da se šta manje stiska skip na playeru.

RiRock.com: Imam dojam da vi u bendu imate različite vizije TBF-a. Dobar se dio muzičke zanimljivosti TBF-a i krije se u vašim različitostima. Kao da vas ne brinu stilovi i žanrovi? Primjera radi, prošli tjedan je u Rijeci održana revija lutkarskih kazališta i, vidi čuda, - gledajući dječju mjuzikl-predstavu „Miševi i mačke naopačke“ koju izvodi Gradsko kazalište lutaka Split skužim da ste vi odrepali i odradili mjuzu.

Saša (TBF): Pa da, svi imamo različite afinitete i lipota je u tome kad se uspimo usaglasit kroz muziku a ne nasiljem, mada smo svi vrlo nasilni. Ne postoji vizija TBF-a, mi smo jednostavno grupa ljudi koja živi za muziku i od muzike.

RiRock.com: Postoji li još vaša amaterska glumačka skupina “Odron”?

Saša (TBF): Naravno.

RiRock.com: Što vam znače imena Luko Paljetak, Toma Bebić, Miljenko Smoje, Zdenko Runjić?

Saša (TBF): 3 asa i Smoje kralj.

RiRock.com: Split danas? Ima li pomaka od „Splitskog stanja uma“? Kako je živjeti u Splitu?

Saša (TBF): Kako kome, neko živi sa 400 kuna misečno, a neko zaliva Dom Perignon sa Becks pivom i ostavi napojnicu od 20 kuna. Zadnja istraživanja pokazuju da su ljudi najzadovoljniji baš u Dalmaciji, tako da se valjda dobro živi. Ako nismo već svi upali u poslušno anestezirano stanje idealnog potrošača u aktualnom političko-gospodarskom korpusu.

RiRock.com: Kakvo je stanje s novim splitskim i dalmatinskim „urbanim“ muzičkim snagama?

Saša (TBF): Indigo, Đubrivo, Dječaci, One 2 Many, Otpisani, ima ih još al se sad ne mogu sitit, jebi ga.

RiRock.com: Nastupali ste na „Splitskom festivalu“, igrali stolni nogomet na pozornici dok se matrica vrtila, prekrili se plahtama za vrijeme nastupa... Koji je link TBF-a i festivala šminkeraja, lakih nota, kiča i svega što dio vaše publika prezire ili ih u najmanju ruku ne zanima? Ne mislim na nekadašnji „Splitski festival“ s kojeg ste koristili neke semplove („3logija jada“) koji je bio stvarno nešto pozitivno i vrijedno hvale već na ovaj „suvremeni“.

Saša (TBF): To je malo duža priča i svodi se na to da smo u određenom momentu, mladi i naivni kakvi smo bili, povirovali da ljudi koji imaju tu moć žele dovesti stvar u red i na staze stare slave, al smo se prevarili. Ali ne žalimo zbog toga, sve je to bila lipa zajebancija i ne preziremo nikoga.

RiRock.com: Jedna vaša nova pjesma kaže „Crogito ergo sum“? Čuči li konformizam u svakome od nas?

Saša (TBF): Sigurno, to je u ljudskoj prirodi i želja za ugodom i komforom oblikuje civilizaciju i kulturu kakvu poznajemo. A nelagodnost u kulturi, kako je opisuje Freud, posljedica je iracionalne pobune instikata koji se suzbijaju na račun civiliziranja.

RiRock.com: Tebe (kao većinskog autora tekstova) pali svemir i intergalaktičke teme? Posvetili ste jednu novu pjesmu Dati iz Zvjezdanih staza. Fanovi ste Krešimira Mišaka i „Na rubu znanosti“ ili vas, htjeli-nehtjeli pogađaju svemirske vibracije i na našem tlu?

Saša (TBF): Pisma „Data“ je ustvari etičko promišljanje o nadolazećoj kiborgizaciji čovika i osnovna ideja je da se bit bivanja čovikom ostvaruje u neprestanoj težnji ka biti čovik, di se pod čovik smatra etički ideal. Data je odličan primjer jer je android koji želi zaista biti čovik, u biološkom smislu, i u tom stremljenju on je gotovo uvik bolji čovik, gledano etički, od bioloških ljudi, šta govori puno o apsurdnosti bivanja čovikom. Uvik san volija teme na rubu znanosti, jer su to one sfere di se prirodna znanost spaja sa umjetnosti, religijom i filozofijom.

RiRock.com: Vi ne svirate za neku Photoshopom ušminkanu Barbie-Ken „opciju“. Hoćete li glasati na nadolazećim izborima?

Saša (TBF): To je privatna stvar.

RiRock.com: Koga bi rado vidio u hrvatskoj vladi?

Saša (TBF): Uf, đe me nađe.

