Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Intervju: Zoran Vulović Vule - Srpski R’n’R: gdje je, kakav je i što dalje s njim?

Intervju: Zoran Vulović Vule - Srpski R’n’R: gdje je, kakav je i što dalje s njim?Donosimo vam ekskluzivan intervju s Zoranom Vulovićem Vuletom, rokerom, glazbenikom i šefom koncertne agencije Long Play.

Zoran Vulović karijeru muzičara započeo je početkom 80-ih kada je sasvoja dva prijatelja napravio grupu U Škripcu.

Danas je Vule sa svojim “pomoćnicima” ispred koncertne agencije Long Play (www.lpbdg.com). Doveo je u Beograd Gary Moorea, Paul Ankau, David Sylviana, Leningrad Cowboyse…

Iz bivših Yu republika dovodili su Juru Stublića i Film, Laibach, Letu štuke, Psihomodo pop, Rade Šerbedziju, Superhiks, Vlatka Stefanovskog, Plavu travu zaborava, Damira Urbana, Zorana Predina.

U posljednjih osam godina zaduženi su za kompletan menadžment u Srbiji i svijetu Bajage i Instruktora.

Hrvatski muzičar Darko Rundek, nekadašnji vođa zagrebačkog Haustora a sada Cargo orkestra, sva gostovanja u Srbiji proteklih godina radio je preko Long Playa.

Za frontmena ugasle splitske pop atrakcije Đavoli, vrsnog romantičnog pop kantautora Nenu Belana i njegove Fiumense, Long Play je ustanovio tradicionalne koncerte na Dan zaljubljenih 14. Veljače u Beogradu.

S Long Playom je najduhovitiji ex-Yu bend zagrebačko-sarajevsko Zabranjeno pušenje 2007. godine 29. studenog u Beogradu koncertno obilježio najveći praznik SFRJ - Dan Republike.

Hrvatski rokeri Hladno pivo uz pomoć Long Playa isplanirali su najveći koncert u Srbiji za 22. studeni 2008. godine u beogradskoj Hali sportova.

Srpska publika je mogla posredstvom Long Playa uživati u nekoliko nastupa provokativnih i nepredvidljivih Riječana Let 3, kao i nesvakidašnjim glasovnim vještinama Masima Savića.

Na pitanje koga bi izabrao između Mclaughlina, Iggy Popa ili Solomon Burke bez razmišljanja je odgovorio Iggy Popa…



RiRock.com: Srpski R’n’R !” – kakav je trenutno, kuda dalje s njim. Najčešće tako započinjem razgovor na ovu temu, da li da obrazložim što mislim pod ovim ili je dovoljno jasno?

Vule: Ti si ovdje postavio najmanje 10 pitanja u jednom.

RiRock.com: Pa krenimo od prvog…

Vule: A prvo bi bilo?


RiRock.com: Gdje je trenutno srpski R’n’R?

Vule: Iskreno, ja stvarno ne znam što je to Rock And Roll. Mogao bih pričati o srpkoj muzici. Sam pojam R’n’R se promijenio u međuvremenu. Ma koliko to izgledalo glupo i čudno mislim da scena nikad nije bila zanimljivija. Možda se to ne vidi na prvi pogled. Na prvi pogled se vide oni koji prave najveći novac ili skupljaju najviše posjetilaca i oni koji rade najmanje stvari, potpuni underground. Mislim da će se na ovoj i ovakvoj sceni uskoro pojaviti vrlo zanimljivi autori. Prije svega autori s nekim zanimljivim pjesmama .


RiRock.com: Ali svjedoci smo povratka nekih “starih” bendova. Pekinška Patka je najavila novi cd, Pankrti sviraju sve češće u Srbiji, Električni Orgazam ima novi album. Je li to definicija “bez starca nema udarca” ili takvi bendovi moraju biti podstrek u čitavoj priči?

Vule: Starci su tu jako potrebni da bi klinci imali još veći motiv. Kada sam se počinjao baviti muzikom, životnih 30 godina, to je već bila za mene duboka starost. Sad trenutno u Srbiji najveći posao prave ljudi koji imaju 50 godina. To je potpuno nezamislivo bilo do nedavno. Dakle, starci jesu važni ali su mnogo važniji klinci. Jako je važna ta neka nova generacija. Mnogo su važniji ljudi koji imaju 18-22. godine. Mnogo je važnije dozvoliti tim ljudima da kažu ono što imaju. Ja odavno nisam čuo pjesmu. To je ono što je meni važno – pjesmu koja bi me potpuno zaintrigirala. Ali to je nešto što očekujem da će se dogoditi. Možda već danas ili sutra.


