Neka sasvim nova moda
Prije 14 godina, dakle, 1995. godine u Puli je osnovan bend sasvim neobičnog glazbenog izričaja koji je zapravo sadržavao sve što se njegovim članovima u tom trenutku činilo zanimljivim te je sve to rezultiralo promotivnom kazetom u listopadu 1996. godine pod nazivom ”Bijesan kao ris”.
Riječ je o grupi Dogma koja djeluje u sastavu: Sandro Pettener – vokal i saksofonist, Davorin Poropat – gitarist, Zoran Stojković - bas gitarist, Tonči Pavlinović – bubnjar, a pridruženi član je Leon Brenko – klavijaturist.
U ljeto 1997. u izdanju Denykena snimaju istoimeni album prvijenac ”Dogma”. U studenom 1997. izlazi prvi spot ”Funky Junkie” kojeg je režirao Predrag Ličina Peđo. U kolovozu 1998. godine nastaje spot za pjesmu ”Ljubavne” kojeg je režirao Maurizio Ferlin. Time je Dogma zapravo definirala svoj prepoznatljivi zvuk koji se kreće između funky forme, punkoidnih energičnih ritmova i elektronskih zvukova.
Nakon toga grupa postaje sve popularnija zahvaljujući brojnim koncertima koje je održala diljem zemlje, a jedan od značajnijih nastupa grupe bio onaj na koncertu Jamesa Browna 1998. godine u pulskoj Areni gdje bivaju predgrupa kralju funka.
U veljači 2000. godine u produkciji Denykena izlazi njihov drugi album ”Makro”. Prije izlaska ”Makroa”, izdan je singl ”Fragola” koji je, po riječima Denykena, predstavljao vrh tadašnje hrvatske produkcije. Za istu stvar snimljen je i spot u režiji Maurizija Ferlina.
”Makro” se razlikuje od prvog albuma po boljoj produkciji i po tome što u svoj opus ubacuju sve više elektronike koja će obilježiti njihov razvoj narednih godina. Ovaj su album glazbeni kritičari pozitivno ocijenili. S albuma su za spot skinuti singlovi ”Disco song”, ”Makrobiotika” ”Sanjaj” i ”Electric Execute” koji je završio na prvom mjestu ondašnjeg Hit depoa. U bend dolazi i novi klavijaturist Leon Brenko.
Tragajući za novijim i modernijim zvukovima, Dogma je učinila potpuni zaokret u glazbi. Sve više koristi elektroniku, sampleove i pjevanje na engleskom te se okreće klupskoj DJ glazbi uz zadržavanje bendovskog izričaja. Mediji su glazbu ovog benda odredili kao funk-electro-punk pa su ga dečki, budući da im se naziv svidjeo, zadržali do danas.
U maniri traganja ze neobičnim nastao je i singl ”Nogma” kao podrška hrvatskoj nogometnog reprezentaciji u povodu Svjetskog nogometnog prvenstva u svibnju 2002. u Japanu i Južnoj Koreji te singl ”Funky Style” u produkciji Edija Cukerića. ”Funky Style” je proglašen službenom pjesmom Europskog prvenstva u boksu održanog 2004. u Puli.
Dogma intenzivno svira u domovini i u inozemstvu, a posebno se istiću nastupi na kojima su bili predgrupa Jamiroquaiju u Areni 2001. i Beogradu 2004., zatim Kosheenu u Domu sportova u Zagrebu. Bend je nastupio na značajnijim festivalima urbane glazbe: Exit (Novi Sad), Trn fest (Ljubljana), festival Lent (Maribor), Rock Otočec (Novo Mesto), Aerodrome Rock Festival (Beč).
U ljeto 2007. grupa uz promjene u postavi benda započinje rad na trećem albumu, snažno se oslanjajući na gitarske riffove i rock formu. Album je sniman u studiu ”Partyzan” u Puli (ton majstor i editiranje: Ivo Lorencin), mixan u renomiranom studiu ”Metro” - Ljubljana (miksao: Iztok Černe). Mastering je napravljen u studiu ”West West Side Music” - New York, U.S.A. (masterirala: Kim Rosen). Glazbeni producent albuma je Edi Cukerić.
”Nova moda” najavni je singl novog albuma, a izašao je u travnju 2009. Bend, raspoložen za novi početak započinje s promocijom albuma koji izlazi u svibnju 2009. godine u izdanju Menarta.
Iva Major (Prema člancima objavljenima na Radio Dalmaciji i službenim stranicama benda)
Objavljeno 19.05.2009.