Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

In memoriam: Vladimir Gašparović - Gašo (1958. - 2011.)

In memoriam: Vladimir Gašparović - Gašo (1958. - 2011.) Nakon duge i teške bolesti, u 53. godini napustio nas je Vladimir Gašparović - Gašo. Producent, kompozitor, organizator, umjetnički voditelj jazz festivala, urednik jazz emisije na Hrvatskom radiju Radio Rijeci, ”alfa i omega” riječke jazz scene...

U glazbi je bio četrdeset godina,iako je u samim počecima pripadao ekipi ”Ri rock-a”,
vrlo se brzo usmjerio prema jazzu, u kojem je svojim kontinuiranim entuzijazmom i ljubavlju, pokrenuo mnoge projekte i učinio ih dugovječnim,i time vrlo snažno utjecao na jačanje riječke jazz scene.

U njegovoj je biografiji velikim slovima upisano nekoliko značajnih manifestacija koje su
postale nezaobilazni segment kulture grada Rijeke: međunarodni Jazz Time Festival (1992. - 2011.); hrvatska inačica ”Jazz Tulum”, te istoimena radio emisija; koncertne sezone klasične glazbe, produkcije nosača zvuka... Kroz sve njih odgajale su se generacije riječkih jazzera i jazz publike.

Važno je istaknuti da je u svim tim projektima glavni i jedini ”kotač” bio i ostao - Vladimir Gašparović. Među ovogodišnjim dobitnicima Nagrada Grada Rijeke bilo je i ime našeg dragog kolege, nagrađenog Zlatnom plaketom-Grb Grada Rijeke, (na prijedlog Hgu Podružnice 3 Rijeka). Nagradu su u njegovo ime na svečanoj sjednici Grada Rijeke, 14.06.2011. godine povodom Dana Sv.Vida, preuzele njegove glazbene kolege.

Vladimir Gašparović - Gašo rođen u Rijeci 1958. godine gdje pohađa klasičnu gimnaziju ”Mirko Lenac” i studira pravo. Glazbom se počinje baviti u sedmoj godini kada upisuje nižu
glazbenu školu za gitaru u Rijeci, a kasnije se uglavnom cijeli život glazbeno educira koristeći uglavnom materijale proizašle s bostonskog Berklee jazz odjela.

Pod stare dane diplomira na SAE Institute (School Of Audio Engineering) u Ljubljani. Krajem sedamdesetih godina svira gitaru i bass gitaru u bezbrojnim lokalnim rock i blues sastavima u kojima je i autor većine skladbi (Krivični postupak, Azimuth, Nelva, Ševa, Ge Ge, itd...).

Početkom osamdesetih član je potkomisije za rock pri tadašnjem riječkom SSOH, koji je u znatnoj mjeri dao doprinos autentičnom razvoju riječke rock scene. U tom razdoblju nastoji voditi brigu o tada zapostavljenim glazbenim formama kao što su blues, jazz & beyond koje su pale u drugi plan zbog sveprisutnosti punk glazbe koja se iz postkulture mladih prometnula u vodeću struju i uspjela potisnuti kvalitetnije glazbene forme.Nekoliko godina surađuje i u organizaciji kultne manifestacije RI ROCK, na kojoj i svira. U istom razdoblju osniva vlastiti tonski studio gdje snima, aranžira i producira razne glazbene sadržaje od popa, rocka i bluesa do jazza. Mnoge snimke izdane su na različitim nosačima zvuka.

Krajem osamdesetih počinje se više zanimati za jazz glazbu, pa svira u nekoliko jazz sastava u kojima su mu najčešći glazbeni suradnici Barbara Štimac, Denis Razumović, Anton Železnik, Boris Mohorić, Dean Marčelja, Aleksej Pavlovsky, Radovan Oštrić, Goran Božić, Zoran Dumičić, Branimir Gazdik, Joško Serdarević... (9th Company, Botha Python, Black Company, Black River Quartet, Sex a tete).

Tih godina surađuje s Jaroslavom Hitilom, Mariom Bogliunijem i Natašom Bogojević na izradi scenske glazbe za potrebe riječkog lutkarskog kazališta. Autor je glazbe za dva plesna performansa u koreografiji Senke Baruške, svira na izložbama Miljenke Šepić (s gitaristom
Deanom Marčeljom i pjevačem Aleksejom Gothardy Pavlovskim), te kreira glazbu za izložbu kinetičkih skulptura Sanje Švrljuge Milić pod Nazivom ”Od kreveta do kreveta” koja je i izvedena uživo u Malom salonu uz pomoć saksofoniste Denisa Razumovića i studija GIS.

