Tarja Turunen: ’’My Winter Storm“ – Opera je zauvijek ušla u metal glazbu
Tarja Turunen, bivša pjevačica Nightwisha, često nazivana i prvim glasom finske, 6. listopada 2009. dolazi u Zagreb u sklopu Final Storm turneje, gdje će promovirati svoj prvi studijski album (ne računajući obrade Božićnih pjesama) ’’My Winter Storm“, koji se sastoji od 14 pjesama i 4 intra.
S obzirom da je Tarja bila zamoljena da ode iz Nightwisha, tako i njezin prvi singl ima simboličan naziv „I Walk Alone“. Sama je izjavila da su je ovoj pjesmi privukle riječi i dijelovi Mozartova „Requiem-a“. Time je dala naslutiti da će i album biti više sklon klasici, negoli metal zvuku.
Na albumu uglavnom prevladavaju balade u kojima je njezin glas u prvom planu. Tako je pjesma „Boy and the Ghost“ izvrsno operno djelo, gdje se savršeno nadopunjuju zbor, vodeći vokal, klavir i gudači, kojima se tek pred kraj pridružuje ostatak benda (bubnjevi, gitara i bas gitara).
„Our Great Divide“ ističe Tarjino operno umijeće, a u tekstu kao da odgovara na „Bye Bye Beautiful“, kojom su se članovi Nightwisha oprostili s njom. Osjeća se povrijeđenost i bol.
Pjesme u kojima do izražaja dolazi i orkestar i bend su: „My Little Phoenix“, za koju bih rekla da je uz „Damned and Divine“ jedna od najboljih na albumu i „Die Alive“- čiji me riffovi pomalo asociraju na nešto što bi odsvirao H.I.M. ili Rasmus, dok su vokali sličniji stilu nizozemske Epice.
„Ciaran’s Well“ i Cooperov „Poison“, ne morate poslušati. „Ciaran’s Well“ počinje obećavajućim i agresivnim intro riffom, ali prerasta u trash razočaranje; dok „Poison“ jednostavno ne odgovara Tarjinom glasu, a uz to nije metal pjesma, već power pop; pa ako ste ikad čuli originalnu verziju, ova će vas samo neugodno iznenaditi.
Kao šećer na kraju ostavila sam osobne favorite – „Sing for Me“ i „Oasis“. Prvu klasificira nevjerojatna instrumentalna pozadina, kojom dominira Tarjin glas, upotpunjen fantastičnim zborskim pjevanjem na latinskom. Druga je balada na finskom jeziku, u kojoj prvi put čujemo nešto drugačije vokalne mogućnosti ove umjetnice. Ljubitelje „Gospodara Prstenova“ vratit će u svijet vilenjaka, ne samo taktovima ove pjesme, već i svojom pojavom, odjećom i omotom albuma.
Nakon povijesnog nastupa pokojnog Freddie Mercury-a i operne dive Montserrat Caballe u Barceloni 1988., značajnih prodora opere u rock glazbi ima samo povremeno. Usuđujem se reći da je pojavom karizmatične Tarje opera zauvijek ušla u metal glazbu.
Sve u svemu, ovaj album ćete ili mrziti ili voljeti. Ako ste očekivali žestoki zvuk Nightwisha, ostat ćete razočarani, a ukoliko ste fan Tarjinih nevjerojatnih vokalnih mogućnosti, nećete moći odoljeti, a da ga svaki dan ponovno ne preslušate.