Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

”Glazbenik sam, a što sad?”

”Glazbenik sam, a što sad?”Na Učiteljskom i Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci održao se seminar i predavanje na temu: ”Glazbenik sam, a što sad?” u organizaciji Studija Maraton,pod pokroviteljstvom Hrvatske glazbene unije.

Vrijedne i korisne informacije o tome kako i kojim putem krenuti u glazbene vode, koje su zamke i rizici glazbenog posla, koji mogući izvori prihoda, kako se razvijati kao glazbenik i u kojim sustavima, kako promovirati svoj rad, posjetiteljima su pružili glazbeni producenti Nikša Bratoš (predsjednik Glavnog odbora HGU),Olja Dešić (jedan od dopredsjednika HGU), jedan od najnagrađivanijih instrumentalista u Hrvatskoj Henry Radanović, mladi i vrlo uspješni pjevač Marko Tolja, psihologinja i članica grupe E.N.I. Ivona Maričić, kao predstavnica ZAMPA Tajana Brzović te Jadranka Čubrić (tajnica predsjedništva HGU). Voditeljica škole Studio Maraton Sandra Polić Živković moderirala je susret.

Predavanje je obuhvatilo široku tematiku od toga na koji način prepoznati talent, koji su mogući načini početka u različitim glazbenim granama, gdje je granica hobija i ozbiljnijeg bavljenja glazbom.

Raspravljalo se i o samoj motivaciji te vrlo potrebnoj samokritici i činjenici da osoba treba biti prije svega iskrena prema sebi te se pravedno samoevaluirati odnosno ocijeniti koliko neku stvar dobro radi.

Jedna od tema bila je edukacija, te vrste i načini edukacije i koje su perpektive i mogućnosti ljudi koji ne pohađaju glazbene škole ili akademije.Zaključak je da je edukacija jednako važna kako za instrumentaliste tako i za vokaliste, iako je u svakodnevnom životu
normalna pojava da su čak i neki vrhunski pjevači notalno nepismeni.

Marko Tolja je vrlo iskreno podijelio s prisutnima koje su demotivirajući, a koji motivirajući čimbenici u njegovoj karijeri.Koje su nuspojave bavljenjem javnim poslom, svoja iskustva s medijima,(dao savjet mladim kolegama u komunikaciji sa medijima),kako se postaviti prema javnosti te gdje je granica otkrivanja sebe u korist svojeg javnog djelovanja.

Na predavanje su se odazvali većinom mladi ljudi, koji tek stasaju kao glazbenici ili to planiraju, ali i onima koji žele saznati neke nove detalje o ovom poslu. Pozivu su se odazvali i roditelji mladih budućih glazbenika, koji su istima najbitnija potpora, a koji su na predavanju saznali brojne korisne informacije o raznim aspektima bavljenja glazbom.

Jedan dio diskusije ukazao je na činjenicu kako je našem društvu općeprihvaćeno razmišljanje da glazbenici ne rade, odnosno kako se bavljenje glazbom ne smatra poslom. Iako postoje na tisuće glazbenika koji žive od sviranja i stvaranja svoje glazbe, kod nas standard glazbenika nije na visokom nivou. Osim nekolicine nacionalno vrlo uspješnih, kao i u drugim djelatnostima, veliku je problem i naplata angažmana.

Olja Dešić se osvrnuo na pitanje diskografije i smisla objave izdanja u današnje piratizirano doba te ukazao na to kako sam glazbenik izvođač može najviše pridonijeti prodaji svog albuma. Jadranka Čubrić je predstavila sustave zaštite i zastupanja glazbenika poput Hrvatske glazbene unije, HUZIP-a,HUOKU-a,HDS-a...,a na upit tko su organizatori glazbenih programa naglasila je potrebu postojanja jake udruge menadžera. Trenutno postoje razne vrste managera, poput ”road” , ”pr”, ili ”event” menadžera. Nikša Bratoš je istaknuo potrebu udruživanja glazbenika i važnost timskog rada među kolegama.

Tajana Brzović iz ZAMP-a pojasnila je kako funkcionira sustav kolektivne zaštite autorskih prava.

Razvojni put glazbenika je višegodišnji, potrebna je velika podrška obitelji i okoline pojedincu koji izabere glazbu kao svoj životni poziv, međutim postoje ljudi i institucije kojima se može obratiti za pomoć ili savjet.

Sudionici predavanja postavljali su razna pitanja te je ukupan dojam svih prisutnih da su ovakve informacije glazbenicima vrlo potrebne i da će se sa sličnim aktivnostima nastaviti po cijeloj Hrvatskoj.

Objavljeno 20.06.2012.

Vremeplov

U Rijeci ima sve više bendova i glazbenika koji se otvaraju prema nekim novim žanrovima, izlaze iz okvira bazičnog rocka, koji će naravno uvijek imati svoje posebno mjesto. Bogatsvo riječke scene leži upravo u činjenici da se svašta ”kuha”.
Vedran Križan (Manofon)