RiRock albumi: Quasarr - ”Quasarr” (DOP records / Menart, 2007.)

RiRock albumi: Quasarr - ”Quasarr” (DOP records / Menart, 2007.)Koliko god smo prilikom sastavljanja ovog dijela RiRock.com stranica koji predstavlja esencijalna diskografska izdanja riječke scene dvojili koliko ćemo često (čitaj: rijetko) moći dodavati recentnije albume kojih te 2004. godine i nije baš bilo na vidiku - vrijeme je pokazalo koliko je nezahvalno igrati se proroka, makar i u ”svom dvorištu”.

Riječki glazbeni val koji se pokrenuo 2005. godine pažljivijima je mogao nagovijestiti da, uvjetno rečeno stariji, trebaju ”predati štafetu” mlađim snagama, koje su odlučno krenule ka svom cilju - albumimu, bendu, koncertima i svemu onom što čini neki bend bendom, a ne samo nužnim dodatkom godišnjoj gitarijadi ili demo festivalu. Danas, na spomen grupa Father, My Buddy Moose, ManDrill, One Piece Puzzle, Downfall i drugih najčešće samo kimnemo glavom - pa da, to je to.

Među novim imenima čije djelovanje nije po defaultu usko vezano za lokalno okružje uz odličan PR i televizijsko-internetsko-radijsko guranje od strane DOP records etikete na nacionalnom nivou ”isplivao” je Quasarr. Pjesma ”Ti” pobrala je po samom izlasku singla same pohvale, kako publike, medija, tako i kolega glazbenika. Nemali uspjeh za debitante.

Iako će im netko možda zamjeriti pompozan pristup glazbenoj materiji, Quasarr su vrlo ozbiljni u onome što rade, a to je kvalitetna moderna glazba bez nekih posebnih naglasaka na tradicijskom nasljeđu ili direktnim utjecajima (koliko god bilo osjetno referiranje na Damira Urbana i njegov (pre)produciran ”lukićevski” dvojac ”Otrovna kiša” i ”Žena dijete”). Tekstovi i glasovne akrobacije Borisa Štoka jednostavno su takve kakve jesu. Take it or leave it. Onaj tko mu zamjera ”skidanje” Urbana, istome može zamjeriti ”skidanje” Massimovog vokalnog afektiranja, neki će se nadalje sjetiti pokojnog Milana Mladenovića iz EKV, neki će produbiti putanju ka Davidu Sylvianu i Scottu Walkeru... nepotrebno, zar ne. Štok je sasvim uvjerljiv u interpretaciji, posebno ako se obrati pažnja na instrumentalno-aranžerska rješenja koja su Quasarr savršeno odradili u skladu s karakteristikama pjevača. Rijetkost je to u aranžmansko-producentskom promišljanju hrvatskih glazbenika, te svakako zaslužuje pohvale.

Ljubavna dešperacija i molska raspoloženja koja karakteriziraju prvijenac Quasarra toliko su klasična da, ako ih u pravom trenutku zavrtite u playeru, direktno pogađaju u srž smisla svog postojanja - ovo je album za sasvim određene životne trenutke. Na vama je da procijenite koje. Uostalom, ne kaže li neka stara poslovica da je život upravo i sačinjen od niza trenutaka? Pripremite si Quasarrov CD za barem jedan trenutak - po vašem izboru.

1. Ti
2. Groove
3. Arpeggio