Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Razni izvođači - ”Moje tvoje naše”

Razni izvođači - ”Moje tvoje naše”Druge godine za redom, u organizaciji agilnih riječkih udruga Drugo More i Infošop Škatula, u sušačkom Kulturnom Domu, prošli vikend održan je projekt Moje Tvoje Naše. Radi se o projektu koji kroz predavanja i razgovore, te niz umjetničkih instalacija, izložbi, projekcija i teatarskih događanja propituje društvene ali i ekonomske odnose u svijetu današnjice.

Dok se prošlogodišnje izdanje bavilo vlasničkim odnosima i različitim oblicima razmjene dobara, između kojih je svakako i znanje, ovogodišnji MTN vikend bio je posvećen tranziciji u smislu ekonomske liberalizacije, privatizacije i slično.

Mnogo toga je, dakle, izrečeno i pokazano prošli vikend, no BeatNochu zanima glazbeni dio cijele priče, a on je počeo već u četvrtak u Stereo Dvorani i to prezentacijom MTN kompilacije elektronske glazbe i novog labela imena Transponder Records.

Naime, o čemu se radi? Prije svega treba reći da na Radio Rijeci, staroj i tromoj dami kvarnerskog etera ima i pokoja dobra stvar, a jedna od njih je svakako emisija Priključak (sa svojom sestrinskom instalacijom The Art Of Mixing) koju već dugo godina uređuju i vode promotori svjetskog, hrvatskog i lokalnog elektroničkog zvuka, Ivo Vičić i Robert Merlak. Kroz emisiju je prodefiliralo na tone dobrih lokalnih tzv. sobnih producenata pa se Priključak-ekipa dosjetila napraviti kompilacijski presjek kako emisije, tako i scene.

Izlazak ove kompilacije uparen je sa projektom MTN i poslužio je kao soundtrack za cijeli događaj. Radi se o prvijencu novopokrenute etikete Transponder Records kojoj će, kako kažu, cilj biti propagiranje elektronske mjuze, fuzije i istraživanja koja se temelje na elektronskoj glazbi ili su sa njom u bliskom dodiru.

MTN kompilacija, što je i zanimljivo i nadasve pohvalno, a i puno govori o samoj njenoj prirodi, sastavljena je i izdana po principima Creative Commons licence. Za sve vas koji to još uvijek ne znate to znači da klasični copyright sa mnoštvom pridržanih prava ovdje ne vrijedi, već se djelo može distribuirati, umnažati, nadograđivati (u ovom slučaju remiksirati i slično) i koristiti javno bez naknade. Naravno da postoji i jedan vrlo pošten uvjet u CC licenci, a on je sastavljen od nekoliko uvjeta koji govore da se djelo može javno koristiti (i sve drugo prije navedeno) bez naknade samo ako se ne koristi u komercijalne svrhe, ako se točno navede originalni autor itd., da skratim, uvjet je da i derivirani radovi imaju isti tretman.

Nekoliko zanimljivih ljudi našlo se na MTN cd-u. Tu je zagrebački elektroničar Bruno Babić, odnosno Aesqe koji sa svojom odličnom Vriess radi jako dobar početak kompilacije. Pa onda Dying Sun Ensemble, odnosno lokalne legende Maršić, Tubin i Alvir (možda poznatiji široj javnosti kao prateči kombo Francija Blaškovića na njegovoj samoubilačkoj misiji „tri albuma na mjesec“) u jako dobrom spoju elektronike i svog art-rocka u skladbici Frequency. Marin Alvir zastupljen je na MTN kompilaciji i svojim autorskim projektom Marinada, kojeg, uostalom, radi s ovim istim malo prije spomenutim drugarima, i simpatičnom pjesmicom o Tower Centru, odnosno maniji besciljnog šopinga.

Tu je i Tomislav Čurković (a.k.a.Vuna) koji nije samo dugogodišnji glazbenik, već je široj javnosti svakako poznat kao slikar i svestrani umjetnik. Zatim Qwerty, odnosno Miro Merlak, koji u twinovskoj analord-maniri isporučuje konkretni IDM kojeg se ne bi posramila ni jedna svjetska faca. Tu je i njegov stariji brat, Priključak-suvoditelj i sukompilator cijele ove priče, Robert Merlak sa klasičnom, oldskulerskom elektronikom. Kad smo već kod retro priče najuspješniji u tome je Arexx (odnosno druga polovica dua Priključak) koji korištenjem govornih semplova iz Blade Runnera i skoro pa trance temom jako podsjeća na bolje dane elektronike (rane devedesete, dakako) kad plesna mjuza nije večini pohađača partyja bila samo izgovor za jedenje droge, kao što je to definitivno danas.

Na kompilaciji MTN ima i novijih imena, odnosno mlađih autora kao što su Polarity Converter, tj. Boris Forembacher, zatim G-Robnics (Danijel Bartoniček i Nikola Grabar), pa Ivica Smolić kao Föern i na kraju Matija Brozović a.k.a. Fluid 51 (sa jednostavnom i hipnotičkom ljepotom Light Flows By Night).

Da završim, MTN kompilacija ima nekoliko vrlo uspješnih kombinacija elektronike i konvencionale, dok većina cd-a protekne u klasičnom elektroničarskom instrumentariju, sa mnoštvom roland-zvukova i općenito jednim oldskul prizvukom. Na trenutke ima i dosadnijih dijelovca koji malo razvuku cijelu priču, no nekoliko izvrsnih trenutaka izvlače situaciju. To što sam rekao da ima „dosadnijih dijelova“ ne znači ništa loše – MTN kompilacija SVAKAKO zaslužuje superprolaznu ocjenu i sve pohvale, pogotovo zbog truda uloženog, pokretanja etikete i obečanja (samo da nije ludom Radovanu) da je ova tek prva u nizu.

Dakle, zanimljivo, ne uvijek svježe, ali vrlo hrabro i vrlo bitno za grad čija strujna scena, posebice njen art-rock, electro, IDM i ambijentalni department, pored one naveliko prerazvikane rokerske, je isto tako živa i jaka i, u nekim svojim djelovima, potpuno na svjetskoj razini.

Najbolje stvari: Aesqe – Vriess, Dying Sun Ensemble – Frequency, Vuna – Track 4, Qwerty – IM, Arexx – The Replicant, She, Fluid 51 – Light Flows By Night.

Link: www.drugo-more.hr, www.transponder-records.com

Enver Krivac

Objavljeno 03.03.2007.

Vremeplov

Za sedamnaesti rođendan dobio sam nešto love i dozvolu od staraca da si kupim prvu bas gitaru i pojačalo. Činjenica da sam tek par mjeseci kasnije otkrio kako je taj isti bas imao prije toga slomljen vrat, govori dovoljno o tome koliko sam se u bas razumio i kako me tip koji mi ga je prodao dobro procijenio kao totalnog debila... Nema veze. Bio je potpuno sjeban, ali je proizvodio mrak zvuk... Godinama.
Damir Urban