9. Liburnia Jazz Festival
U vrijeme kada se smanjuju državni i lokalni proračuni, vrlo smo sretni da možemo najaviti da Liburnia Jazz ide dalje. Festival će se održati na dobro nam znanoj lokaciji, opatijska Ljetna pozornica od 3. do 5. srpnja 2009 godine.
Trenutna svjetska ekonomska kriza često se uspoređuje s Velikom krizom 1929.g. Osim što postoje sličnosti i u brojkama (29 i 2009), koliko god to naizgled bilo čudno - to je i doba procvata jazz glazbe.
Naime, upravo su godine velike ekonomske krize bile, a mi se nadamo da će i biti - izuzetno plodne za jazz. To je doba Luisa Amstronga, Dukea Ellingtona, Djanga Reinhardta i Billy Holiday. Kontradiktorna je činjenica da kada se tržište smanjuje, kultura je u ekspanziji. Naravno, ne financijski, već kreativno. Što se nas tiče, možemo samo reći – ponovilo se!
Unatoč rebalansima budžeta, mi smo i ove godine pomno birali program i nastavili s principom najbolje od domaćeg i najbolje iz svjetskog jazza.
Prvi vikend u srpnju, od 3.-7. srpnja u Opatiji će se održati 22 koncerta na 8 pozornica u 3 dana.
Ovom prilikom želimo najaviti i umjetnike koji će otvoriti ovogodišnji Liburnia Jazz Festival: Medeski, Martin & Wood – kultnu američku jazz skupinu i vjerojatno najinventivnije glazbenike suvremenog jazza.
Zvijezde ovogodišnjeg Liburnia Jazz Festivala, Medeski Martin and Wood, trio je koji s lakoćom premošćuje jaz između avangardne improvizacije i groove-jazza. Osim što su neumorni inovatori i izvanredni umjetnici, istovremeno su i iznimno popularan sastav s tisućama vrlo vjernih fanova.
Kao što je to već postalo gotovo redovito, europsko predstavljanje projekta - albuma Zaebos - počinju upravo u Opatiji.Izrastao iz njujorške Downtown scene početkom 90-tih, ovaj trio neprestano propituje i probija okvire jazz glazbe, stvarajući iz albuma u album glazbu koja reflektira ono što oni jesu pojedinačno i kolektivno, eksperimentirajući
suvremenim glazbenim ritmovima poput hip-hopa, funka i soula. Predstavljajući svoju glazbu na dugotrajnim turnejama, svirajući često pred mladom rock orijentiranom publikom, MMW je stekao status jazz-jam superzvijezda iako ”službeno” pripadaju jazz alternativi.
John Medeski, pijanist klasične naobrazbe koji je prema vlastitim riječima prebirao po klaviru i prije no što je prohodao i basist Chris Wood upoznali su se za studija na prestižnom ”New England Consevatory of Music”. Nakon što su odlučili akademske krugove zamjeniti kasnonoćnim podzemnim svijetom njujorške scene te uz pomoć ”katalizatora” - poznatog jazz bubnjara Boba Mosesa, koji ih upoznaje sa Billijem Martinom, inventivnim mladim udaraljkašem, 1991 godine nastaje trio čija će popularnost slijedećih nekoliko godina rapidno rasti uporedo s njihovim neupitnim doprinosom suvremenoj glazbi.
Tijekom godina članovi su surađivali i s brojnim drugim glazbenicima iz jazz i rock svijeta kao što su John Scofield, John Zorn, The Dirty Dozen Brass Band , Mashal Allen, Maceo Parker, Marc Ribot, Susana Bacca, Blind Boys of Alabama,
Iggy Pop i mnogi drugi.
Masada Songbook 2, The Book of Angels vol. 11, Zaebos kako glasi puni naziv njihovog prošlogodišnjeg albuma, čija će europska premjera biti na Liburnia Jazz Festivalu, dio je knjige pjesama Masada 2, Johna Zorna – također kultnog njujorškog skladatelja i saksofonista. Zornov ogromni skladateljski opus dotiče se gotovo svega relevantnog u suvremenoj glazbi, osiguravajući mu tako status jednog od najznačajnijih skladatelja današnjice.
Knjiga pjesama Masada zbir je djela baziranih na fuziji suvremenog jazza i tradicionalne židovske klezmer glazbe. Nakon izuzetnog uspjeha postignutog tijekom 90-tih sa svojim Electric Masada (u čijim su ranim postavama svirali upravo Medeski, Martin i Wood) i Acoustic Masada ansamblima, John Zorn je 2004. odlučio izvođenje druge knjige Masada pjesama prepustiti svojim dugogodišnjim suradnicima, iznimnim glazbenicima poput Marca Ribota, Jamiea Safta, Uri Cainea i mnogih drugih. Medeski Martin & Wood bili su također logičan izbor za interpretaciju Zornove glazbe koja propuštena kroz njihov ”filter” dobija potpuno novu dimenziju.
Prema riječima Johna Medeskog smisao stvaranja glazbe jest ’’predstaviti nešto što osjećaš duboko u sebi. A ako to zaista osjećaš, osjetit će i drugi ljudi’’. Jedinstvenost umjetničkog izričaja, virtuoznog orguljaša i pijanista i inventivne ritam sekcije, originalni glazbeni materijal Johna Zorna garancija su vrhunskog jazz-fusion iskustva
Vidimo se na Ljetnoj!
Objavljeno 24.04.2009.