FESTIVAL HARTERA - Od 1 do 5
Hm... namjerno smo pustili da nam se slegnu prvi dojmovi s prvog (nadajmo se ne i jedinog) festivala Hartera.
Sama po sebi nametnula se misao da je najbolje, možda ne i najzahvalnije, dati pregled cijele manifestacije putem svima poznate obrazovno-odgojne metode ocjenjivanja ’od 1 do 5’. Jer, bilo je baš tako – u rasponu od odličnog do nedovoljnog za našeg festivalskog ’’đaka prvaka’’. Krenimo redom...
5 odličan – za svaku pohvalu je inicijativa preuređivanja Tvornice papira u veliki kulturno-koncertni kompleks, te lansiranje festivala Hartera po uzoru na novosadski Exit festival. Također, marketing, reklamiranje i medijski dio posla određen je visoko profesionalno i najbolje do sada u povijesti organiziranja velikih (ne samo glazbenih) manifestacija u Rijeci.
Odličan + ide i posjetiteljima, naime, unatoč pretrpavanju prostora, nedovoljnom broju kemijskih toaleta i prevelikom broju prodanih karata, riječka publika je osim izvrsnog odaziva, pokazala zavidan nivo kulture i dobre volje naspram prilično strogog tretmana od inače, vrlo korektne policije i osiguranja. Treba pohvaliti i jeftinu cijenu ulaznice (40 kn) što je bilo moguće ponajviše zbog izdašnog pokroviteljstva Grada Rijeke.
Odličan ide i grupi One Piece Puzzle koja je za svoj nastup anagažirala VJ-a koji je pak za „čistu peticu“ odradio vizualni dio nastupa projicirajući atraktivan i provokativan background.
4 vrlo dobar – opći je dojam ponuđenih bendova i DJ-a na programu Hartere. Naime, već spomenuti Exit festival je bez problema, unatoč niskoj cijeni ulaznice, ugostio i jaka imena svjetske glazbene scene i to redom imena kao što su Massive Attack, Iggy Pop, Kosheen, Stereo MC’S i mnogi drugi. Odaziv publike nije uopće upitan, dakle...
Što se tiče nastupa grupa Laibach, Let 3, Urban & 4, T.B.F., Eyesburn, One Piece Puzzle, Father i „elektroničara“ vjerujemo da je svatko imao ponešto, ako ne i puno više od toga, za sebe. Opći dojam izvođača je četvorka, no svaki za sebe su bili više nego odlični i dorasli auditorijumu koji je zdušno uživao u ponuđenom koncertnom repertoaru.
3 dobar – M.A.N.D.I. najavljivani kao zvijezde elektronskog dijela večeri su vrlo neprofesionalno (čitaj: tezgaroški) odradili svoj set samo s polovicom kolektiva.
Ozvučenje. Jedva mršava trojka. Ozvučenje praznih tvorničkih hala je akustički zahtjevan projekt, no nije i neizvediv. U slučaju Hartere ozvučenje nije bilo na nivou, dapače, zvuk je bio nerazgovjetan i neartikuliran, ne samo na kraju hale, već u gotovo 2/3 prostora, tj. onom koji nije bio direktno ispred same bine što je svakako popriličan propust.
2 dovoljan – ponuda konzumacije pića na festivalu. Uopće nije zanemariva stvar što će posjetitelji koji su uredno platiti ulaznicu piti tijekom 10-satnog programa. Neozbiljno je ponuditi jednu vrstu točenog piva, Red bull, vodu i colu bez obzira na sponzorsko-pokroviteljske dogovore ugostiteljskog dijela festivala. Dovoljan umjesto nedovoljan ide samo zato što posjetitelji ipak nisu bili osuđeni na izbor „pivo il’ voda“.
1 nedovoljan – „Sjedni jedan!“ ide na račun neobjašnjivo krive procjene broja karata koje treba pustiti u prodaju prema kapacitetima koncertnog prostora u kojem je održan festival Hartera. Gotovo polovica posjetitelja uopće nije imalo prilike ući u glavnu halu nakon što su T.B.F. počeli s nastupom.
Eto, sve skupa, zbrojeno&podjeljeno ostaje da se nadamo da će (eventualni) drugi put organizatori Hartere znati realno procijeniti potrebe i logistiku festivala, te nastaviti s tradicijom vrhunskih, žanrovski različitih i kvalitetnih izvođača. Zbog toga u ovom osvrtu na festival Hartera ne pišemo o nastupima izvođača, koncertnim playlistama i sličnome, već o drugoj, i važnijoj dimenziji Hartere – budućoj namjeni uistinu impresivnog post-socijalističkog prostora i festivala koji bi trebao postati tradicionalnim.
Dobronamjerna kritika & rezime koju ste upravo pročitali ima za cilj samo jedno – da festival Hartera postane tradicionalan riječki festival u prostoru koji bi svakako trebao pripasti mladim kreativnim snagama grada Rijeke.
Robert Paulić
Objavljeno 10.05.2005.