Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

U Rijeci počinje drugo izdanje Impulse festivala

U Rijeci počinje drugo izdanje Impulse festivalaNakon prošlogodišnjeg i više nego uspješnog prvijenca, Impulse festival dobiva svoj nastavak i u 2015. godini.

Iza naziva Impulse stoji višednevno festivalsko događanje kojem je osnovni cilj promocija urbane kulture, posebno njezinog glazbenog segmenta. Od 20. do 26. 4. 2015. ponovno će glazba biti svugdje.

Manifestacije koje će se odvijati tijekom trajanja festivala bave se glazbom (izložba koncertnih plakata, koncerti, tribina, sajam ploča, plesne predstave) koja je okosnica i poveznica festivala te kroz različite medije i umjetničke forme otvaraju nove, drugačije poglede na glazbu i općenito na koncertnu i klupsku kulturu.

Impulse je projekt kojim se nastavlja suradnja između Studentskog kulturnog centra Sveučilišta u Rijeci i udruge Diston, koji su ujedno i organizatori festivala. Dakako, najvažniji segment festivala su koncertne poslastice.

Headliner ovogodišnjeg Impulsea projekt je karizmatičnog Davida Eugenea Edwardsa, kultni Wovenhand. Posljednji od sedam izdanih albuma, „Refractory Obdurate“ pokupio je sjajne kritike i Pitchforkovu osmicu. Osim što će promovirati potonji album, riječkoj će publici pružiti nezaboravno iskustvo zbog kojeg je Edwards na glasu kao jedan od najboljih live izvođača američke nezavisne scene.

Tijekom posljednjih dva desetljeća njegov rad u Wovenhandu i legendarnom 16 Horsepoweru inspirirao je i utjecao na generaciju glazbenika širom spektra alternativne glazbe. Wovenhand se ne može opisati tradicionalnim terminima. Njihov zvuk organski je patchwork folka, post-punka, gothic rocka i americane, spojen u mašinu Davidove nadahnute, ekspresivne izvedbe i konstantnog spiritualnog istraživanja.

Na trenutke žalostan i melankoličan, a na druge transcendetalan i moćan, Wovenhand je uvijek duhom i zvukom nezaboravan. „Refractory Obdurate“ je remek-djelo koje prikazuje Wovenhandovo istraživanje glasnijih korijena nagoviještenim u prijašnjim albumima. Iako su i dalje na melodioznoj putanji, na „Refractory Obdurate“ Wovenhand marširaju nabrijanom punk-rock energijom. Kao predgrupa nastupit će američka trojka Marriages (L.A.).

Bend je nastao 2012. godine u L.A.-u od bivših članova utjecajnih Red Sparrowsa — Emme Ruth Rundle (vokal i gitara), Grega Burnsa na basu i klavijauri i Andrewa Clinca na bubnjevima, koji su otkrivši Emmin vokal promijenili inicijalnu oznaku instrumentalnog benda i izdali prvi EP Kitsune i tako učinili sjajan i sasvim logičan korak u potpuni mrak najboljih momenata 80ih i 90ih — u maglovite kulise Echo & the Bunnymena, The Curea i Cocteau Twinsa. Marriages će na Impulseu promovirati svoj novi album Salome koji će tek izdati u ljeto nakon festivala na etiketi Sargent House. Nastupit će u OKC-u Palach u petak, 24. travnja s početkom u 22 sata.

Drugi headliner festivala je japanski post-rock bend Mono koji će nastupiti u srijedu, 22. travnja u OKC-u Palach. U sklopu svoje europske turneje po prvi put će svirati u Rijeci, gdje će promovirati svoji novi dvostruki LP-a „The Last Dawn“ i „Rays of Darkness“ izdan u studenom 2014. godine.

Mono je jedan od nekoliko bendova koji su definirali suvremeni post-rock, svoj stil su izgradili nizom albuma obilježenim instrumentalnom, atmosferičnom, na momente i filmičnom glazbom, a ako bi iz bogatog opusa trebali izabrati jednu ploču, preporuka je sjajni Holy Ground: NYC Live With The Wordless Music Orchestra, live album iz 2010. na kojem bend svira u pratnji 24-članog orkestra. Njihovi su live nastupi intenzivni, intimni i izrazito emotivni, a u zvuku im se prepoznaju shoegaze i noise utjecaji uz one eksperimentalnog rocka te klasične i suvremene ozbiljne glazbe.

Okosnica Mono zvučnih performansa je ekstremna dinamika, gdje melodična i atmosferična putovanja često završavaju u buci i kaosu. Kao supporting act prije Mono nastupit će čelistica Alison Chelsey - umjetničkim imenom Helen Money (SAD). U svijetu glazbe poznata je po svojim modernim i odvažnim kompozicijama, ispunjenim pustolovnim težnjama u kreiranju vlastitog zvuka i performansa. Tako su je i Boston Phoenixi u jednom trenutku prozvali ’’klasičnim-čelo-avangardno-usmjerenim-matal-virtuozom’’; ona kanalizira svoju senzibilnost i iskustvo rock-glazbenice kroz klasične instrumente, prožimajući oba žanra na nov i zanimljiv način. U svojoj karijeri bilježi preko 150-ak live nastupa, od kojih posebno treba izdvojiti suradnju sa Monom, Anthraxom, Disturbedom, Broken Social Scenom, Russian Circlesom, Bobom Mouldom, Archerm Prewittom i mnogim drugima.

