Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Bodul Illectric - Drum’n’bass uz poj sopila

Bodul Illectric - Drum’n’bass uz poj sopilaBubanj i bas scena vani ima svoje etikete i časopise poput Knowledge, a kod nas rijetku klupsku večer u metropoli i suludi entuzijazam izvan nje. Bodul, Riječanin sa fetišem na otok Krk, miješa ovaj internacionalni glazbeni pravac sa nacionalnim dodatkom. Sopilama.

Nešto slično radio je Goran Bregović kada je u Dugmetu dodavao etno elemente da bi dobio ono što je Dražen Vrdoljak nazvao pastirskim rockom. Na svu sreću, Bodul nema world music pretenzija da mu klijentela budu salonski kužeri i revolucionari koji imaju naočale skupih okvira, puše skupe cigarete i slušaju jazz, lounge i world music jer, je li, to sluša već prava publika – radnička klasa koja voli da se znoji uz dobar sner dok MC recitira prve pasuse Das Kapital.
Bodul je našao par minuta vremena i 400 kilobajta ADSL kvote da odgovori na par pitanja o produkciji, životu i svemu ostalome.

Za neupućene poput kontinentalnog autora, tko su boduli, a tko stoji iza nerd chic imena Bodul illectric?
Boduli su stanovnici otoka hrvatskog akvatorija a Bodul Illectric su neki od njih koje je pogodio grom pa se posljedice sve više osjećaju. (čovjeka je zaista pogodio grom, ali je odbio podastrijeti proširene informacije o tom događaju, a do dotičnog groma nismo uspjeli doći – op.a.)

Miješate drum’n’bass sa etno elementima podneblja u kojem ste odrasli, tko se toga smislio da mu se pruži ruka?
Nakon strujnog udara, kako nismo znali da to i nije preporučljivo, konzumirali smo određene količine tekućine, pretežito piva pa je od tad ostala navika da ruka koja nam se pruža mora sadržavati pivo kao takvo.

Pjesma ’Bodul dance’ prava je klupska four-on-the-floor razbijačina i nije čista drumba. Koliko ostali razni žanrovi daju svojeg inputa kod produkcije?
Nas nekoliko vrlo je međusobno svadljivo glede (vrlo) različitih stilova popularne glazbe koje pratimo pa je teško reći što sve zaista utječe na razvoj pjesama mada je lakše reći da sve osim novonarodnog melosa prolazi. Etno glazbi poštovanje, ali ovo novo nije ničiji cup of tea.

Masa današnje elektronske glazbe je kućne produkcije nastala u Fruity Loops ili Reason programima. U kojem od njih uglazbljuješ posljedice rukovanja sa Majčicom Gejom u vidu groma?
Pošto smo mi osobe bez ikakvih tragova razuma logično je da koristimo Reason, zbog nadopune razuma, mislim, nadamo se… (smijeh). Ali na produkciji se može primjetiti da je tu upotrijebljeno nekoliko različitih programa od kojih niti jedan nije Fruity Loops. No averzija od Fruity sekvencera nije ničim posebnim uzrokovana, jednostavno taj kompajlirani komad kao da ne paše.

Kod ove vrste glazbe dolazi do izražaja bavljenje vizualizacijma. Opišite kreaciju jednog vj seta, na kojem hardveru i kojem resolumeu, gdje nabavljate clipove?
Na Carnival partiju u Rijeci V.J. na ispomoći bio je Lole’kee’bolek u ulozi malog od vizualizacija (smijeh), a što se tiče snimaka, nešto smo sami snimili, a nešto skidamo iz starih filmova na danu temu tako da se slaže ili pokušava slagati sa audio komponentom tog multimedijalnog događaja.

Svirali ste po Rijeci i Zagrebu i gdje još? Kakvo je stanje na drum’n’bass sceni po vama i treba li se preseliti u metropolu uspjeh u ovom polju ili je dosta megabitni link na Internet?
Širiš laži i dezinformacije (smijeh), nismo nikad svirali u Zagrebu. Svirali smo u Rijeci, na Krku te u sklopu raznih prezentacija u Čakovcu, Karlovcu, Križevcima i Puli. Ovdje je važno napomenuti da je glazba prvobitno nastala kao soundtrack za film Bodul 13 pa se od te prezentacije razvio prvo mali pa onda i veliki live act. Znači, uletjeli su ljudi sa sopilama sviranim uživo osim laptopa i MIDI kontrolera.

A stanje scene? Nemam pojma, nije da se ubijamo od praćenja stanja, zabijeni smo u studio stalno…
A uspjeh u Zagrebu? E koja ti pitanja postavljaš (smijeh) Da odmah odemo u Tokio? To nije loša ideja.

Kako ti se čini ova situacija sa ZAMP i dizanjem cijena na prazne medije na koje se na Balkanu u povijesti nije snimilo ništa nelegalno?
ZAMP je zakon, treba ga podržati jer nije u redu da ti ljudi toliko rade a umiru od gladi (smijeh, možda najglasniji do sada), a mi se dajemo na besplatni download jer, za razliku od njih, imamo para od nasljedstva i loto dobitaka raznih a i živo nam je svirati uživo.

Iz natipkanog se možda može zaključiti da gospodin Illectric ima neozbiljan stav o životu, nastupima te bubnju & basu, ali o ovom potonjem se nikako ne šali jer od glazbe koja je izvorno trebala biti soundtrack za film u vlastitoj produkciji izrastao je jedan od najzanimljivijih spojeva u elektronici u Hrvata do sada. Bacite uho.

Antonio Hadrović

Objavljeno 05.02.2007.

Vremeplov

... Sranja proizvodi i svakodnevni pritisak na ljudsko biće, borba za opstanak i status. Surovi kapitalizam i nedostatak suosjećanja među ljudima, te gubitak osnovnih ljudskih i moralnih parametara. Možda. A možda i ne.To samo Bog zna.
Dino Šaran (Letu Štuke)