Amsterdam report: Siouxsie Sioux - Bez ikakvih stereotipa
Siouxsie Sioux, 2.11.2007. - Amsterdam, Melkweg Max
’’You’ve been brave tonight!’’ uzviknula je Susan Ballion, u narodu poznatija kao Siouxsie Sioux, pjevačica jednog od najutjecajnijih post-punk/new wave bandova u povijesti rock glazbe, obraćajući se ushićenim posjetiteljima amsterdamskog kluba Melkweg. Vjerojatno je pritom mislila na njihovu bezuvjetnu podršku tijekom sat i pol predstavljanja njenog solo prvijenca, začinjenog sporadičnim izletima u prošlost. Trenutak nakon toga se začuo uvodni riff starog Banshees singla - ’’Israel’’ i uz glasno odobravanje oko 1000 prisutnih duša, Siouxsin prateći band je krenuo prema kraju nastupa.
Naravno, ono što je prethodilo sjajnom finalu večeri, nije bilo samo tih sat i pol koncerta, već i 30 godina karijere koja je Siouxsie donijela zaslužen status ikone punka i new wave-a, ali i kvalitetnog popa. I dok se nekim izvođačima starije generacije glazbeni kredibilitet pogubio negdje po putu, zaboravivši zbog čega su se u stvari počeli baviti glazbom, Siouxsie Sioux je novim materijalom u obliku prvog samostalnog albuma, jasno dala do znanja da ju ne zanima puko recikliranje prošlosti ili pak nemušto uskakanje u neki od, trendovski uobličenih stereotipova.
Večer je otvorila ’’Here comes that day’’ – duboki uvodni groove na tragu Massive Attack, s perfektnim pop refrenom. Pojavivsi se u zlatnom trikou ala ’’Barbarella’’, Siouxsie kao da je time htjela dati do znanja da je vrijeme njene reputacije kao “Ice Queen” prošlost i da je nova, sjajnija i toplija Susan, ono što nas čeka u budućnosti. Set je dinamički rastao iz pjesme u pjesmu, dosegnuvši svojvrsni ’’mini klimaks’’ prvom stvari večeri iz Banshees ostavštine, uvijek divnom ’’Arabian Knights’’. Time je zapravo započeo kratki blok starijih pjesama pri čemu je publika mogla uživati u odličnim izvedbama probranog materijala koji se odlično uklapao u premijerne izvedbe s ’’Mantaray’’, Soiuxsionog recentnog prvijenca. Ponekim dežurnim nostalgičarima su na pozornici zasigurno nedostajali, dosadašnji ’’partners in crime’’, basist Steven Severin i bubnjar Budgie, ali Siouxsien prateći band je funkcionirao besprijekorno kroz cijeli nastup. Pravo uživanje je bilo gledati i slušati grupu sjajnih muzičara koji su svoje očigledno sviračko umijeće potpuno stavili u funkciju glazbe i pjesama koje su izvodili. Uz naravno, sveprisutnu Siouxsie, zapaženu ulogu je imao basist Charlie Jones (poznat kao suradnik Page/Plant-a i Goldfrapp), sto i nije neobično, imajući na umu da je Siouxsie svoj novi album u cijelosti napisala, baš u suradnji s Jonesom i Steve Evansom.
Siouxsie je izvodjač koji izaziva poštovanje. U prvom redu je to rezultat njene karizmatične pojave i uvjerljivosti nastupa, odnosno načina na koji se ona predstavlja. Uvjerljivost i provokativnost začinjena glamouroznim stilom kakav se ne sreće na medijskim ’’placevima’’ tipa MTV i slično. Siouxsie ne izaziva poštovanje niti zato što ’’je već toliko godina na sceni’’, već stoga što je njena uloga u cijelokupnom razvitku punka, new wave-a, alternativnog rocka ili pak perfektno ispoliranog popa visoke kakvoće, uvijek bila, pionirska. Od kaotičnih glazbenih ispada na počecima punka, preko bogate karijere uvijek elegantnih Siouxsie & the Banshees, plemenskih perkusija Creatures-a ili Batmanovih plesnih ’’vratolomija’’ pa sve do ovog, prvog solo albuma, Siouxsie je uvijek bila nepredvidljiva i neuhvatljiva kreativna macketina. Bas kao i Batmanova suparnica.
Iz razmišljanja me trgnuše ovacije mase. Eto, baš kao i prije više od polovice svog života, kada sam prvi put čuo ’’Israel’’, opet sam odlebdio negdje, nošen tim dramatičnim glasom. Bis? Naravno! Uz lepršavi ’’ Hong-Kong Garden’’ i motorični novi singl ’’Into A Swan’’, koncert je završio, a Siouxsin glas se jos jednom razlio po ljudima prije odlaska u mrak. ’’Thank you very much!’’ - uzviknula je Susan Ballion i krenula put garderobe. Ovaj put sama, bez Bansheesa, ali ne skrivajući osmijeh zbog sjajnog nastupa i odličnog prijema njenog novog materijal kod publike. Ali drukčije nije moglo ni biti.
’’You’ve been brave tonight, Susan!’’
Siouxsie Sioux - ’’Into A Swan’’, live in Taratata
”Ljudi se ne bi trebali oslanjati na intervjue s glazbenicima kao da su stvarni. Većina njih je osakaćena, izmišljaju stvari u njima. To je, reklo bi se, izmišljena priča pisca ili izdavača. Frank Black (The Pixies)