RiRock albumi: Gipss - ”Uh!” (Croatia records, 1997.)

RiRock albumi: Gipss - ”Uh!” (Croatia records, 1997.)Gipss su bili jedan od najzanimljivijih gradskih bendova s polovice i kraja devedesetih, koji unatoč jednom EP vinilu (Ill in the Head records, 1995.) i jedinom albumu ”Uh!” objavljenom za posrnulog mastadonta domaće diskografije Croatia records, nisu uspjeli tržišno kapitalizirati svoj rad. A sve je izgledalo da će nakon godina ”kopanja” po undergroundu, pobjede na Rirock festivalu 1994.godine i izbuksavanja debi albuma biti lako - nakon snažnog proboja Laufera tragom već tada etabliranih Leta3, Gipssi su bili prvi kandidati za sljedeće ”veliko” riječko ime na dobrom putu u domaći rock mainstream.

Gitaristički alter rock, glasan, prljav i škriputav, senzualna međuigra dva ženska vokala (OK, sve je to donekle ličilo na The Breeders furku Kim Deal i Tanyaje Donelly, barem vizualnim dijelom) u većini pjesama uz čvrsto glavno grlo Melinde Kostelac, neke pjesme otpjevane samo od strane ex-vokala Tomislava Nakića Alfirevića (odlična ”Djevojčica”), te uvrnuto vokalno gostovanje Mrleta iz grupe Let3 (pjesma ”Neda”) čine zanimljiv glazbeni kolaž koji ništa ne gubi niti kada bi ga nekako prenijeli u današnje garage rock revival vrijeme.

Nabrijana, pomalo Pixies / Throwing Muses obrada uspješnice dua Denis & Denis ”Program tvog kompjutera” sjedila je dugo u gornjem domu top-liste nezaobilazne HTV-ove glazbene emisije Hit Depo, a album je dobio relativno uredan feedback u medijima (Heroina npr. - sjeća li se itko kako je bilo siromašna ponuda domaćih glazbenih časopisa do ekspanzije internet izdanja?). Bend je krenuo s intenzivnijim nastupima po klubovima i... negdje po putu se raspao. Kako i zašto, danas više nije važno. Ono što ostaje je taj ”čarobni komad plastike”, u ovom slučaju CD, s čijeg se front covera još uvijek prijeti bogomoljka u zauzetom stavu ”fuck off man”.

Da li je bogomoljka s omota pojela svog mužjaka ili ne ostaje otvoreno pitanje - genetski materijal je ostao sačuvan bez značajnijih mutacija. Još danas vrlo zanimljivo zvuče ”Slika”, ”Sam”, ”Uh!”, ”Program tvog kompjutera” i ”Djevojčica”, što potvrđuje gore navedenu tezu o glazbenom kolažu otpornom na habanje u kojem su sudjelovali mnogi i mijenjali uz postave zvuk nečega što se krilo iza imena Gipss.

Neznamo da li je album još uvijek nabavljiv u CD shopovima, a ako i postoji još koji primjerak u nekom tamnijem kutu zabačene police vašeg omiljenog CD shopa budite ti koji ćete ga iskopati i odnesti sa sobom. U ovom slučaju vrijeme nije faktor (čimbenik, jel’te) koji bi vas trebao brinuti. Samo odvrnite zvučnike na maksimum i zaplovite planetom zvukova uz hipnotički ritam ”Slike” koja otvara album.

Vanda Vujatović-bas i back vokali, Melinda Kostelac-vokal (danas samostalni likovni umjetnik - akademski grafičar), Erik Malnar-gitara (kasnije osnovao Belfast Food i Beatles revival band), Tomislav Nakić Alfirević-vokal (kasnije DJ Tom Jay i Underground Sky), Nenad Jakšić-gitara (kasnije DJ), Bobo Grujičić-bubnjevi (Grad, Belfast Food, Kojoti, Elektrobuda, Underground Sky itd.), Ivo Sabljak-bubnjevi i Marko Jurić-bubnjevi (kasnije Belfast Food) i još pokoji nama nepoznat glazbenik su zagipssali ove pjesme.

Slika
Zemlja
Raspuče