Otvorenje festivala u maniri prvog izdanja započinje izložbom, ovoga puta domaćom produkcijom iza koje ponovno stoji glazba kao okosnica priče. Autori retrospektive koncertnih plakata su grafičari Igor Hofbauer i Darko Kujundžić, tvorci Močvarina vizualnog identiteta i duo zaslužan za većinu plakata koji (dobrih 15 godina) krase sobe generacija poklonika buke i distorzija, posjetitelja sada već kultnog zagrebačkog kluba.

Od primarnog sredstva oglašavanja i ulične umjetnosti, koncertni plakat se digitalnim obratom vratio u kolekcionarski fetiš i predmet žudnje probranih ljubitelja benda ili estetike žanra, postao je intimna uspomena i gotovo elitistički artefakt ― stvar umjetnosti zbog umjetnosti (jer stvar profita zasigurno nije). Nakon Facebook eventa više nas ne mora niti podsjećati na koncert koji dolazi… ali se mora pamtiti. Nakon otvorenja izložbe i festivala, 20. travnja u 20 sati, izložba će se moći pogledati od 17 do 20 sati radnim danom u Galeriji SKC (Palach).

U duhu svoje krilatice glazba je posvuda, Impulse za drugo izdanje želi publici priuštiti interpretaciju bezvremenske glazbe prenesenu na daske koje život znače. Prva plesna predstava koja gostuje na festivalu, Love Will Tear Us Apart, solo je na razmeđi rock koncerta, ispovjedne forme i apastraktnog plesa. Ujedno je i prvi dio Trilogije Petre Hrašćanec i Saše Božića o odnosu suvremenog plesa i popularne glazbe (Love will tear us apart / Boys don’t cry / the_beatles).

Premijerno izvedena 2011. godine na Tjednu suvremenog plesa, Love Will Tear Us Apart jedna je od najizvođenijih hrvatskih plesnih predstava za koju je izvođačica Petra Hrašćanec 2012. godine nagrađena Nagradom hrvatskog glumišta za najbolju žensku plesnu ulogu. Riječka premijera predstave Boys Don’t Cry, kao drugi dio triologije, istražuje naslijeđe ženskih kantautorica iz razdoblja 60-ih godina prošlog stoljeća (Joan Baez, Marianne Faithfull, Judy Collins) te s njima povezana pitanja ženskog identiteta na sceni i skrivenih političkih poruka koje takva glazba, i ples na nju, posjeduje.

Ženski identitet u predstavi razložen je na glas i na pogled, a vlasništvo nad njim raspravlja se kroz fikcionalnu biografiju plesačice Petre Hrašćanec, koja je na sceni uprizorena u formi dueta s Markom Jastrevskim.

„Edukacijski dio“ festivala predviđen je za četvrtak, 23. travnja kada je na rasporedu tribina na temu: Kako promovirati glazbeni program - od klupskog koncerta do festivala. Postavit će se mnoga goruća pitanja glazbene organizacije: koje su zamke i trikovi organiziranja glazbenog događaja, kako doći do medija i ono najvažnije, kako ostati „svjež“ i privući publiku? Ovo su samo neki od problema s kojima ćemo se susresti u razgovoru s eminentnim gostima: Sanjinom Đukićem (Los Angeles Agency), Matjažom Mančekom (Kino Šiška, MENT), Zoranom Stajčićem (Rolling Stone, Ravno do dna) i Draženom Baljakom (Neuro Radnik, Work The Floor, Let 3, Hartera) uz moderatora Igora Bajoka (Smart).

Ljubitelji vinila i na ovogodišnjem izdanju festivala dobivaju svoj dan. Dakako, radi se o sajmu ploča, svojevrsnom ritualnom okupljanju zaljubljenika u gramofonske ploče, ali i glazbenu kulturu općenito. Poprište akcije i ovog puta je OKC Palach, a ukoliko vrijeme dozvoli sajam se prebacuje na otvoreno u Kružnu ulicu (tik do Palacha). Prava prilika za kupovinu, razmjenu, razgledavanje, druženje i ostale čari sajma rezervirana je za subotu 25. travnja.

Nije zaboravljen niti filmski segment festivala. U suradnji s Art-kinom Croatia (europskim kinom mjeseca travnja) bit će prikazana dva filmska naslova koji neće razočarati ni najzahtjevnije filmofile. Prvi film koji je na rasporedu u četvrtak 23. travnja u 21 sat je glazbena komedija, “FRANK“. Ulogu Franka tumači jedna od vodećih glumačkih zvijezda, Michael Fassbender, a film je poznat po tome što nikada ne vidimo njegovo lice.

Fassbenderovu ulogu Franka, usprkos tome, publika i filmski stručnjaci ocjenjuju visokim ocjenama. Film za čisti užitak i razigravanje mašte. Drugi filmski naslov, glazbeni doks „PULP: a Film About Life, Death & Supermarkets“ govori o posljednjem nastupu u rodnom gradu i svojevrstan je portret, kako njih samih, tako i Sheffielda i njegovih stanovnika. Film o jednom koncertu i ’običnim’ ljudima zakazan je za subotu, 25. travnja u 21 sat.

Za sam kraj festivala u ležernom tonu prisjetit ćemo se kultnog glazbenika i obilježiti 40-godišnjicu smrti Tima Buckleyja. S dva viđenja jednog glazbenog opusa u režiji Ronalda Rajkovića i Miodraga Vučinića će se kroz priču, ploče i druženje privesti kraju još jedno izdanje Impulsea, u nedjelju 26. travnja u OKC-u Palach od 18 sati.

Festival će se održati na četiri riječke lokacije: u OKC-u Palach, Filodramatici, Art-kinu Croatia i Galeriji SKC.

Objavljeno 20.04.2015.

Vremeplov

Čovjek najbolje živi od onog što najbolje radi, a najbolje radi ono što najviše voli.
Miroslav Tadić