URBAN & 4 – Koncertna potvrda neprikosnovene glazbene veličine
Koncert najpoznatijeg riječkog wunderkinda i njegove ’’četvorke’’ održan sinoć (srijeda, 20.04.2005.) u kinu Teatro Fenice potvrdio je da, unatoč relativno visokoj cijeni ulaznice i pomalo neobičnom odabiru koncertnog prostora, ”Retro” živi svoj pravi život tek u koncertnoj izvedbi.
Početak hrvatske turneje u Rijeci, poslovično zainteresiranoj ali oduvijek kritički nastrojenoj publici, dao je priliku da ’’blagoslovi’’ i razriješi rasprave oko ’’Retra’’ ili stavi omču oko vrata i dovrši ono što su, prije publike, započeli dijelom razoračani domaći glazbeni kritičari.
Pažljivo sročen koncept po principu dvodjelnog nastupa, gdje je prvi dio zasnovan na predstavljanju novih pjesama, točno prema redoslijedu na albumu, a drugi rezerviran za svojevrsni presjek uspješnica s prva dva Urbanova samostalna albuma, ponudio je rasprodanom auditorijumu vrhunski koncertni doživljaj.
Očita sviračka superiornost uprkos povremenim ”otklizavanjima” u pomalo nategnute dramatizacije, buku i raštimanost (posebice gitara) u konačnici su dodatno pripomogle da se pomalo ukočena publika (grupa također) opusti, uspostave međusobnu komunikaciju nalazeći ravnotežu između rockerski neformalnog giga i očitih, artističkih, gotičkih pretenzija, kako u zvuku, tako u vizualnom identitetu koncertne promocije u matičnom gradu.
Nakon ’’službenog’’ dijela, tj. iščitavanja ’’Retra’’ track-by-track uslijedio je drugi dio, kako je i sam Urban najavio ’’prema guštu publike’’ gdje su odsvirani provjereni favoriti, stari (Nuclear baby, Mala truba, Black tattoo) i oni nešto novijeg datuma, poput, na glasno traženje blagonaklone publike skladbe ’’Moja’’ s neobjavljenog albuma ’’Merkur’’ i prearanžiranog ’’Astronauta’’ ostavljenog za sam kraj.
Pohvale također idu na izvrsnu prilagodbu rock manirizama zahtjevnom kazališno-teatarskom prostoru današnjeg kina Teatro Fenice, od vizualnog ’’manje je bolje’’ backgrounda sastavljenog od jednostavne arty instalacije visećih limova što nenametljivo reflektiraju rasvjetu, do primjerene glasnoće razglasa, razgovjetnog zvuka prilično insprirane ’’četvorke’’ vođene ’’čvrstom bubnjarskom rukom’’ odličnog Marka Bradschije.
Turneja se nastavlja, bend nam je u razgovoru potvrdio da su se već od zadnjih taktova riječkog koncerta moraju okrenuti skoroj koncertnoj budućnosti i daljnim koncertnim aktivnostima po Hrvatskoj, Sloveniji i BiH. Ostaje još samo zaključiti da je riječka publika svjedočila koncertu koji je etablirao Urbana & 4 kao neprikosnovenu glazbenu veličinu nakon dužeg perioda traženja novih autorskih muza, problematičnih sviračkih improvizacija i odugovlačenja s objavljivanjem novih materijala, jer, priznali to ili ne, Urban je najkvalitetniji brand riječkog i domicilnog glazbenog miljea s neosporno sigurnim ’’mjestom za sebe’’.
Robert Paulić
Objavljeno 26.04.2005.