RiRock albumi: Razni izvođači - ”Rijeka Paris Texas” (Helidon / ŠKUC / Brut film, 1987.)

RiRock albumi: Razni izvođači - ”Rijeka Paris Texas” (Helidon / ŠKUC / Brut film, 1987.)Sve što je ”Paket aranžman” učinio za Beograd i tada još nepoznate Električni Orgazam, Idole i Šarlo Akrobata (preteča EKV i Disciplina Kičme) ova kompilacija je napravila za zastupljene riječke izvođače, nasljednike i nove generacije glazbenika koji njeguju ”riječki štih”.

Na ovom vinilu je dokumentirana kvaliteta i stvaralački zanos vodećeg dijela scene tih godina što s današnje točke gledanja predstavlja neprocjenjivo vrijednu ostavštinu Ri rock karizme. Jednostavnom računicom - sedam uvrštenih bandova snimilo je preko 12 albuma u 15 godina, dok neki koji su opstali te poput Grada, Grča i Leta 3 djeluju i danas čime se samo povećava brojka diskografskih zgoditaka nekadašnjih ”Rijeka-Paris-Texas” debitanata.

Naslanjujući se na Wendersovu poetiku filma ”Paris, Texas” Goran Lisica Fox (danas vlasnik jedne od najvećih diskografskih kuća na ovim prostorima) predstavio je javnosti najjaču glazbenu zajednicu bivše Jugoslavije krajem osamdesetih kroz odlično složen presjek radova recentnih riječkih rock, pop-rock i alter snaga. Oni su: Strukturne ptice (nastali iz Parafa i Termita), Let 3 (netom nastao iz Let 2), Ogledala, Grč, Grad, Fit i Idejni nemiri.

Ploča odlučno demonstrira sav, kasnije u potpunosti iskorišten, multimedijalni potencijal Leta 3, klasičan rockerski iskaz Grada i Fita, te dokumentira (u ono vrijeme) senzacionalne radove ostalih bandova nudeći odlične hit-pjesme poput ”Bombe i bomboni” Idejnih nemira i proročanske ”Noćas se Beograd pali” Grča koja, uzgred rečeno, otvara kompilaciju.

Neprocjenjiv utjecaj ove ploče na mnoge generacije gradskih rockera donio je riječkoj glazbenoj sceni prepoznatljiv image dobrano zasnovan upravo na glazbenim snagama izniklim na granitnim temeljima ”Rijeka-Paris-Texas” vinila. Ima li više razloga da isti ugledamo remasteriranog i grafički obogaćenog u prigodnom CD izdanju koje bi nastavilo Ri rock ediciju započetu hvale vrijednim epitaf izdanjem Termita ”LP ploča Vjeran pas”?

01. Grč - Noćas se Beograd pali
02. Grč - Još ima krvi
03. Grč - Nož u mojoj ruci