RiRock.com: Ima li u Hrvatskoj masona ili je to još jedna „udica“ za narod gladan tračeva i brbljanja?

Saša (TBF): Mislin da postoji masonska loža Hrvatske sa sjedištem u Zagrebu i registrirana je kao civilna udruga.

RiRock.com: Hoće li doći do obnove? Kakve?

Saša (TBF): Doće do obnove, odnosno skoka u svijesti čovječanstva. Izlazimo iz jednog nasilnog razdoblja u kojem su dominirale materijalističke vrijednosti i manipuliranje ljudskim životima zbog tzv. Viših ciljeva, a ustvari interesa različitih elita i ulazimo u doba u kojem će prevladavati duhovnost, tolerancija i nematerijalne vrijednosti. To se naravno može protumačit na različite načine, i to je valjda prirodan ciklus razvoja čovječanstva, kao i čovika samog. Kako je gori tako je i doli. Il šta bi reka neki nas dični dobrotvor i stup društva „Bilo mikro bilo makro, meni dobro ja se nakr’o“.

RiRock.com: Koga još niste semplirali a voljeli bi?

Saša (TBF):Sve smo semplirali.

RiRock.com: Neki kažu da je prava snaga TBF-a u manje isfuranim pjesmama. Trenutno mi padaju na pamet „Tobogan“, „Heroyix“, „3logija jada“, „Nedodirljivi“, „Moj um pali“, „Sve se vraća sve se plaća“...

Saša (TBF): To su sve stvari koje redovno izvodimo uživo, osim „Nedodirljivi“ i „Sve se vraća“...

RiRock.com: Bavite li se još nečim osim glazbom?

Saša (TBF): Luka se bavi još i slikanjem, a ja tu i tamo još uvik odigram koju predstavu.

RiRock.com: Kakvo je stanje s faksevima i poslom? Ako se ne varam, neki „tibiefovci“ još studiraju.

Saša (TBF): Luka je diplomira, Jan će uskoro, ja ne tako uskoro, a ostali su samouki.

RiRock.com: Kako komentiraš hrvatski zakon o drogama. Split je oduvijek (ne)opravdano etiketiran kao „grad droge“ – koliko ima istine u tome? Dosta putujete okolo pa bi mogli imati realnu sliku stanja u vašem gradu i na drugim mjestima u zemlji... Jeste li za legalizaciju lakih droga?

Saša (TBF): Ja osobno san za legalizaciju lakih droga, jer mislin da je besmisleno izjednačavat ih sa teškim. Govori se da su lake droge put ka teškim, al to je izvrtanje činjenica iz političkih, a moguće i ekonomskih razloga. Statistički je istina da veliki postotak korisnika teških droga počne sa lakim drogama, odnosno sa alkoholom (šta se prešućuje), al samo mali postotak korisnika lakih droga prelazi na teške. Proganjaju se nevini i to je velika nepravda. Trava je obični korov, i ka šta ni sa čim nije dobro pretjerivat tako ne triba ni s travom.

RiRock.com: Koji su „unutarnji motivi“ grupe TBF? Terapija od kolektivnog debilizma oko nas ili nešto više?

Saša (TBF): To je ono šta najbolje znamo radit, a terapija svakako.

RiRock.com: Korporacije, potrošačko društvo, laži, surogati, brige, strahovi, političke manipulacije, prevare i krađe... Ima li izlaza iz takvih situacija?

Saša (TBF): Ništa nije idealno, nikad nije bilo osim u mitu, i vjerojatno nikad neće bit. Kažu da se svemir širi, a širi se i naše znanje o njemu. Ja san sklon virovat da se ništa ne minja od kad je čovika i vijeka i univerzalne odgovore tražin i nalazin u nasljeđima raznih kultura svita, a to su tuširanje hladnom vodom, sok od kupusa, tae kwon do, i sve to umjereno i uz pravilno disanje.

RiRock.com: Kako vam je u Rijeci kada navratite?

Saša (TBF): U Rijeci je uvik bilo odlično, a nekima i više od toga.

RiRock.com: Preporuči neko mjesto ili otok za „alles gut“ odmor u Dalmaciji.

Saša (TBF): Lastovo i Vis.

RiRock.com: Hvala na vremenu i dobroj volji za intervju. Jednom je netko rekao „ča je život vengo fantažija“?

Saša (TBF): Izgleda, tako kaže znanost.

Link: www.tbf.dalmatino.de

T.B.F. - ”Nostalgična”



Robert Paulić

Objavljeno 28.11.2007.

Vremeplov

Ne možeš se odreći nečega u što stvarno vjeruješ zbog financijskih razloga. Ako umreš pokraj ceste - neka bude, ali da znaš da si se trudio. Deset minuta na glazbenoj sceni jednako je stotini godina izvan nje.
Robert Plant (Led Zeppelin)