Top singlovi

  1. Foo Fighters - The Sky Is A Neighborhood
  2. Thirty Seconds To Mars - Walk On Water in the Live Lounge
  3. Sting – I Can't Stop Thinking About You
  4. Radiohead - Lift
  5. David Bowie - I Can't Give Everything Away
  6. Prophets Of Rage – Living On The 110
  7. Nine Inch Nails – Less Than
  8. Queens Of The Stone Age – The Way You Used To Do
  9. U2 - You’re The Best Thing About Me
  10. Starsailor - All This Life

Top album

Neil Young - Hitchhiker

dvd preporuka

David Gilmour – Live At Pompeii

Najava koncerata

Ključne riječi

Sve ključne riječi

Odlične kritike sasvim osobnog Vavinog albuma

Odlične kritike sasvim osobnog Vavinog albumaVlado Simcich Vava predstavio je prije nepuna dva mjeseca svoj novi album ’Soundtrack - Lanterna iskopanog oka’. Svojevrstan koncepualni album ’Soundtrack’ izvrsno funkcionira kao glazbena podloga za fantastičnu priču o osebujnom Riječaninu Faustu Serdozu, slučajnom svjetskom putniku, svojevrsnom putopiscu i kroničaru svijeta između dva velika rata.

Podsjećamo, ’Soundtrack’ je jedinstveno izdanje na domaćoj glazbenoj sceni, osim što je u cijelosti snimljen na 4-kanalnom kasetofonu, opremljen je izvanrednim omotom i obogaćen iscrpnom Vavinom pričom o Faustu, njegovim putovanjima i otkrivanju novih svjetova, a glazba s albuma i sama čini dio priče.

U potpunosti autorsko prozno djelo, priča o Faustu predstavlja nam Vavu u jednom novom svjetlu, u okruženju u kojem se odlično snalazi, a glazba na ’Soundtracku’, iako joj u stvarnosti nedostaje opipljiv vizualni temelj, u potpunosti opravdava naziv albuma i može se reći da glazba ovdje ’priča sliku’.

Čitajući Faustova pisma svome meceni uz glazbu sa ’Soundtracka’ doživljava se Island, Nazcu, Atacamu, Berlin, Rim, Kamčatku, Mafru, Jerusalem, Njujork (Merika) i Tristan da Cunha, ukupno 10 dalekih odredišta po kojima su i nazvane skladbe. Vava nam ujedno kao bonus na albumu daruje i ’Jezik otkinutih ruža’, neobjavljenu pjesmu Laufera kojemu je Vava bio ključni i dugogodišnji član.

O albumu su rekli:
’...Mašta je osnovno pogonsko gorivo instrumentalnog albuma Vave, gitarista Laufera koji je oko izmišljene priče o svjetskom putniku Faustu Serdozu i njegovom meceni Giovanniju Oraziju i seta razglednica, kao popratnih ’materijala’, okupio dest iznimno lijepih, eteričnih i profinjenih skladbi... Atmosferične skladbe kojima Vava uspijeva dočarati bliže i dalje predjele kojima je jezdio njegov imaginarni putopisac Fausto nisu ’rasuti teret’ nekog gitarističkog pirotehničara nego pažljivo odmjeren ’prstohvat začina’ maštovitog glazbenika odanog zlatnom pravilu ’manje je uvijek više’... Filmski instrumentali Ry Coodera, skladbe pokojnog blues-ambijentaliste Rainera Ptaceka, instrumentalni intermezzi Calexica i atmosferska glazba Briana Enoa neke su od ’lanterni’ spram kojih je Vav usmjerio svoj glazbeni brod, a s tog ’putovanja’, iako se nije maknuo iz naslonjača, donio nam je prelijep soundtrack za dokumentarac ili igrani film kojeg netko tek treba snimiti...’
Aleksandar Dragaš, Jutarnji list

’Ovaj album je glazbeni putopis kojemu nije potreban film, on je film bez celuloida... krug, poput vječnosti, glazbena slikovnica koja nadahnjuje, koja je kadra priuštiti iskustvo bestjelesnog gibanja bez odvajanja uha od zvučnika, glave od jastuka, tijela od prostora...
...stoga što je filmska naracija na ovom albumu itekako prisutna i živa, s tek minornom razlikom što će je svaki slušatelj odgledati na svoj i sebi svojstven način, tek vođen Vavinim bogatim rukopisom...’
Petar Popovski, www.ri-rock.com

’...Vavine glazbene - instrumentalne - razglednice, djelo su neupitnog glazbenog erudita, senzibilnog i mislećeg gitariste koji je mnogo više od daktilografa vještog u nizanju skala...
Od Cooderovskog Islanda i meditativne Mafre, preko slojevite Atacame koja ima nešto od Paris Texasa, urbane kakofonije i ’rockerskih tekstura’ Njujork Merike pa do ambijentalnog minimalizma Rome i krautrockerske ekperimentalnosti Berlina, Vava je ispleo izrazito osoban instrumentalni album...’
Zlatko Gall, Slobodna Dalmacija

’...I dokazao je da su mu nakon Laufera sve druge kombinacije i istraživanja zapravo bili teretom i putem prema ostvarenju svog osobnog najboljeg potpisa do sada.
Sporovozni i zviždeći komadi koji svakim povlačenjem po žicama ili puštanjem popratnih zvukova dočaravaju i sugeriraju specifičnu usamljeničku atmosferu - morao je izgajati u sebi kroz sve dosadašnje tragove, ne bi li sazrijeli za snimanje u ovako impresivno suho realiziranoj formi. Manje je opet postalo više kad se ovako suptilno i pažljivo rukuje, a vavin ’Soundtrack’ žudi za hrvatskim Wimom Wendersom. Tada će krug biti zatvoren.’
Anđelo Jurkas, Vip music

’...’Soundtrack’ je projekt sa malo komercijalnih pretenzija, ali s puno umjetničkih i koji nema samo glabenu dimenziju. Premda bi vrlo teško samo slušajući pogodili koje mjesto pojedina skladba opisuje (čak i da ste bili tamo), zatvorite oči i zamislite li ta mjesta vidjet ćete da im Vavina glazba itekako paše.’
www.muzika.hr

’... Zapravo, jedan vrlo mističan zvuk, pun emocija, ali istovremeno snažan i energičan. Na momente pomalo monoton i vrlo mračan i turoban, ali na neki svoj mističan način vrlo primamljiv. Jednostavno vas tjera da ga iz nekog mazohističkog razloga slušate ispočetka. I nije vam teško!...’
Dubravko Jagatić, T-portal

Anera Škurić

Objavljeno 18.08.2008.

Vremeplov

Uzmimo punk muziku. Sa glazbenog aspekta lako je reći da je to ... mm... sranje. Ali, to je također sociološki fenomen po svojim sociološkim implikacijama. Mladi ljudi, kao ljudska bića, odgovaraju okolini koja je manje više neprijateljska ili puna nasilja.

John Mclaughlin