Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Marinada - Ekstremne sonične avanture kroz glazbu

Marinada - Ekstremne sonične avanture kroz glazbuMarinada, autorski projekt Marina Alvira (Zona Industriale, Glasshopper, Gori Ussi Winnetou), beskompromisan je, originalan i vitalan član lokalne i nacionalne glazbene alternative.

Uz Alvira, Marinadu sačinjava društvo iz Gori Ussi Winnetoua (Josip Maršić i Nenad Tubin, ex-Regoč, Let 3, Very Expensive Porno Movie itd.), dok je u zadnjoj postavi benda i Robert Merlak, autor elektronske glazbe s nekoliko albuma na specijaliziranim inozemnim etiketama.

Nekada su albumi sa tajmingom od preko četrdesetak minuta bili standardom svjetske rock-pop scene, a danas zvuče vrlo kratko, dok su albumi u domaćoj ex-Yu produkciji redovito završavali nakon pola sata. Kada se razmotri cijeli tijek r’n’r povijesti i njegovog medijski popularnog zapisa (singlovi u pedesetim i šezdesetim, LP ploče i maxi singlovi u sedamdesetim i osamdesetim, te cd u devedesetim i ranim godinama 21. stoljeća), sam pogled na album ovog riječkog kvarteta djelovati će kao produženi EP ili uobičajeni mini album. Međutim, ovdje se radi o 40 minuta žive svirke koja bi nekada bila sasvim razumljivo protumačena kao live album.

”Live in Rijeka” sniman je tijekom prošlogodišnjeg nastupa na SEAS projektu u Harteri (lipanj 2005.), i vjerno ocrtava nova glazbena stremljenja grupe. Album sačinjava pet dugih, mračnih komada, satkanih od repetitivno-hipnotičkih dijelova, na tragu nečeg što su svojevremeno radili njujorčani Suicide, a lagane poveznice mogle bi se vući i prema kraut-rocku. U izgradnji zvučne slike Alvirov bas i vokal ravnopravno se nose s nakupinama elektronskih zvukova (elektronički bubanj, sintesajzer, FX i DSP).

Već prema istaknutom instrumentariju, ovdje je riječ o elektronskom rocku odpjevanom na engleskom jeziku, a utjecaji koji su prisutni svode se na repetativni plesni minimalizam Suicide (odlična uvodna skladba ”Freedom” u pravom vokalnom svjetlu Alan Vege), mješavinu A Certain Ratio i Joy Division (komadi ”Dog under water” i ”Day”), dok kompozicije ”Sea bar” i ”Time for time” sadrže mnogo umjetničke slobode glede različitih ambijentalno eksperimentalnih eskapada. (new wave, post-punk, kraut-rock, gothic, psihodelija, ambijentalna i eksperimentalna glazba).

U vokalnim pogledima Alvir zvuči kao kombinacija Ian Curtisa, Hugh Cornvella (ex-The Stranglers) i spomenutog Vege. Tekstovi su posve minimalistički i s određenom dozom mračnije atmosfere govore o raznim osobnim preokupacijama.


Kao i svi dosadašnji projekti u kojima su sudjelovali članovi benda, Marinada funkcionira u krajnje nekonvencionalnom području, a ”Live in Rijeka” namijenjen je svima koji imaju sklonosti prema ekstremnim soničnim avanturama.

U Marinadi podjela posla izgleda ovako: Nenad Tubin (elektronski bubnjevi i udaraljke), Robert Merlak (trake, FX, DSP), Josip Maršić (synth, gitara i bas), te Marin Alvir (vokal, bas i synth). Album ”Live in Rijeka” je objavljen ove godine na poznatoj underground etiketi Zdenka Franjića ”Slušaj najglasnije”.

Bonus: Marinada - ”U Rijeci kiša pada” (2006., Slušaj najglasnije)

Netom nakon objavljenog živog zapisa ”Live in Rijeka”, odmah je izašao i drugi (ili treći ?) album Marinade koji je poprilično iznenađenje spram elektronskog-gothic-rock debija. Ovo je isključivo akustični i vrlo miran album odsviran samo na akustičnoj gitari. Svi tekstovi su na hrvatskom jeziku i veoma su prijemčljivi zbog velike doze romantike, sjete, zanosa, čežnje i velike bujice jednostavnih, ali vrlo snažnih lirskih emocija.

Kroz 9 kompozicija povremeno se pojavi i dio patetike, no ona je vrlo dobro koncipirana kao aranžerski komad zacrtanih tema, a sudeći po raznolikosti ova dva albuma. U njihovom slučaju - nekonvencionalno je jednako kreativno. Možda ”uleti” još koji album do kraja godine.

Anton Cvijić

Objavljeno 11.05.2006.

Vremeplov

Ne predstavljam se kao pjevač. Samo pjevam, a posao je podrške glazbene ”industrije” da se bavi predstavljanjem.
Marko Tolja