Sparks - Two Hands One Mouth Live in Europe (Lil’ Beethoven Records, 2013)

Sparks - Two Hands One Mouth Live in Europe (Lil’ Beethoven Records, 2013)Na prvi pogled može se činiti da ovaj album ove dvojice umjetnika nudi raznovrsne glazbene komade. Međutim, koncepcijska srodnost, njihovo izvođenje, proistječe iz veze koja prirodno, vremenski i stilski postoji između dvojice braće koji svoju priču pričaju skoro 40 godina (42 od prvog albuma tj.. malo više od postanka benda s imenom Sparks - prim. autora).

Ovaj album je igra benda bez benda i hijerarhije soliste - može se čak reći da je anti album. Nimalo se ne oslanjajući na klišeje iz stavki nametnutih pravilima glazbene industrije u svakom trenutku se osjeća suradnja s prisutnim posjetiteljima a samim tim i nadalje sa slušateljima ovog nosača zvuka. Takva komunikacija je zapravo uvjet za uspjeh glazbenika koji osjećaju i žive za svoju glazbu. Takva činjenica dobiva na važnosti ako se zna da su se braća Mael uvijek oslanjali na vlastitu snagu, spremni na izazov, a ne na ”igranje za rezultat”.

Ako današnja glazba izražava traganje za uspjehom onda su Sparks primjer kako treba stariti ponosno, bez obilježja da je mladost podlegla tuđim nametnutim pravilima. Njihova glazbena izražajnost se okreće slušateljima koji uživaju u životu i životnoj istini – štovateljima glazbe koji su svjesni da bi bez njih glazba, nazovimo to i popularnom glazbom, bila nesavršena.

Što to oni onda nude što drugi nemaju: Nude tonove u svojoj punoj afirmaciji kroz teoretsko znanje gdje tekst kroz vokal postaje ”godspodar harmonije a ne njen sluga”. Još nešto je tu prisutno: tražeći korijen i vezu koja postoji od najranijih dana (1971) do danas a koji opet postoji u njihovoj glazbi (ispričano kroz kroz glazbu i jezik) - onda je to nezobilazno i ritam.
Jednostavnije rečeno, Sparks svojom glazbom nude radost, slobodu i strast. Oni svoje uživanje u glazbi, koju stvaraju iz ljubavi, prenose i danas (što je rijetkost čuti i doživjeti).

Netko je jednom rekao: ”Što je jasniija i jednostavnija poruka - to je izravniji i snažniji krajnji efekt” - vodeći princip kojim su se vodili veliki skladatelji klasične glazbe. Sparks tako nude jedan željeni svijet glazbe koji se tek najspremnijima ostvaruje. Njihova kazališna čarolija postaje dio ekstaze grčkog kazališta: kroz njihovu glazbu, koliko god trajala dok je izvode, doživljavate prošlost i sadašnjost, misterije, obrede, rituale - ali sve to upakirano kao djelo koje daje mogućnost za neke nove ideje i interpretaciju - ako volite glazbene izazove ...

Takva otvorenost glazbe danas se rijetko sreće - ako još imate viziju da budućnost može biti ljepša razumjet ćete(kazališno) glazbenu ideju Sparksa - a možda i shvatite zašto ovaj album treba ocijeniti najvišom ocjenom:5 +

Ivica Stanković

Objavljeno 06.08.2013.

Borba za identitet - ako je nekome do njega stalo - uvijek se vodi u vrtiću, školi, na poslu, u obitelji, u disko-klubu, u medijima, na birou za zapošljavanje...