RiRock.com: Svjedoci smo, kako po Srbiji tako i u Beogradu različitih događanja gdje se svira u živo u besplatnoj formi. To su različite “jade” ali to je tako (rolerijada, kruhojada,…) gdje se u paketu nude, i vi ste bili agencijski svjedoci u Zrenjaninu, pored Pekinške Patke i Zvonko Bogdan, Usnija Redžepova itd. Koliko je to po Vama mač sa dvije oštrice?

Vule: To je mač s jednom oštricom. Ne postoji druga strana. To je ubijanje posla, totalno i intenzivno. Ove godine dogodilo se da u Srbiji ima više koncerata nego ikad. Mislim da ima malo veze i s krizom i sa svim ostalim stvarima tipa “kruha i igara”. U Srbiji je svaki veći grad da ne kažem selo imalo neku svoju roštiljijadu, pivijadu, kupusijadu, grožđebal… S jedne strane neki bendovi su konačno imali što raditi i zaraditi, a s druge strane to jednostavno nije dobro za posao. Poslije ovakvih manifestacija organizirati koncerte s plaćenom kartom je čisto samoubojstvo. U Srbiji već dugo postoje samo dva grada u kojima se može raditi na nekim ekonomskim osnovama: Beograd i Novi Sad .


RiRock.com: Svjedoci smo da smo tokom ove godine bili počašćeni s najviše inozemnih gostovanja. Ukoliko sam pažljivo do sada prebrojao cifra je impozantna. Činjenica je da su ti koncerti, kakvi god bili, dosta dobro posjećeni. Publike na takvim koncertima sve više a kada su domaći bendovi u pitanju sve manje. Kako to objasniti?

Vule: Vraćamo se na početak priče. Postoje oni koji rade posao i postoji potpuna alternativa. Između ne postoji ništa. Strani koncerti su dobri za biznis, kao i da poslije toliko godina vidimo konačno one koje nismo vidjeli kada su bili u svom zenitu. Ali dobri su i za domaće bendove, ako se na koncertu, primjera radi, Erica Claptona provedeš lošije nego na koncertu Bajage nešto je tu čudno. A jednostavno se događa da na nekim stranim jakim imenima nemaš baš neki jak doživljaj. Poslije 3 velika koncerta (Elton, Dylan, Clapton) ja sam želio 4. koncert. Sva ta 3 koncerta su bili puni publike. Dakle publike ima jer ovaj grad je ozbiljan i velik. Ali to je samo Beograd . To je jedini grad koji može izdržati udar takvih imena (i financijski i po broju posjetilaca).


RiRock.com: Vaša koncertna agencija uporno opstaje bez obzira na udarce kako ekonomske tako i društveno političke. Tko sve može nauditi organizaciji jednog koncerta počevši od loše reklame ili mjesta gdje se reklamira,… Svjedoci smo da se bend nema gdje reklamirati (od cijene reklame do izbora medija). Koliko je, ponavljam, teško organizirati jedan koncert u Srbiji?

Vule: Stvarno zvuči banalno ali sve zavisi od imena o kome se radi. Organizacija može biti užasno komplicirana ili krajnje jednostavna. Mi se trudimo da radimo stvari koje razumijemo i koje volimo tako da, s te strane, imamo neku olakšavajuću okolnost. Ako voliš to što radi Darko Rundek i razumiješ to, lako ti je neke teške i problematične stvari rješavati onako uz osmijeh. Ako ti je to sve skupa nešto što ti se gadi onda ništa ne možeš ni uraditi. Mi ne radimo stvari koje ne razumijemo. Uglavnom radimo ono što volimo i ja sam ponosan na ekipu ljudi koja je u Long Playu. I koja je bila i koja je i sada.


RiRock.com: Vraćamo se na temu R’n’R scena. Obrazložili ste da je scena zanimljiva. Ima li netko tko je svjetionik među novajlijama ali bih i pitao s koliko mladih bendova Vaša agencija radi? A da dodam još jedno pitanje, koliko su mladi bendovi spremni na rad?

