Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Mrle i kazalište se vole

Mrle i kazalište se voleU produkciji Tvornice kulture, Kazališta Hotel Bulić i udruge KLJB bit će predstavljen work in progress pod nazivom Rekvijem za organe - pokora u kojem se troje umjetnika Senka Bulić, Damir Martinović Mrle i Ivana Jozić bave tekstovima Antonina Artauda.

Stvaranjem predstave na osnovu njegovih tekstova nastoje istražiti i pokazati pojam suvremene tragedije u kazalištu.

Ovo je nastavak rada na genijalnom Artaudovom skupu tekstova što ih je priredio za radijsko izvođenje 1947. godine, a koji su bili toliko subverzivni za emitiranje da je direktor radija emisiju skinuo s programa u radijskoj montaži.

Dio ove cjeline je i poema ’Kazalište okrutnosti’, koja se naslovom i idejno poziva na poznate autorove manifestne tekstove objavljene 1932. i 1933, iako nije bila uključena u radijsku izvedbu zbog vremenskog ograničenja. Izvedbu ovih tekstova, kao njihov sastavni dio, pratili su glazbeni i govorni zvučni efekti. Bavljenje zvukom je platforma istraživanja teksta i u ovom projektu.

Damir Martinović Mrle je posebnim softverima i hardwerima projekta X-th Sense Marca Donnarumma došao do zvukova unutrašnjih organa samih izvođača koji su u predstavi ozvučeni posebnim mikrofonima i sami stvaraju zvuk. Vodili smo se načelima Artaudovog nepredstavljivog čina. Nepredstavljivo u Artaudovoj ideji teatra pokazuje ono što gledatelji činom promatranja ne mogu vidjeti ali naslućuju s tisuću drugih čula.

Nakon devet godina psihijatrijskog zatočeništva u Rodezu, 1946. Antonin Artaud je napokon slobodan, sada boravi u sanatoriju u Ivryju u koji može doći i otići kada poželi. Pjesnik? Glumac? Psihotik? Dramatičar? Ispod ”kupole svog mozga”, kao što je pisao Baudelaire, Artaudovi glasovi su višestruki, proturječni. Zbunjujuća snaga bića s mnogo aspekata. No, već od početka svoje opasne avanture s pisanjem, Artaud nema uvijek snage da okupi tu misao koja se raspršuje i bulazni u etimološkom smislu riječi delirij - to jest, da ispada iz kolotečine.

Artaud piše da bi pronašao žar koji se povukao iz njegovog bića; Artaud piskara i crta da bi utjelovitio svoje tijelo i izbacio bezbroj demona”, one horde parazita, podlih uljeza” koji su ga rastrojili, želeći ga izliječiti od bolesti. Traumatizam elektroškova u Rodezu nije stran neizrecivom gnjevu koji elektrizira i najmanju rečenicu koju piše u Ivryju.


Autori i izvođači: Senka Bulić, Ivana Jozić i Damir Martinović Mrle
Autor glazbe i koncepta zvuka: Damir Martinović Mrle
Prijevod: Zlatko Wurzberg
Dizajn svjetla: Nikša Mrkonjić
Šminka i frizura: Iva Dežmar
Dizajn promotivnih materijala: Tomislav Ćurković i Domagoj Budišćak
Izrada hardwarea, MaxMSP i Kinect programiranja - stručni savjetnik: Ivan Marušić Klif
Audio inženjer, dizajn zvuka, programiranje: Mirko Trkulja
Koristimo software i hardware rješenja projekta X-th Sense by Marco Donnarumma.

Predstava će se održati u Zagrebu, u Tvornici kulture 29.12.2012. s početkom u 20:00.

Objavljeno 27.12.2012.

Vremeplov

Današnji čovjek, većina ljudi, više nije okrenuta kozmosu, prirodi, nego je uronjena u tehnologiju, a ona donosi ugodu i potiče nemir, nesigurnost. Živimo u gradovima gdje imamo sve, ali se gotovo više ni zvijezde ne vide, ni livada, ni priroda, i očigledno da je taj čovjek... ostao uskraćen.
Marijan Jurčević, riječki teolog, teološki antropolog i profesor