Krajem 1992. godine započinje, kao vanjski suradnik Radio Rijeke uređivati i voditi emisiju o jazz glazbi (”Jazz Time”) koja je doživjela oko 900 izdanja i trajala 18 godina od 1992. - 2010.
godine, te ugostila stotinjak zanimljivih glazbenika i ljubitelja jazza.

U sklopu emisije uživo su se prenosili neki od značajnih jazz koncertata i promocija. Iste godine započinje i suradnja s Odjelom gradske uprave za kulturu,kada na na inicijativu prof. Doriana Hatte pokreću riječki festival jazz glazbe ”Jazz Time”, koji je već slijedeće godine prerastao u međunarodni, da bi već dva desetljeća bio jedan od najjačih festivala u nas.

Uz veliki angažman prof. Hatte osmišljavaju i klasične glazbene riječke koncertne sezone. Pokrenuli su glazbeno takmičenje ”Ivan Zajc” u sklopu Zajčevih dana,te brojne klasične, jazz i klapske koncerte na Gradini Trsat.

Od 1997 - 2007 održano je i 10 Novogodišnjih Jazz Tuluma, jednodnevna smotra najboljih jazz sastava regije s naglaskom na domaće snage,kao kompenzacija nesviranja domaćih sastava na Jazz Time Festivalu koji se uzdigao do manifestacije koja prati recentna svjetska ostvarenja.

Osnivanjem jazz kluba ”Tunel” posljednjih nekoliko godina Jazz Time festival traje cijeli tjedan i podijeljen je na klubsku i festivalsku razinu. Od početka devedesetih,Gašparović, kao suradnik piše osvrte i recenzije vezane uz jazz glazbu za Novi List, La voce del popolo i Sušačku reviju.

1996. godine osniva tvrtku Gis d.o.o. (glazbena produkcija) ,sa kojom realizira više od 300 koncerata klasične i jazz glazbe. Producent je na nekoliko izdanja jazz i klasične glazbe diskografske kuće GIS Records (”My Contribution” 1999 - Darko Jurković, ”Music Of Eric Satie” 2000 - Modo Novo, Riječki klavirski trio 2000, Rachmaninof / Mussorgsky 2006 - Goran Filipec. Glazbeni je producent CD - a kojega je snimio Salonski orkestar Joahann Zajitz pod vodstvom Davida Stefanutija.

2003. godine napokon prestaje svirati bas gitaru i nakon 30 godina vraća se svom prvom instrumentu gitari te s dva nova jazz mladca osniva sastav Gašpar Antijazz Band koji izvodi uglavnom njegove autorske skladbe i poneki jazz standard.

Proteklih godina kroz sastav koji se temelji na triu s ritam sekcijom Damjan Grbac - kontrabas i Andy Cech - bubnjevi, prošli su njemu najdraži glazbeni suradnici: trombonist i pijanist Luka Žužić, gitarist Berislav Barić, saksofonist Željko Kovačević ”Kova”, violončelist Petar Kovačić i bubnjar i udaraljkaš Joško Serdarević.

Osim klupskih svirki ovaj sastav je nastupao i na 1. splitskom Blues i Jazz Festivalu te nekoliko puta kao predgrupa poznatom blues gitaristi Ericu Sardinasu. Iste godine s partnerom Igorom Sušnjem iz tvrtke G.I.S. d.o.o. otvara veći studio u mjestu Belići kraj Kastva u kojem su do danas snimali gotovo svi vodeći glazbenici i sastavi iz regije ali i šire (Gianluca Renzi Trio, Tamara Obrovac, Urban & 4, Let 3, Franci Blašković, Father, Quassar, Morso, Mandril, One Piece Puzzle, Meri Trošelj, Denis Razumović Quartet...).

U suradnji s Tamarom Obrovac od 2006. - 2008. godine selektor je i izvršni producent Novigrad Music Nights Festival i Rovinj World Music Festival (2006 g.).

U Rijeci je nagrađivan brojnim nagradama; 2001. godine za ustrajno djelovanje u kulturi, 2002. godine za 25 godina umjetničkog rada, 2003. povodom 10 godina Jazz Time Festivala, 2006. godine za 15 godina organiziranja koncertne aktivnosti, 2007. godine za 30 godina umjetničkog rada.

Objavljeno 01.07.2011.

Vremeplov

Svirajući s ljudima raznolikih izričaja čovjek širi vidike, a Rijeka ima pregršt kvalitetnih glazbenika koji imaju što za reći.
Vedran Križan (Manofon), intervju za RiRock.com