’Vreme brutalnih dobronamernika’ – Jedinstven kompilacijski album

’Vreme brutalnih dobronamernika’ – Jedinstven kompilacijski albumMilan B. Popović beogradski je pjesnik i novinar koji iza sebe između ostalog ima i objavljene zbirke pjesama ’Molitva tetoviranog srca’, ’Vreme brutalnih dobronamernika’ i ’ Oka da ne ispustim dah’. Svojim stihovima reže zrak i budi nas iz učmalosti svakodnevnice. U njima postavlja pitanja koja si mnogi postavljaju, no on to čini jasno i bez podilaženja. Iskreno i oštro protresa ustajalu vodu u kojoj plutamo.

Bez obzira što bi se motivi koje koristi mogli okarakterizirati kao mračni ili ozbiljni ( gnjev, bol, sjenke, maska,teret, jeza, blud, nemir...) oni su pozitivni u svojoj namjeri da rasprše nataloženu prašinu na našim mislima i pokrenu nas. Njegove su pjesme svjedočanstvo nepretencioznog pjesnika bogatog riječnika iznimnog smisla za slaganje istih.

Oksimoronima poput ’nestvarno stvarno’ ili ’jednostavno nerazdvojno razdvojeni’, paradigmama, metaforama i poredbama koristi se na način da površni čitatelj može pomisliti kako bi i sam mogao složiti par takvih redaka i isti se razočarava čim krene u taj podvig shvaćajući koliko je teško postići tu lakoću.

Nakon izdavanja posljednje zbirke pjesama Popović je došao na ideju da svojim stihovima iz zbirke ’Vreme brutalnih dobronamernika’ podari glazbenu podlogu te je okupio impresivan broj od 70 muzičara koji su upravo to i učinili.

Na ovom kompilacijskiom albumu nalazi se 18 grupa i izvođača: Aleksandra Slađana Milošević, Alogia, Instant karma, Abonos, Art diler, Backbone, Tales of dark, Broken strings, Atlantida, Disparador, Amaranth, A. R. Club, Heaven rain, Iskaz, Darkshines, Asphalt Chant, Seraphim i Demether.

Toliko različitih ljudi na istom albumu, toliko različitih stilova i doživljaja mogli su ovo glazbeno ostvarenje koštati kvalitete no svi ti ljudi uspjeli su u jednom, a to je da, bez obzira na žanr kojem pripadaju, zvuk koji donose i ono što rade kroz autorski izričaj, na ovom albumu uvjerljivo iznesu interpretacije pjesama koje su im dodijeljene.

Likovna oprema i dizajn omota rad su akademskog slikara-grafičara, Jakše Vlahovića. U vremenima kada se više pažnje pridaje lijepom pakiranju nego sadržaju koje ono krije, ovaj je album pravo osviježenje. Naime naizgled jednostavan bez posebnih epiteta zbog kojih bi vas privukao da zavirite u njega, album svoje pravo blago otkriva tek kad ga ubacite u player.

’Vreme brutalnih dobronamernika’ donosi 17 numera u interpretaciji 18 različitih izvođača koji su jedinstveni jedino u kvaliteti izvedbe. Različiti zvukovi, različiti žanrovi, metal, hard core, rock, muški i ženski vokali potpomognuti odličnim, usviranim, brzim i žestokim glazbenicima iznjedrili su zanimljiv i nesvakidašnji album.

Kako je preferencija pojedine pjesme stvar samo osobnog ukusa bilo bi nepravedno izdvajati pojedine pjesme budući da se kako sam rekla radi o albumu prožetom različitim stilovima te ćemo preslušavajući ga naići na metalne arije poput ’Urlika’ ili ’Povezuješ niti’, pjesme u maniri Korna ’Zarđao vek’, lagane ’Pokrov iznad mene’, plesne pjesme ’Talasi’, akustične ’Čekam’, pamtljive ’Ponos’, rockerske ’Sunca kap’, no svakako moramo napomenuti da će pjesme poput ’Zarđao vek’, ’Umiriti dan’, ’Čekam’, ’Sunca kap’ i ’Dva’ dugo veseliti mnoge poklonike dobrog zvuka.

Od ideje do ostvarenja dug je put. Kada se radi o jednom izvođaču puno je faza kroz koji on prolazi da bi došao do svog cilja, no sakupiti toliki broj ljudi kojima je zasigurno bio veliki izazov interpretirati tuđe pjesme, jer poznato je da svako svoju muku najbolje razumije, osmisliti čitavu priču i postići da bez obzira na raznolikost zvukova koji nas bombadiraju u večini slučajeva, tek u dvije numere nježno dodiruju, dobijemo jednu jedinstvenu cjelinu kojom prenose emociju autora stihova podvig je vrijedan svake hvale.

Popis pjesama:
1. Abonos – Urlik
2. Tales Of Dark – Prah