Vule: Tu se sada pojavljuje jedan mali problem. Ne postoji val mladih bendova nego su to pojedinačni izleti. Da se vratimo u ono čuveno vrijeme novog vala ili u bilo koje drugo vrijeme. Nikad se nije niti jedan bend pojavio sam. Uvijek je išlo više bendova zajedno. I uvijek je bila pjesma. Sada postoje zanimljivi bendovi bez jakih pjesama. Long Play je otvoren za sve moguće suradnje s bendovima. Nama dolaze uglavnom oni koji su uspješni. Mladi nam na žalost ne dolaze. Ne zato što mi imamo neki otpor prema njima nego što je valjda i prirodno da kada si mlad pomalo si i buntovan i želiš naći neki svoj put ali mislim da bez jednog zajedničkog vala, bez umrežavanja, povezivanja izdavača, koncertnih agencija, medija, mladog benda i brige svih o svima nema uspjeha. Nisu se slučajno i sami pojavljivali neki uspješni izvođači. Iza njih su stajali mnogi ljudi koji se nisu vidjeli. U ovom slučaju iza mladih bendova stoje samo oni sami i oni, takvi, ne mogu uraditi odnosno ne mogu dobaciti visoko. Znači oni su ti koji trebaju krenuti “u napad” i krenuti tražiti svoje suradnike. Jedino na taj način može doći do stvaranja jednog novog vala, novih autora i nove scene, vrlo ozbiljne nove scene.


RiRock.com: Dotakli ste jednu možda najvažniju stvar – nema pjesme, nema kompozicije. Događa mi se da, budući pratim intenzivno tu novu scenu, nailazim na prepisivače ili na nemaštovitost umjetnika. Da li je to problem?

Vule: To je najveći problem muzike na ovim prostorima. Mene iznenađuje da mladi ljudi ne nalaze dovoljno provokacije u ovom vremenu u kome živimo da bi stvorili nešto što je zanimljivo i drugačije. Ima tu i tamo nekih pokušaja ali to ne dobacuje na žalost previše daleko.
Prošle godine su se pojavili (ili pretprošle) Sars. Taj bend je istog trenutka bio hit na cijelom ex Yu prostoru. Znači kad je nešto, drugačije, ne postoji granica. Ali ako je nešto nezanimljivo od toga se ne može napraviti da bude zanimljivo.


RiRock.com: Po pitanju Sars-a, koji nisu predmet razgovora, nailazi sljedeće pitanje: imaju jedan hit, ma kakav da je album ali: kako nastaviti tu priču? To je ono na čemu mnogi mladi pokleknu – drugi album.

Vule: Drugi album je uvijek mnogo važniji od prvog jer prvi album spremaš cijeli život. Cijeli život radiš te neke pjesme, radiš to do svojih 22-23. godine. Drugi album je odrednica da li ćeš ići dalje ili ćeš prestati baviti se muzikom. Ono što najčešće pitam ljude koji su novi u muzičkom biznisu – što želiš od muzike. Želiš li da ti to bude hobi ili želiš da ti to bude posao. Uglavnom je mladim bendovima to samo hobi.


RiRock.com: Šta radi Long Play ovih dana. Kako se spremate za jesen, tj. za zimu?

Vule: Mi uvijek pravimo planove koji su 6 mjeseci do godinu dana unaprijed.


RiRock.com: Da otkrijemo neka iznenađenja – biti će ih?

Vule: Biti će, naravno. Mi smo dovoljo sazreli da napravimo jedan svoj mali festival i to je ono što nas trenutno najviše provocira.
Sudjelujemo u pripremi novog cd-a Bajage i Instruktora, koji će sigurno biti iznenađenje u pozitivnom smislu za mnoge. Raditi ćemo seriju koncerata Darka Rundeka, Massima, Zvonka Bogdana, također White Lies mladi novi engleski bend. Imamo dosta izazova trenutno.


RiRock.com: Vidim da kod vas u agenciji nema odmora. Ali za kraj: kako prvo tako i zadnje pitanje (za ovaj intervju) upućujem svojim sugovornicima: Kako vidite srpsku scenu: sivu, crnu ili…?

Vule: Jako šarena. Ja tek očekujem jedan ozbiljan prasak i bum. Stvarno očekujem da će se pojaviti netko tko će reći: ‘Dobro večer ja sam došao, mene ste čekali i sada ćete čuti nešto potpuno novo’. Davno se nije pojavio veliki autor, a mislim da je vrijeme bilo dovoljno provokativno da stvori jednog takvog.


RiRock.com: Jednog?

Vule: Bar jednog!


RiRock.com: To bi bilo to. Hvala na razgovoru.

Vule: Hvala vama.


Ivica Stanković

Objavljeno 25.10.2010.

Vremeplov

Nemojmo idealizirati situaciju, bavljenje glazbom u Hrvatskoj ne išće ništa više vremena od imanja bilo kojeg prosječno vremenski konzumirajućeg hobija...
Aljoša Šerić (Ramirez / Pavel), intervju za RiRock.com