Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Prodigy nakon dvije godine ponovno na Exitu!

Prodigy nakon dvije godine ponovno na Exitu!Trenutno najtraženiji elektronski bend na svijetu Prodigy vraća se i ove godine na glavnu pozornicu jubilarnog Exit festivala u nedelju 12. srpnja. Prodigy su na velikoj svjetskoj turneji nakon objave novog albuma „Invaders Must Die“ koji je nedavno debitirao na prvom mjestu britanske liste albuma.

„Ovo je najbolji festival na kojem smo nastupili ovog ljeta!“ izjavio je Liam Howllet poslije nastupa na Exit festivalu 2007. godine kada su Prodigy napravili atmosferu kakva dotada nije viđena na Petrovaradinskoj tvrđavi.

Dvije godine poslije, popularni engleski bend je na vrhuncu karijere i dolaze na deseti Exit sa aktualnim hit albumom „Invaders Must Die“ iz veljače ove godine. Istoimeni singl prethodio je albumu krajem prošle godine, trenutno je aktualan „top 5“ singl „Omen“, dok je novi „Warriors Dance“ najavljen za 11. svibanj. Zanimljivo je da se Dave Grohl dobrovoljno javio bendu i gostovao kao bubnjar u pjesmi „Run With the Wolves“.

Novi album je osvanuo na prvom mjestu top liste a blizu 100.000 prodanih primjeraka u prvom tjednu. Prodigy su jedan od rijetkih bendova kojima je to uspelo s čak četiri albuma zaredom!

„Brutalni i vješti, brži, tvrđi i življi nego ikad, rasipni sinovi se vraćaju u velikom stilu“ – ovako je engleski list „Daily Star“ opisao njihov nedavni koncert. Prodigy su se vratili s turneje po Australiji i Japanu, odsvirali već pola europske turneje da bi je prekinuli s tri nastupa u Torontu, New Yorku i Miamiu gdje su bili zvijezde ovogodišnjeg Ultra Music festivala. Ponovo su u Europi, a ovog vikenda sviraju tri uzastopna rasprodana koncerta u Londonu, dva u Wembley areni i jedan na Brixton akademiji. Početkom svibnja kreću na američku turneju gde sviraju u poznatim dvoranama Hollywood Paladium, The Filmore u Detroitu, House of Blues u Bostonu i Congress Theathre u Chicagu.

Krajnje euforični Prodigy do kraja ljeta vidjet će i publika najvećih europskih festivala kao što su Isle of Wight, Download festival, Global Gathering, Rock Werchter, Eurockennees, Reading, Leeds, Frequency, Live in the Park, Rock Am Ring, Rock Im Park i, naravno, Exit Festival.

„Vjerujem da imamo najtežu publiku za bilo koga drugog tko bi svirao sa nama.. Ako ste naša predgrupa, čovječe, neka vam je sa srećom!“ ovako je Keith Flint prokometarao različitost generacija i ukusa u publici koja dolazi na njihove koncerte.

Fenomen Prodigy kreira tada 17-godišnji Liam Howllet koji 1988. producira muziku u improviziranom studiju svoje spavaće sobe na istoku Engleske. Isprva samo kao pseudonim, ime uzima sa svog sintisajzera „Moog Prodigy“ za potrebe debitanskog maksi singla „What Evil Lurks“ koji 1991. godine objavljuje tada još nepoznata izdavačka kuća „XL Recordings“.

U to vrijeme Liamu se pridružuju današnji frontmen benda Keith Flint i plesač Leeroy Thorhill koji je bend napustio 2000. godine. Uspjeh dolazi iste godine sa singlom „Charly“ koji dospjeva na neočekivano visoko 3. mjesto top liste što je bila odlična uvertira za debi album „Experience“ na kojem se prvi put pojavljuje i MC Maxim Reality. Album završava u „top 10“ i dostiže prvu zlatnu tiražu benda.

Ključni trenutak dolazi s kultnim albumom „Music for the Jilted Generation“ iz 1994. godine koji zauzima vrhove brojnih top lista i lansira himne „One Love“, „No Good“, „Voodoo People“, „Poison“ i „Their Law“. Kod publike i kritike jednoglasno, album je bio jasno markiran kao odgovor na „Criminal Justice Bill“, zakon kojim je britanska vlast pokušala uništiti tadašnju rave scenu. Na albumu je posebno istaknut sempl kao poruka cijeloj britanskoj mladeži: „Fuck them and their law“. Prodigy stječu ogromnu podršku fanova i medijsku eksponiranost, ali i do danas ostaju, kako ih je nazvao kolumnist Haans-Christian Psaar – „anti-zvijezde koji definiraju sebe kroz odbijanje i suprostavljanje“.

Vrlo jasan i sasvim autentičan punk stav uveo je dotad neviđen upliv gitarskih rifova u elektronsku muziku, a Prodigy zauvijek etablirao kao crossover bend što čak i tvrdolinijaški rock magazin „Kerrang“ sa uzbuđenjem nedavno primjećuje: „Nijedan bend nije takva crossover atrakcija kao Prodigy“.

Prodigy otad redovito imaju jednog gitaristu na koncertima, a 1996. nastupaju kao headlineri Lollapalooze, inače festivala izrazite alter-rock orijentacije. Iste godine singlovi „Firestarter“ i „Breathe“ najavljuju album „Fat of the Land“ koji nadmašuje prethodni uspjeh i debitira na 1. mjestu britanske, ali ovaj put i američke top liste, što je tada izazvalo šok na tamošnjoj sceni. Kontroverzu je samo pojačao euforični hit „Smack My Bitch Up“ u kojem se izmenjuju semplirani stihovi repera Kool Keitha sa elegičnim vokalom Shahin Badar.

Prodigy su uspjeli ponovo uzburkati javnost, ali istovremeno još snažnije učvrstiti svoju jedinstvenu poziciju suvremenih anti-heroja i osigurati sebi status neprikosnovenog benda za dolazeći novi milenijum. Odgovor na takvo mjesto na sceni daje naslov albuma „Always Outnumbered, Never Outgunned“ iz 2004. godine koji opet stiže do vrha top lista.

Pored već redovitog Kool Keitha, na albumu gostuju Juliette Lewis, te Liam i Noel Galagher, a izdvajaju se singlovi „Girls“, „Hotride“ i „Spitfire“. Ubrzo izlazi i kompilacija „Their Law“ koja kroz remikse Penduluma i Audio Bullys, ali brojnih drugih lako oživljava vječne „Voodoo People“ i „Out of Space“.

Nakon intenzivne turneje, tijeko koje su 2007. na Exitu napravili koncert koji je nemoguće vjerno prepričati, Liam se vraća u studio gde priprema aktualan album i dovodi Prodigy u sam centar svjetske pažnje. Kritika je jednoglasno zadovoljna rezultatom, svi festivali žele baš njih ove godine, a publika pokazuje vjernost o kakvoj mogu sanjati i najveći stadionski bendovi.


Objavljeno 28.04.2009.

Vremeplov

R’n’R je u sebi umro: ugušio se, istrošio se kao izraz, a onda mu je vrijeme (a to je naše vrijeme, vrijeme u kojem živimo) okrenulo leđa.
Petar Jevremović, intervju za RiRock.com