RiRock albumi: Blagdan Band - ”Palach is Not Dead” (Dilema, 1996.)

RiRock albumi: Blagdan Band - ”Palach is Not Dead” (Dilema, 1996.)«Palach is not dead» je prvijenac riječke «supergrupe» Blagdan band (koja je naslijedila nekadašnji Morski doprinos) sastavljene od članova bivših i aktualnih legendarnih riječkih grupa, a snimljena u cijelosti na nastupu u Palachu, 29.12.1995.godine. Album su snimili Vlado Simčić-Vava, gitara (Laufer, En Face, Mone); Zoran Prodanović-Prlja, vokal (Let 3); Želimir Gržančić, gitara; Sandro Bastijančić-Jegi, bass (En Face) i Alen Tibljaš, bubanj (Laufer, En Face, Metrobolik).

Set lista je sastavljena od obrada legendarnih rock klasika iz raznih doba «bolje prošlosti» rock ’n’ rolla. Cijela ploča odsvirana je u jednom dahu, u izuzetnim aranžmanima punk-rocka i s manijakalnom energijom same grupe. Izuzetna svirka i odlična interpretacija Prlje kao glavnog vokala, sigurni je dobitak kompaktne i energične live ploče Blagdan band-a. Na albumu gostuje i legenda riječkog punka, Valter Kocijančić, sa pjesmom njegovih Parafa «Rijeka» i to je jedina pjesma iz lokalne pjesmarice punkersko-angažiranih pjesama. Očit je izbor pjesama koje su kao sigurni favoriti već doživjele obrade i nekih drugih bendova: «Surfin bird» i «Do you wanna dance?», koje su obradili Ramonesi (Slava im...), «Somethin’ else», Sex Pistolsa na «The great rock ’n’ roll swindle», soundtracku iz istoimenog filma, a obrada Van Morrisonove skladbe «Gloria» može se slobodno «staviti uz bok» obradi istoimene pjesme u izvođenju Patty Smith.

Možda je klub Palach u vrijeme snimanja ploče i bio bastion urbanog zvuka, posljednje utočište urbane gerile i zvukova koji su obilježili cijele generacije ljudi ovoga grada, no nažalost danas, nakon skoro 10 godina od snimanja ovog live albuma, Palach je na rubu društvenog kulturocida. To je pitanje za neku drugu temu ili osvrt, neovisno o recenziji albuma snimljenog u tom prostoru, no unatoč neulaženju u problematiku egzistiranja i ponude današnjeg MMC Palach ostaje vidljiva činjenica da «Palach is dead», i to gotovo nepovratno.

Uglavnom, ako vas zanima kako Beatlesi, Van Morrison ili pak «You’re one that I want», megahit iz soundtracka filma «Grease», zvuči u punk-rock maniri, ovo je prava ploča koja će vam dati odgovore na ta i slična pitanja. Da citiramo sam band u izvedbi Neil Youngovog klasika: «Keep on rockin’ in a free wooooooorlllddd...»…

1. You’re not the one that I want
2. You’re the one that I want
3. Somethin’ else